16 יוני 2019

חדשות no image

09 אוג' 2012 | טל שמש

0

אשדוד: מהאחד לנובמבר תיאסר חניית משאיות ברחובות העיר

טל שמש

חניון המשאיות הגדול בישראל, בהשקעה של כ-15 מיליון ₪, ייחנך בשבוע הבא באשדוד. החניון משתרע על שטח של 43 דונם ויוכלו לחנות בו כ-450 משאיות וכ-120 מכוניות פרטיות בו זמנית. החל מה 15 לאוגוסט ולמשך תקופת הרצה של כחודשיים וחצי (עד ל-30 לאוקטובר) החניון יהיה פתוח בחינם.

שטחו של החניון החדש מתפרש על 43 דונם. 40 דונם מתוכו מיועד לכ-450 משאיות ו-3 דונם נוספים עבור כ-120 כלי רכב פרטיים של נהגי המשאיות. "הצענו שטח חנייה נוסף גם עבור המכוניות הפרטיות, על מנת להקל על נהגי המשאיות" אומרים בחפ"א ומבטיחים שהחניון החדש יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, "כיאה לחניון הגדול ביותר בישראל". אגב כך מציינים בחפ"א כי בישראל יש מעט מאוד חניוני משאיות וגם אלו לא יכולים להכיל יותר מ-50 משאיות.

התמרורים החדשים שהוצבו רק לפני כחודשיים בצירי הכניסה לעיר היו למעשה הסנונית הראשונה לפתרון החשוב שהציעה עיריית אשדוד בהתמודדות עם החניית המשאיות בעיר. על פי נתוני העירייה כ-500 משאיות חונות ברחבי העיר ומסבות לא מעט נזקים לסביבה. נתון זה, על כל השלכותיו הבטיחותיות והסביבתיות, עמד על שולחנו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בתחילת כהונתו וזה הביא אותו להחלטה כי יש לקדם הקמה של חניון גדול ומרווח, אשר יקלוט את המשאיות וימנע מהן מלנסוע בכבישי העיר. את המשימה הטיל ראש העיר על חפ"א – החברה לפיתוח אשדוד.

בעיריה מאמינים כי החניון החדש ישדרג את אשדוד ויבטיח שיפור משמעותי במדדי הבטיחות, שמירה על חיי הציבור, הפחתת גורמי זיהום האוויר, הקטנת הנזקים לתשתיות כביש, צמצום מצוקת החנייה והסרת מטרדי הרעש שמקורם במשאיות.

 תרומת החניון לאיכות החיים והסביבה של תושבי העיר תבוא לידי ביטוי בכמה אופנים והחשוב שביניהם הוא ששני הצדדים מרוויחים מכך: התושבים וציבור נהגי המשאיות. לציבור התושבים יהיה מעתה יותר שקט ולא יצטרכו לשמוע את קולות המנועים, החל משעות הבוקר המוקדמות. שלא לדבר על זיהום האוויר הנגרם מפליטות עשן המשאיות, הנזק לתשתיות הכביש בשל עומסי משקל ובעיקר בטיחות הילדים ושמירה על ערך החיים. גם לנהגים יהיה מעתה יותר שקט. הם יוכלו לישון בניחותה ביודעם כי המשאית שלהם, שהיא למעשה רכושם היקר ביותר ומקור פרנסתם, חונה במקום בטוח ושמור. חפ"א: "נהגי המשאיות משוועים לפתרון כזה משום שהם סובלים ממכת גניבות ומנזקי ונדליזם הפוגעים ברכושם ומשביתים את פרנסתם"..

בתקופת ההרצה יותקנו מערכות אבטחה ובקרה ממוחשבת ועל גידור החניון יוצבו חיישני איתור. בהקשר זה מציין מנכ"ל חפ"א יהודה אבידן כי "חברות הביטוח מגלות עניין בחניון, בשל תנאי האבטחה שבו, מה שיקל על הנהגים בהוצאות הביטוח שלהם". גם חוק העזר העירוני הותאם ומעתה לא יותר למשאיות לחנות בעיר. "בשלב ראשון יירשמו דוחות אזהרה ולאחר מכן יינתנו קנסות" מסבירים בעירייה.

ד"ר לסרי: "כמו נושאים רבים שבהם מצטיינת העיר ביצירתיות ובחדשנות מקורית, כך גם כאן הוכחנו חלוציות ויכולת ראייה לטווח המיידי והארוך. זוהי בשורה עצומה לתושבים ולנהגים, הן בהיבט של שמירה על החיים ועל איכות החיים והן בהיבט של שמירה על מקור פרנסתם של נהגי המשאיות".

יו"ר חפ"א וסגן ראש העיר ולדימיר גרשוב: "אני שמח על חלקנו החשוב בפרויקט החניון. זהו מיזם חשוב אשר ישפיע על ההתנהלות היומיומית של העיר למשך הרבה מאוד שנים והוא משתלב עם התוכניות הסביבתיות שמקדם ראש העיר".

יהודה אבידן, מנכ"ל חפ"א שעמד מאחרי הביצוע המוצלח של הפרויקט, אומר בגאווה כי "חפ"א מוכיחה שוב ושוב את יכולותיה המקצועיות בכך שהיא נכונה להיכנס לאתגרים ולעמוד בהם בהצלחה. אני בטוח שגם חניון המשאיות של אשדוד ישמש מודל חיקוי לערים אחרות, כמו הרבה תוכניות ומיזמים שהעיר לקחה על עצמה והפכו לשם דבר ברמה הארצית".

בתוך כך חובה לציין גורמים נוספים שגילו עניין במיזם ובעיקר הביעו את התרשמותם המקצועית מתוצאותיו. יו"ר ארגון המובילים בישראל גבי בן הרוש, שסייר בחניון, ציין כי "זוהי בשורה משמחת לכל עולם הנהגים והמשאיות בישראל ועל הרשויות המקומיות לקחת דוגמא מאשדוד איך דואגים למשאיות ולבעליהן". מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רון מוסקוביץ אשר הגיע לחניון בראש פמליה של הנהלת המשרד ומטה המחוז, קבע כי "מדובר בסמל ודוגמא למאבק של הרשות בכל הקשור לבטיחות בדרכים ובתאונות בדרכים".

החל מהשבוע עולה לאוויר קמפיין ההסברה לפתיחת החניון החדש, על מנת לעודד את הנהגים להשתמש בחניון ולעורר בקרב הציבור את המודעות לשמירה על איכות החיים העירוניים. בתוך כך מצויין כי בחפ"א מציעים לנהגי המשאיות מנויים קבועים לחניה בחניון, אותו יוכלו ליישם החל מהאחד בנומבר מועד החלת חוק העזר האוסר החניית משאיות בעיר.

תגובות



התגובות סגורות

בחזרה למעלה ↑