30 מרץ 2017

חדשות כביש41-620

21 אפר' 2016 | שמעון יעקבי

0

התוכנית להרחבת כביש 41 עדיין תקועה

כביש 41 מחבר את נמל אשדוד עם צומת אשדוד ומזרחה עד צומת כנות. הקטע שבין נמל אשדוד לצומת אשדוד הוא הבעייתי והוא המהווה סיוט לאשדודים. עומס התחבורה בכביש זה רב ביותר ונובע בעיקרו מתנועה עצומה של משאיות, ברובן כבדות (סמיטריילרים) אל נמל אשדוד וממנו. בכביש יש שני נתיבים לכל כיוון אך אין די בהם. מחזה נפוץ לראות טור ימני של משאיות ענקיות לצד טור שמאלי של רכבים פרטיים ואחרים. העומס הרב גורם לפקקים תמידיים בשעות הלחץ (שעות הבוקר ושעות הערב) ובזבוז זמן רב בנסיעה איטית, מעצבנת ומעציבה, מתסכלת ומרגיזה.

 בשלהי תקופתו של צבי צילקר כראש עיר דובר על סלילת כביש מיוחד לנמל במקביל לכביש 41 שדרכו ינועו כל המשאיות בדרכן לנמל וממנו ובכך יפחת בהרבה העומס מכביש 41 לטובת נסיעה בטוחה יותר, מהירה יותר ופחות מזהמת.

 בפברואר 2010 בטכס חנוכת המחלף הדרומי אמר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כי "שוקדים בימים אלה על אישורים סטטוטוריים לסלילת כביש חדש מקביל לכביש 41 שיחבר את כביש 4 ישירות עם הנמל ובכך תוקל התנועה בכביש 41".

 עד סוף 2009 היה לחץ תנועה אדיר בכניסה הדרומית לעיר. משנבנה המחלף החדש נהנים האשדודים וכל באי העיר מכניסה ויציאה ללא עיכובים, בצורה נוחה, מהירה ובטוחה.

 הגיע הזמן לדרוש במפגיע את זירוז הטיפול במצוקת כביש 41. נקעה נפשם של האשדודים מהמצב הבלתי נסבל כפי שהוא היום.

מעיון באתר של  מתברר כי היתה תכנית להרחבת כביש 41 לאורך 1.7 ק"מ בלבד, לשלושה נתיבים לכל כיוון עם הסדרי גישה ליישוב בני-דרום ולאזור התעשיה הצפוני וכן הסדרת מפרידן בצומת ניר גלים. העלות של הפרויקט נאמדה ב- 215 מיליון ₪ והביצוע תוכנן להתחיל בסוף שנת 2013.

 מאז חלפו שלוש שנים ולא נעשה דבר. מעיון באתר האינטרנטי של נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה – מתברר כי התכנית הוסרה מסדר היום ואינה כלולה ברשימת הפרויקטים העתידים להתבצע מתי שהוא.

 המשנה למנכ"ל הנהלת חברת נתיבי ישראל מסר בתגובה כי "מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר שפרויקט הרחבת קטע הדרך המתואר בפנייתך מתקיים בשתי תכניות סטטוטוריות:

תת"ל (46)  תכנית תשתית לאומית  למחלף ניר גלים.

ותת"ל 46 /א למחלף בני ברית.

התכנית הראשונה נמצאת בשלב מילוי תנאים וצפויה להיות מועברת להערות והשגות הועדות השונות  במהלך חודש מרץ 2016.

התכנית השנייה נמצאת בשלבי תכנון ראשוניים לאחר שהועברה לאחריות חברת נתיבי ישראל מחברת נתיבי איילון ותוקצבה לפני מספר חודשים בלבד.

עם קבלת כל האישורים הנדרשים  (לרבות אישור תקציבי)  ועם סיום השלב הסטטוטורי תבחן החברה את הכללתו של הפרויקט בתוכנית העבודה של החברה".

 אז כמה זמן עוד נמשיך לסבול?

תגובות

תגיות: , , ,



התגובות סגורות

בחזרה למעלה ↑