23 ספטמבר 2019

חדשות מוקד-עירוני-מנהל-דבש620-12-13

29 דצמ' 2013 | ריכוז כתבים

0

לקראת הסערה הבאה: המוקד העירוני פילח 6,000 הפניות בסערה הקודמת

כהכנה למערכת החורפית שהחלה הבוקר, מינהל התפעול קיים הערכות בכדי להשיב על השאלה האם צפויה מערכת חורפית נוספת, בעוצמה ובהיקף דומים לסערה שפקדה אותנו לפני שבועות אחדים.   עלו תסריטים לרוחות עזות וגשמים רבים, ודנו בהערכות ובהכנות של העירייה בכל הגזרות. המוקד העירוני הציף את רשימת הפניות (כ-6,000 פניות למוקד בימי הסערה) ופילח אותם לפי נושאים. "פילוח הפניות לפי נושאים מלמד אותנו על צרכים ומוקדי פעילות" אומרים במוקד ומציינים כי "לפי זה נדע היכן יש לגזום עצים, מה המשמעות של צוותי כוננות ומה היקף הכלים שאנחנו צריכים להכין לתסריטים אפשריים" אומרים שם.

כן נעשו רשימות לגבי סדרי עדיפות בטיפול בפניות הציבור. מה חשוב ומה דחוף. מה עוסק בהצלת חיים ומה בטיפול בנזקים. כבר עתה נקבע מי וכמה צוותים ישובצו בסערה הבאה, במטרה לתת מענה מיידי ומהיר לסיטואציות שונות. ובינתיים, שוב נערכים לחורף, במתכונת הפעולות המוצלחות שנעשו קודם לסערה האחרונה. "שוב ייבדקו הנקזים ונבצע ניקיון במקומות שיידרשו. שוב נבצע גיזום של עצים מסוכנים ושוב נבקש לקשור פריטים ואביזרים העלולים לעוף מעוצמת הרוח" אומרים במינהל התפעול.

ראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג: "היה לא מעט מזל בעובדה שקודם ירד גשם ורק אחר כך באו רוחות חזקות, משום שרק בגלל זה חולות לא עלו לאוויר ולא גרמו לנזקים גדולים". לדבריו,  החורף טרם הסתיים ולפי התחזית אפשר שיגיעו לאזורינו עוד סערות כאלה, והמשימה היא להיות מוכנים טוב יותר גם להבא.

בחלק השני של ישיבת הסיכום, מנהל המוקד העירוני עו"ד דוד דבש, נתן הסבר על תהליך העבודה בימים הסוערים וסיפר על השינויים הדרמטיים שנעשו במחלקה בקליטת מערכת "מוקד רואה". הוא הציג את הטכנולוגיות והמכשור המתקדם, את ההסתייעות במצלמות בהצגת התמונה הנכונה, את היכולת לתת מענה מיטבי לציבור התושבים ואת היכולת להתמודד מול כל תסריט חירום.

תגובות

תגיות: , ,



התגובות סגורות

בחזרה למעלה ↑