Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים

מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים
09 מאי 2014 | טל שמש

בשנה וחצי האחרונה מאז החלה העירייה באכיפת חוק העזר העירוני לאיסוף גללי כלבים, נרשמו מאות דוחות לבעלי כלבים ש"לכלכלו" את המרחב הציבורי. כך מוסר דני אלגרט, המשנה לראש מינהל התפעול.

במחלקת הפיקוח מציינים כי חוק העזר העירוני מחייב את בעלי הכלבים לשאת שקית לאיסוף גללי הכלבים, ועצם העדר שקית בשעה שהכלב בשטח הציבורי מהווה עבירה. לשם אכיפת החוק, הפיקוח העירוני עושה שימוש באמצעים מתקדמים לזיהוי הכלבים ובעליהם ומידי יום פועל בצורה אינטנסיבית למגר את התופעה.

"עיר נקייה המתהדרת בתואר עיר ירוקה חייבת לדאוג שהגנים העירוניים והמרחב הציבורי לא יהיו "זרועים" בצואת כלבים, רק בגלל עצלות או/ו חוסר מודעות של בעלי כלבים", מסבירים בעירייה ומציינים כי מחלקת הפיקוח מבצעת פעילות בכל חלקי העיר, סמויה וגלויה ובכל שעות היום, על מנת למנוע מטרדי סביבה ועוגמת נפש לתושבים. הם מציינים אומנם כי "אנו עדים לכך שרמת המודעות הולכת וגוברת ובעלי כלבים רבים הפנימו את חובתם ולא מותירים גללי כלבים בשטח" אך מזכירים גם כי "ישנם עדיין בעלי כלבים שלא ממלאים את הוראת החוק ופוגעים בסביבה". אלה גם מסתכנים בדוח עבירה וקנס על סך 430 ₪.

העירייה נעזרת לא אחת בתושבי העיר, בעלי מודעות סביבתית גבוהה, המתקשרים ומתלוננים על בעלי כלבים שמותירים אחריהם צואה. "לא נעים לאמהות ואבות הבאים עם ילדיהם לפארק ולגן השעשועים, להיתקל בצואת כלבים המפוזרת בגן" הם אומרים ומשבחים אותם על שהם ממהרים לדווח על כך.

בתוך כך מציין ר אלגרט כי העירייה העמידה לרשות התושבים מתחמי כלבים בחלק מהפארקים הציבוריים, וקוראת לתושבים לעשות בהם שימוש. כמו כן חולקו לאחרונה מחסניות שקיות ניילון בכדי לעודד את השימוש ולהטמיע את הנושא. "בכל מקרה", אומר הוא "בכוונת הפיקוח העירוני להגביר בתקופה הקרובה את קצב האכיפה ובעלי הכלבים נדרשים לסלק את גללי כלבם מהשטח הציבורי".

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
ציוד לטיולים
ציוד לטיולים באיכות גבוהה ומחירים מצויינים
כל מי שמתכנן טיול בקרוב, בארץ או בחו"ל יודע שהוא...
איך לחסוך במים
מפלס הכנרת ממשיך לעלות לשמחתנו, והמדינה ממשיכה להקים מתקני התפלה...
תלמידי מקיף ה' למדו להפיק חשמל מפסולת
מהתיאוריה לריאליטי: מועצת התלמידים, המש"צים ונציגי המועצה הירוקה של מקיף...
‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית
תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות...
מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים
בשנה וחצי האחרונה מאז החלה העירייה באכיפת חוק העזר העירוני...
החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים
מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים הולך אט אט ומקיף את...
אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית
עובדי אגף הנטיעות מבצעים מעת לעת גיזום לעצים הנטועים לאורך...