Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אהבה בין החומות: לוקיישנים רומנטיים בעיר שחוברה לה יחדיו

אהבה בין החומות: לוקיישנים רומנטיים בעיר שחוברה לה יחדיו
קרדיט לתמונה: Shutterstock

יום ירושלים קרב ובא ומה מתאים יותר מלנצלו לטובת בילוי זוגי בעיר ובסמטאותיה העתיקות? הנה כמה מהלוקיישנים הרומנטיים בעיר שחוברה לה יחדיו

מעיין גל-שדות

בין אם אתם חובבי טבע מושבעים או שדווקא היסטוריה וסיפורים מרתקים אתכם, מחפשים פינה שקטה לאור נרות או דווקא המולת שוק ואנשים – לירושלים יש מה להציע לכולם. לאחר הסגרים והשנה הלא פשוטה שעברה על רובינו, יציאה לטיול משותף יכולה להיות דרך נהדרת ורומנטית לזוגות ותיקים המעוניינים לחזק ולחגוג את אהבתם, אז למה לא לנצל את יום ירושלים הקרב לכזה שכולו בשניים? 

אך עוד טרם היציאה, מומלץ שתבצעו כמה הכנות מקדימות כדי להגיע מוכנים למצבים לא נעימים שאתם עשויים להיקלע אליהם בדרך. דאגו מראש לבקבוקי מים, ארגנו שמיכה או מחצלת לשבת עליה, כמה פלסטרים או קיט עזרה ראשונה נסתר שישחררו אתכם מדאגות כמו גם ודאו שברשותכם ביטוח מקיף בתוקף, למקרה ותזדקקו לשירותי גרירה או חילוץ מהירים. גם אם אחרי השנה שחלפה שכחתם לחדשו – לא נורא, כיום תוכלו לעשות זאת גם באופן מקוון בכמה דקות בקלות ובפשטות. מוכנים לצאת לדרך? הנה כמה מהלוקיישנים שמומלץ לבקר בהם.

הר איתן

אם אתם רעננים ומוכנים לקצת מאמץ, מומלץ שתתחילו מטיול רומנטי על רכס הרי ירושלים. אחרי מחלף הראל חפשו את הפנייה לכביש 3965 ועקבו אחר השלטים לסטף. הגישה למסלול היא בדרך עפר מסומנת אדום המובילה למסלול סובב פסגת הר איתן – אחד מההרים הגבוהים שבין הרי ירושלים, ומסלולים המסתעפים במורד פסגת ההר בין הבוסתנים. ניקבות מים, טרסות, שקדים, תאנים וחרובים לצד אורנים וברושים ילוו אתכם במסלול הנבחר. אם תגיעו מספיק מוקדם תוכלו גם לראות את השמש מציצה בין הגזעים. נוף עוצר נשימה נשקף אל עבר נחל סורק ובמורדות השביל מחכים מעיינות הסטף. המסלול מעגלי, אינו כולל עליות וירידות חדות ומתאים גם לטיול אופניים – ומה יותר טוב להתחיל את הבילוי הרומנטי היומי מטיול זוגי?

מעיין עין לבן

אחרי טיול, אין כמו טבילה משותפת בבריכה בחיק הטבע. מעיין עין לבן הוא המקום המושלם לטבילה: בצל עצי שקד ותאנה, אגוזי מלך וזיתים בבריכה הניזונה ממי המעיין דרך ניקבה חצובה בסלע עוד מימי המקרא. במקום שתי בריכות – הגדולה המגיעה עד לעומק של מטר וחצי ואילו השנייה רדודה. אפשר לבקר בניקבה עצמה לאחר הליכה שפופה של כ-10 מ' המסתיימת באולם קטן. ניתן להגיע ממש עד לבריכות עם הרכב – רשמו "חניון עין לבן" בוייז או שלבו הליכה קצרצרה של כקילומטר וחצי מחניון גן החיות התנכ"י דרך שביל נדב שמגיע לשם. 

שכונת עין כרם

ירושלים ידועה בשלל שכונותיה אשר לכל אחת אופי ייחודי משלה. שכונת עין כרם היא השכונה המושלמת לשיטוט סימטאות רומנטי לשניים. השכונה בנויה בתוך בקעה ירוקה ובתי האבן הערביים מקנים לה את הנופך הציורי שבזכותו היא ידועה. קחו את הזמן לספוג את האווירה בשיטוט בסמטאות או בישיבה באחד מבתי הקפה או המסעדות באזור. תוכלו גם לתצפת על מנזר גורני – "המוסקוביה", בעל כיפות הזהב המרשימות או לקחת חלק בסדנת ציור זוגית בחצר ביתה של האמנית חיה וייט המתגוררת בשכונה.

סיור בחומות העיר העתיקה

לקראת ערב כדאי להמשיך לסיור בחומות העיר העתיקה. השביל המשופץ מעל החומות משמש כטיילת ממנה ניתן להשקיף על ירושלים כולה וסביבתה: מפנים את הראש לצד אחד וצופים בסמטאותיה של העיר העתיקה ומהצד השני, רואים את השכונות החדשות הסובבות אותה ואת מדבר יהודה. הכניסה לטיילת כרוכה בתשלום ומתחלקת לשני מסלולים – הצפוני והדרומי. המסלול הדרומי אורך כשעה, מוביל מהחצר האחורית של מגדל דוד ושער יפו לשער האשפתות וצופה אל הרובע הארמני, כנסיית דורמיציון והיהודי מחד ומשכנות שאננים על טחנת הקמח שבה מאידך. אפשר גם להצטרף לסיור מודרך מעל החומות ולשמוע על סיפורי האהבה הגדולים המקומיים לאורך ההיסטוריה. לאחר הירידה מהטיילת ניתן להמשיך לגן הארכיאולוגי או לבקר בכותל המערבי הסמוכים.

שרשרת הדורות

שרשרת הדורות היא מתחם חדשני הנמצא סמוך לכותל המערבי מתחת לאדמה. המתחם ייפתח רשמית ביום ירושלים השנה והוא מחולק לשישה חללים, אשר דרכם ניתן להתחבר לשורשים בטכנולוגיה ייחודית המשלבת קולות ומראות בליוויו של אביתר בנאי וליווי מוזיקלי של אסף אמדורסקי. 

קינוח לילי בשוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה הוא מוסד ירושלמי מוכר, או למעשה שני מוסדות שונים: השוק הפעיל ביום המושך אליו תיירים ומקומיים רבים והשוק הלילי. לאחר רדת החשיכה משנה השוק את פניו ונמלא צעירים ובליינים הבאים לבלות באחד מהברים, בתי הקפה והמסעדות הגודשים את המקום ומאפשרים לכל זוג למצוא את המקום המושלם עבורם לקנח את יום הבילוי גדוש החוויות בעיר. לא לשכוח לבדוק את אמנות הגרפיטי המתגלה לאחר הורדת תריסי הבאסטות בשוק!

יום ירושלים הוא סיבה טובה ונהדרת להגיע לביקור מפנק ורוחני בעיר המיוחדת במינה הטומנת בחובה לא מעט פינות חמד רומנטיות. כל שעליכם לעשות הוא לתכנן באילו מהם תרצו לבקר, לדאוג שרכבכם מבוטח, להניע ופשוט – ליהנות.

יום ירושלים שמח! 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...