איך לבחור עורך דין לליווי בפרויקט התחדשות עירונית

איך לבחור עורך דין לליווי בפרויקט התחדשות עירונית
קרדיט - Pixabay

פרויקטים של התחדשות עירונית ניתן לראות היום כמעט בכל עיר, במיוחד בערים גדולות עם בניה ישנה. כך ניתן להגדיל את כמות האוכלוסייה בעיר מבלי להרחיב את גבולותיה. מעבר לכך מדובר על שכונות ישנות בהן הבתים דורשים גם כך שיפוץ, שימנע קריסה או נזקים, ולרוב נמצאות גם במיקום מרכזי ונוח בעיר. למרות שהדיירים הגרים כעת בבניין ייהנו מן התוצאה הסופית, ישנן לא מעט אי נוחות בה כרוך התהליך. לכן חשוב שילווה את הפרויקט עורך דין תמ א 38, התחדשות עירונית, פינוי בינוי, בתים משותפים או עורך דין פינוי בינוי, תלוי בסוג הפרויקט. כאשר זהו תמ"א 38 למשל, עורך הדין יסייע קודם כל בטיפול בדיירים סרבנים אשר מסרבים לחתום על אישור ומעכבים את הפרויקט. מעבר לכך הוא ידאג לחוזה מול הקבלן/ יזם שיגן על הדיירים במצב של נזקים או עיכוב הפרויקט מעבר למצופה.

עורך דין גם לליווי היזם

אמנם הצד החלש יותר בעסקה הוא הדיירים אשר תלויים באופן בו יעבוד היזם ועד כמה יעמוד במילתו לגבי סיום הפרויקט, אך עדיין עורך דין תמ א 38 יכול ללוות גם קבלנים ויזמים בתהליך. בפרויקטים אלה יש שלושה גורמים עיקריים הקשורים אליו וקשורים זה לזה והם הדיירים, היזם או הקבלן והרשות המקומית. עורך הדין ייצג את הקבלן או היזם גם מול הרשות המקומית בכל הקשור לתהליך הבניה, קבלת אישורים וניסוח חוזה ברור לגבי התגמול שמקבל היזם עבור העבודה, תנאי העבודה, אמצעים שמעמידה העיריה לרשותו ועוד. מעבר לכך עורך הדין ייצג אותו מול הדיירים, יוודא שדרישותיהם אינן מוגזמות וייצג אותו בכל תלונה המתקבלת מצד הדיירים המתקרבת או מגיעה לכדי תביעה משפטית.

רוצים להסדיר את הורשת הנכס?  פנו לעורך דין המתמחה בשני התחומים

אצל אדם ממעמד הביניים שהונו הוא ממוצע, החלק העיקרי ברכושו הוא הנכס שברשותו, לרוב הדירה בה הוא מתגורר. ככל שאדם נכנס אל תוך הגיל השלישי, כדאי לו לערוך צוואה בה הוא מחליט כיצד  ירצה להוריש את רכושו, כולל הדירה. לשם כך מומלץ לו לפנות אל עורך דין ירושות וצוואות במרכז ובפתח תקווה או לפי אזור מגוריו שמתמחה גם במקרקעין. שני התחומים הם מורכבים ועקב כך גם החיבור ביניהם מורכב מאוד. עריכת צוואה כדאית כדי שתוכלו להחליט על אופן חלוקת העיזבון, כולל הדירה, בעצמכם ולא על סמך חוק הירושה. גם ליורשים הדבר יעשה סדר וחלוקת העיזבון תהיה קלה יותר עבורם.

עו"ד טל שחורי מתמחה בדיני ירושות וצוואות וגם במקרקעין ובעל ניסיון רב בטיפול גם במצבים מורכבים הנוגעים לשני התחומים. מעבר לכך הוא נוטריון ומספק גם מגוון שירותים נוטריוניים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
האם אפשר לבטל הסכם ממון?
הסכמי ממון הפכו בשנים האחרונות לאופציה נפוצה מאוד. בהתאם ישנם...
מימוש זכויות רפואיות: כיצד להבטיח את התמיכה המגיעה לכם?
מימוש זכויות רפואיות הוא תהליך קרדינלי עבור אנשים הסובלים מבעיות...
אוהבים יין טוב? צאו לחופשה בהרי ירושלים!
אם אתם חובבי אוכל משובח, יין איכותי, ומחפשים חוויה ייחודית...
המדריך המלא לבחירת עורך דין: תאונות קשות, גירושין, נזקי גוף, ענייני משפחה וידועים בציבור
מבוא בחירת עורך דין היא החלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על...
שילוב טפטים בעיצוב הבית – צרו מראה ייחודי, אלגנטי ומרשים
טפטים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים של מעצבי...
ג'ימבורי לתינוקות
איך ניתן לשלב פעילות מהנה לתינוקות עם אחרת הטובה לגופם...
עורך דין מומחה בניווט תהליכים מורכבים לחידוש המרקם העירוני
התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ורב-שלבי שמטרתו לחדש ולשדרג אזורים...
הדרך להתמודדות עם התמכרויות בעזרת מרכז גמילה
התמכרויות הן בעיה מורכבת ורבת פנים, המצריכה התייחסות מקצועית ותמיכה...
איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד...
מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית
במסגרת המאמצים לחיזוק המגזר העסקי בישראל, תוכנית הלוואות בערבות המדינה...
דילוג לתוכן