Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מקלים על חיינו עם הוספיס ביתי

איך מקלים על חיינו עם הוספיס ביתי
קרדיט pixabay

אדם אשר חולה במחלה סופנית או במחלה חשוכת מרפא, לא פעם לא ירצה לשהות בסוף חייו באשפוז ממושך בבית החולים ועל כן, כיום כל אדם יכול לבחור בהוספיס ביתי. גם בני המשפחה של אדם הסובל ממחלה חשוכת מרפא או מחלה סופנית, רוצים עבורו את הטוב ביותר ובעיקר רוצים שבסוף חייו הוא ירגיש הכי נוח שאפשר, במקום הטבעי והנוח לו, כאשר כל אוהביו סביבו. טיפול בהוספיס הוא בעצם טיפול פליאטיבי המתמקד באיכות החיים של החולה ולא באורך החיים. הוא מספק טיפול אנושי ומלא חמלה לאנשים המצויים בשלבים האחרונים של מחלות חשוכות מרפא כך שהם יוכלו לחיות בצורה מלאה ונוחה ככל שאפשר.

מהו הוספיס ביתי?

הוספיס ביתי הוא כאמור אשפוז ביתי לאדם אשר מצוי בשלבים האחרונים של מחלה סופנית או חשוכת מרפא. במסגרת ההוספיס המדובר, האדם ישהה בביתו ויקבל טיפול תומך מצוות רפואי שיגיע עד אליו וזאת בכדי להסב לו את הנוחות המקסימלית. במסגרת הוספיס ביתי המטפלים המשפחתיים יודרכו כיצד לסייע לצוות ההוספיס בטיפול בחולה. בני המשפחה יקבלו הדרכה על כל מה שמצפה להם וכיצד הם יכולים לטפל בחולה ולהקל עליו במצבו.

צוות ההוספיס יסייע למשפחה לקבל החלטות קשות שישפיעו על מצבו של המטופל ועל איכות חייו וכן, יסייע לבני המשפחה לקבל שמירה והגנה על הרגשות שלהם.

חשוב לדעת כי למרות ששירותי ההוספיס מכוסים על ידי ביטוחים פרטיים או על ידי ביטוח לאומי למי שזכאי לכך, כיום מדובר על שירות יקר הרבה יותר מכפי שהיה בעבר וזאת בשל סיבות שונות כגון: העובדה שהמחלקות בבתי החולים מלאות בחולים ועל כן תשומת הלב שמקבל כל חולה היא מוגבלת. בשל הקורונה שפרצה לחיינו, המחלקות עמוסות אפילו יותר מהרגיל, צוותי הרפואה  לא פעם קורסים תחת הנטל והסיכוי שחולה סופני יקבל באופן מלא את הטיפול והיחס המגיעים לו במצבו הוא לא גדול במיוחד ועל כן, הוספיס מהווה אלטרנטיבה הנבחרת כיום על ידי רבים ובהתאם לכך, היא גם יקרה יותר.

מהם היתרונות של הוספיס ביתי?

על אף שהוספיס ביתי עולה כיום יותר מכפי שהיה בעבר, אין ספק שיש לו יתרונות רבים שגורמים ללא מעט אנשים להעדיף אותו עבור יקיריהם. במסגרת שירות הוספיס ביתי מקבל החולה טיפול חד פעמי ותמיכה לחולים ולמשפחות לאורך הפרק המאתגר בחייהם. הצוות מקשיב, תומך ופועל לצורך שיפור איכות החיים. יתרון נוסף הוא צמצום אשפוזים חוזרים שכן, ככל שהמחלה מתקדמת הסימפטומים עלולים להחמיר וחולים רבים מוצאים את עצמם נוסעים שוב ושוב למיון או סובלים מאשפוזים חוזרים בבתי החולים, דבר שללא ספק יכול להחמיר עוד את מצבם ולקצר את חייהם. הוספיס בית מפחית את האשפוזים הללו על ידי שליטה בכאב וכן ניהול הסימפטומים השונים בביתו של המטופל

אחד היתרונות הגדולים של ההוספיס הוא תמיכה קלינית בכל זמן שזקוקים לה, מסביב לשעון.

איזה מחלות מוגדרות סופניות?

רשימת המחלות הסופניות מופיעה ברשימה של חוזר מנכ"ל הבריאות משנת 2009, אשר מסדיר את הקמת המערך הרפואי והנפשי אשר תומך בחולים סופניים, על פי החוק החולה הנוטה למות. הרשימה כוללת את המחלות הבאות: מחלות עם תסמינים של דמנציה, מחלות נוירולוגיות כגון: פרקינסון או טרשת נפוצה, מחלות ממאירות, שבץ מוחי קשה, מחלות ריאה כרוניות, מחלות לב כגון: ספיקת לב חמורה, אי ספיקה חמורה של כבד או כליות ועוד.

אדם אשר מצוי בשלבים אחרונים של אחת מהמחלות המדוברות יכול לבחור באשפוז בהוספיס ביתי, אשר יכול להקל עליו מאוד ולסייע לו לחיות את שארית חייו בצורה נוחה עד כמה שניתן וכן, לאפשר לבני משפחתו לשהות איתו ולסייע לו מבלי שידרשו לנסוע שוב ושוב לבית החולים.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...