Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקה עצמית וזולה לכל ילד

בדיקה עצמית וזולה לכל ילד
צילום: סופיה ישראל

בצל הדיון בישראל על מימון הבדיקות המהירות לתו הירוק, מדווח השבוע ה -FDA האמריקאי על פעולות להמשך המאבק בנגיף וביניהן גם אישור מגוון בדיקות קורונה עצמיות. הבדיקות מיועדות לשימוש בבתי ספר, עסקים ומשקי בית, ללא צורך באיש צוות ומחירן עתיד להיות חסכוני במיוחד. בין הבדיקות החדשות גם בדיקת קורונה עצמית לילדים, אשר פותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית ותוגש בימים הקרובים לאישור משרד הבריאות. במידה ותאושר, תהפוך ישראל למדינה הראשונה מחוץ לארצות הברית בה תימכר הערכה הפשוטה והזולה הכוללת מטוש אף עדין המאפשר לילדים לדגום את עצמם לבד או בעזרת ההורים ולקבל תוצאה מיידית (בדומה למשטח גרון ביתי מהיר).

צילום: סופיה ישראל

מתחילת המאבק בקורונה, אישר מינהל המזון והתרופות האמריקני 15 בדיקות אנטיגן מהירות, הודות למענקים על סך 374 מיליון דולר שניתנו לחברות בארצות הברית. הראשונה שפותחה היא סופיה (Sofia), שמאז אישורה כבר הפכה לבדיקת האנטיגן הנפוצה בישראל ולספק הרשמי של משרד הבריאות.

הבדיקה העצמית החדשה, עתידה להימכר בבתי מרקחת ורשתות הפארם. הודות למחירה החסכוני במיוחד, ניתן יהיה גם לחלקה במוסדות חינוך, מרכזי חוגים, צהרונים ובתי עסק. חברת קווידל כבר החלה ביצור מואץ בקצב של 50 מיליון ערכות בחודש במפעל בקליפורניה. במידה ומשרד הבריאות יאשר, חלקן יגיעו לישראל לשימוש בני נוער וילדים כבר בזמן הקרוב. מכיוון שאין צורך באיש צוות שכיום מגולם במחיר הבדיקה, היא עתידה להיות ככל הנראה, אחת מבדיקות הקורונה הזולות והמדויקות ביותר בעולם. מדובר בגיים צ'יינג'ר המאפשר חזרה אמיתית לשגרה ומניעת בידוד גם לבני הנוער והילדים שטרם חוסנו.

צילום: סופיה ישראל

ובתוך כך נודע כי סופיה ישראל פנתה השבוע למשרד הבריאות בהצעה למתווה מסובסד באמצעות מתחמים ציבוריים, לטובת בדיקות מהירות לתו הירוק לנוער וילדים. על פי המתווה, המתחם ישרת עסקים רבים במקביל על בסיס המודל שכבר עובד במדינת ניו יורק. "שוחחנו עם מאות בעלי מסעדות, מגרשי ספורט, אולמות תרבות ומכוני כושר, רובם לא מסוגלים לממן בדיקות או לגלגל את העלות על ההורים. גם אם החברות יורידו את המחיר לרצפה (כפי שמשרד הבריאות מקווה) ובני הנוער ידגמו את עצמם (כפי שכבר עושים בכמה מדינות בעולם ואנחנו מקווים שבקרוב יעשו בישראל), עדיין ישנה עלות תפעול, ציוד ממוגן, שכר מינימלי לצוות וחובת דיווח למשרד הבריאות", הדגישו בסופיה.

סופיה היא פריצת דרך טכנולוגית בעזרתה ניתן לקבל תשובה בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה. כל מכשיר פועל בקצב של כ -100 בדיקות בשעה ומזהה את נגיף הקורונה עם 96.7% רגישות וכן את המוטציות והזנים החדשים. עד כה כבר הותקנו מכשירים שרכש משרד הבריאות, בבתי אבות, בפיקוד העורף, בחדרי מיון, בקופות החולים, בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה – 24  ובאיים הירוקים באילת ובים המלח.

צילום: סופיה ישראל
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
התקדמות משמעותית בטיפול האורתודונטי
יישור שיניים שקוף המושג לרוב באמצעות שימוש במיישרים שקופים, מייצג...
מה זו טראומה ואילו כלים יש לנו להתמודד איתה
המונח טראומה הפך שכיח בשנים האחרונות, בעיקר משום שאנחנו רואים...
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
"המעשה האצילי הזה ייחרט אצלנו לעד"
לאחר שמשדר השמיעה שלה נגנב מגן הילדים, מלכי דוידוביץ׳ בת...
מהמספרה לעשייה ציבורית
הפתעת הבחירות באשדוד: עמירם בן זקן. בן זקן הוא בעל מספרה,...
פילאטיס מכשירים- כשכוח ושיווי משקל נפגשים
שיטת הפילאטיס היא ידועה כבר שנים. השיטה מוכרת בתור כזו...
למה כדאי לבחור במוהל רפואי?
אין ספק כי ברית מילה היא מאורע מרגש מאוד. יחד...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...