Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בי"ס אמירים קיבל אות מצוינות על חתירה למצוינות בחינוך היהודי, ציוני ואזרחי

בי"ס אמירים קיבל אות מצוינות על חתירה למצוינות בחינוך היהודי, ציוני ואזרחי
19 יוני 2016 | טל שמש

"אני מאמינה כי חובתנו כאנשי חינוך להעצים את זהותם היהודית, הציונית והאזרחית של תלמידנו על מנת ליצור חברה מאוחדת ומשגשגת" כך אמרה מיכל שהם מנהלת ביה"ס אמירים באשדוד בטקס קבלת אות המצוינות בחינוך יהודי ציוני ואזרחי של תכנית מארג-כל ישראל חברים.

האות הוענק על ידי כי"ח- כל ישראל חברים- ארגון תרבותי יהודי הפועל במספר ארצות ופריז היא מקום מושבה של ההנהלה העולמית של הארגון.

בטקס שהתקיים בבית אבי חי בירושלים במעמד סם פינטו יו"ר.

יהודה מיימראן מנכ"ל כי"ח ומנהלת תכנית מארג – שוקי יניב אלחדד הוסיפה מנהלת בי"ס אמירים כי "אני מאמינה בחיבור התלמידים לסיפור ההיסטורי של העם היהודי, למורשת ממנה בא, לשורשים – לשלושת האבות ולארבע האימהות, למעמד הר סיני, לגעגועים לציון, לגלות ולשואה, להכרזת העצמאות, לערכים הדמוקרטיים עליהם מושתתת המדינה".

אות המצוינות ניתן בזכות שבעת המוצרים המארגיים שמבוססים על תכניות לימודים ייחודיות שפיתח צוות ביה"ס במטרה להשפיע על זהותו היהודית, הציונית והאזרחית של התלמיד.

התוכניות הייחודיות הן : "אנו באנו ארצה" במסגרתו כל שכבת גיל נחשפת לפרק אחד בתולדות העליות לארץ ישראל, "השבת וקראת לשבת עונג" – במטרה לשמר ולחזק את החיבור של תלמידי בית הספר אל השבת כחלק מן המורשת היהודית, הציונית והישראלית מתוך רצון לאפשר להם לברר את עמדתם ולגבש את זהותם ביחס לשבת, "זוכרים באמירים"- הכולל חקר של דרכי הזיכרון וההנצחה השונות, "ירושלים"- במטרה לשמר ולחזק את החיבור של תלמידי בית הספר אל ירושלים בירת הנצח של העם היהודי ובהתייחס לעובדת היותה של העיר חיה ונושמת תוך ריכוז אמונות ותפיסות עולם שונות וכן העיסוק בדילמות הממחישות את מורכבות העיר.

ארבעה מוצרים אלה לצד שלושה מוצרים נוספים: "אמירים מטיילים בשבילים" – במסגרתו ביה"ס נעזר בטיול כחוויה לימודית מעצבת זהות בעזרת שילוב המשולש חוויה, לימוד ועשייה, "בית מדרש אמירים" – בית הספר בחר לפתח מוצר "לימוד בחברותא" ואף נבנה בית מדרש מתוך הכרה בחשיבות האינטראקציה האינטלקטואלית והרגשית המתקיימת בלימוד הדיאלוגי ו"בין אדם למקום" –אשדוד עירי במסגרתו התלמיד מברר את זהותו כתושב העיר אשדוד.

מנהלת בי"ס אמירים מיכל שוהם מספרת כי הדרך הארוכה עד לקבלת האות כללה ארבע שנות עבודה, פיתוח שבע תכניות לימודים ייחודיות ,עשרות מפגשים, השתלמויות ומרצים ומאות טיוטות וניסוחים.

המנהלת שהם: "אני יכולה לומר כי מעבר לכל המתנות שנתן לנו מסע הזהות, ההפתעה הגדולה ביותר היא הצוהר שהם פתחו לי לבירור הזהות האישית שלי, לחזרה אל השורשים מהם אני הגעתי ולחשיבה על מה אני רוצה לעשות עם זה מכאן והלאה".

בנימוקים לקבלת אות המצוינות נכתב כי בית הספר אמירים אשדוד זכה באות על חתירה למצוינות בחינוך היהודי, ציוני ואזרחי – על יצירת שפה המאחדת את באי בית הספר בתהליך בירור זהות יהודית ציונית אזרחית תחת הגורם המארגן: "מעמיקים שורשים, צומחים לאמירים", על היכולת לרתום סיפורים וחוויות אישיות של הדמויות המובילות את העשייה בבית הספר.

ההעמקה במוצרים ובתכניות הלימודים כמרחבים המזמנים שיח זהות מתמיד, עמוק ולא מתפשר של התלמיד עם עצמו, חברו, כיתתו, בית ספרו, עירו, עמו, מדינתו ועולמו, מייצרת מרחב חינוכי ייחודי ומרתק, המהווה דוגמא ומופת.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
"עדשה חברתית" - תערוכת צילומים החושפת את עולמם של המתנדבים והעושים טוב בעיר אשדוד
תערוכת ההתנדבות הגדולה בישראל תצא לדרך במסגרת יום מעשים טובים,...
עין הרע – על מה מדובר?
עין הרע היא אמונה בת מאות שנים שיש לה משמעות...
החלל כבר לא הגבול
מה המשותף לחלל, שותפות תלמידים ובינה מלאכותית? כל אלה ועוד...
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
"המעשה האצילי הזה ייחרט אצלנו לעד"
לאחר שמשדר השמיעה שלה נגנב מגן הילדים, מלכי דוידוביץ׳ בת...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...