Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היכן נמצא דירה במיליון שקל

היכן נמצא דירה במיליון שקל
קרדיט: Pixabay

כאשר מדברים על דירה במיליון שקל, רוב האנשים יגחכו וישאלו ”איפה? בחו“ל?“. האמת שהרמת הגבה אינה מפתיעה. כולנו מכירים את הסיפור הכואב של מחירי הדירות בישראל והסיכויים למצוא דירה סבירה במיליון שקל באחת מהערים המרכזיות שואף לאפס. אפילו משבר הקורונה לא הצליח לרסן את מחירי הדירות בישראל.  אבל פרויקט פארק לכיש באשדוד מנסה לשנות זאת ולהעניק למי שמחפש דירות למכירה באשדוד סיכוי להגשים את החלום.

פארק לכיש עדיין לא הושלם, אך העבודות כבר בעיצומן והן מיועדות להסתיים לקראת סוף שנת 2023. העלות המשוערת של הפרויקט היא כ 45 מיליון שקל ובעיריית אשדוד תולים תקווה כי הפרויקט ימשוך לעיר זוגות צעירים אשר יכולים למצוא דירה במחיר אטרקטיבי.

בפארק ניתן דגש על תכנון אורבני מתקדם והוא צפוי להציע דירות של 75 מ“ר במחיר אטרקטיבי. הפארק צופה לנחל הסמוך (נחל לכיש) והוא מתוכנן להעניק איכות חיים ושירותים לתושבים. הקמת הפארק היא במסגרת הסכם הגג של עיריית אשדוד והמדינה להוספת אלפי יחידות דיור בעיר.

הסכם הגג בין משרד השיכון לעיירת אשדוד נחתם באוגוסט 2017. זהו הסכם ענק וחסר תקדים בהיקף של כ 6 מיליארד שקלים והוא צפוי להפוך את אשדוד לאחת הערים המרכזיות בישראל. במסגרת ההסכם יוקמו בעיר כ-30 אלף יחידות דיור ב-15 מתחמים שונים. בנוסף תתבצע השקעה של כ 2 מיליארד שקלים בתשתיות עירוניות ומבני ציבור. הצפי הוא לתוספת של 160,000 תושבים חדשים לעיר ב 7 השנים הקרובות.

 

במסגרת הפרויקט יוקמו במקום כ 2700 יחידות דיור לצד מתחמים מסחריים, מבני ציבור, מוסדות חינוך וקריית ספורט מתקדמת הכוללת אצטדיון, היכל כדורסל וברכה אולימפית.

על פי החוק לקידום בנייה במתחמים מועדפים 30% מהדירות אמורות לשמש לצורך השכרה לטווח ארוך. אך בסיכום שהושג בין עיריית אשדוד לממשלה אושר להפחית את כמות הדירות להשכרה ל 15% במקום 30%, מה שמעלה את מספר הדירות למכירה ל 50%. כחמישים אחוז מהדירות במתחם החדש יוקצו עבור זוגות צעירים לזכאי משרד השיכון.

 

אשדוד עיר שכדאי לגור בה

 

העיר אשדוד היא העיר השישית בגודלה בישראל והיא חברה בפורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות). מאז שהוקמה בשנות החמישים היא תפסה מקום חשוב ביישוב הארץ וקליטת גלי העלייה השונים ויש בה ביטוי של קהילות יהודיות ממקומות שונים. בעיר ישנו ייצוג גדול של יהודים יוצאי צרפת ויוצאי חבר העמים.

מבחינת איכות החיים בעיר, אשדוד מציעה לתושביה טיילת חדשה ומרינה יוקרתית ויש בה מסעדות ובתי מלון כראוי לעיר חוף ים תיכונית. העירייה מבצעת השקעות רבות בפיתוח תשתיות התיירות, תרבות הפנאי והבילויים בעיר.

מבחינת תעסוקה יש בעיר הרבה אפשרויות; מתעשיית התיירות המתפתחת ועד תעשיות שונות אחרות. באשדוד נמצא הנמל הגדול בישראל  וסמוך אליו מרכזים לוגיסטיים חשובים. כמו גם שלושה אזורי תעשייה גדולים המספקים אלפי מקומות עבודה ופועלות בהן חברות גדולות וידועות. כמו כן ישנו פארק הייטק חדש הנמצא בהליכי הקמה.

בעיר אשדוד ישנם גם מוסדות חינוך רבים ושיעור הזכאים לתעודת בגרות עומד על כ-70%. לצד בתי הספר הרבים שבעיר יש כאן גם 3 מוסדות להשכלה גבוהה: המכללה האקדמית להנדסה, האוניברסיטה הפתוחה והמכללה למנהל.

חשוב לציין כי אשדוד מחוברת לעורקי תחבורה מרכזיים, כמו למשל כביש 4 וגם גישה קלה לכביש 6 וכביש 7, האחרון מיועד להגיע עד לצומת נמל אשדוד. עורקי התחבורה מאפשרים לתושבי העיר גישה קלה ליישובי גוש דן.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...