Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייצוג בעבירות צבאיות – כל מה שצריך לדעת

ייצוג בעבירות צבאיות – כל מה שצריך לדעת
קרדיט: Freepik

ניתן לומר באופן חד משמעי כי המערכת המשפטית בצבא נוטה להעניק משקל רב למקרים אשר נחשבים למקרים יחסית קלים באזרחות. יתרה מכך, המערכת הצבאית כוללת עבירות אשר ייחודיות רק לה. הענישה כתוצאה של עבירות צבאיות עשויה לבוא לידי ביטוי בטווח הקצר בעזרת קנסות, מאסרים בפועל וכיוצא בכך, בעת בה ישנם עונשים אשר ההשלכות שלהם עשויות להשפיע גם לפרק זמן ממושך יותר, עונשים כמו מניעת עבודות במקומות מסוימים, רישום פלילי וכן הלאה – בהתאם לחומרת העבירה, בעת בה בין סוגי העבירות השונים תוכלו למצוא עבירות סמים, עריקות, אלימות וכן הלאה. על כן, ההמלצה המרכזית תהיה לעבור את התהליך המשפטי לצד עורך דין פלילי המתמחה בדין הצבאי ומכיר היטב את המערכת הצבאית, באופן כזה אשר יכול להקל עליכם בצורה משמעותית בכל הנוגע לסוג הענישה ומידת החומרה שלה לאור הנסיבות המוצגות בפניו.

ההליך המשפטי הצבאי

לצבא ההגנה לישראל קיימת מערכת משפטית צבאית אשר כפופה לו. למרות העובדה כי מדוברת במערכת אשר מתבססת על המערכת האזרחית, ניכר כי אותה מערכת מותאמת באופן מוקפד ומדויק למאפיינים והחוקים השונים בצבא. כמו כן, לא מעט אנשים מוצאים את עצמם נאבקים בהתמודדות מול הצדדים השונים במערכת המשפט הצבאית ולכן, מוטב כי תפנו לשירותיו של עו"ד צבאי המחזיק בניסיון הרלוונטי ביותר עבורכם. למעשה, אפשר לומר כי ההליך המשפטי הצבאי זהה למדי להליך הפלילי במערכת האזרחית שכן, תחילה מקבלת המערכת תלונה כי חייל ביצע עבירה כזו או אחרת. לאחר מכן עוברת התלונה ליחידת מצ"ח למטרות חקירה וכך עד לגיבוש דין החייל בתום ההליך המשפטי.

מתי חייל נדרש בסיוע משפטי?

ישנם לא מעט מקרים בהם חייל יהיה דרוש בסיוע משפטי וביניהם בהגשת תביעות משרד הביטחון, עמידה לדין בגין עבירות סמים, חקירות מצ"ח וכיוצא בכך. זאת בעוד כי לצד ההליך הפלילי ישנם מספר הליכים שונים שאינם מתקיימים בחופף במערכת האזרחית, כגון סיוע של גורמי חזרה לשירותי תקין, ועדות התאמה לקצין בריאות הנפש וכן הלאה. מצב נפוץ נוסף בו קיים צורך בשירותיו של עורך דין צבאי הוא בעת בה חייל נפצע במהלך שירותו ומעוניין לקבל הכרה כנכה. במידה ואתם מעוניינים בליווי אדיב ומקצועי בהליך המשפטי איתו אתם מתמודדים במערכת הצבאית, תוכלו לפנות עוד היום אל ריקי ישי – משרד עורכי דין.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...