Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד ייעוץ זוגי יכול להציל את הנישואים שלכם?

כיצד ייעוץ זוגי יכול להציל את הנישואים שלכם?
קרדיט: Freepik

לא מעט זוגות פונים לייעוץ זוגי מסיבות שונות ומטרות שונות, לרוב מדובר על הרצון לפתור קונפליקטים שונים בקשר שבין בני הזוג או בכדי למנוע קונפליקטים עתידיים. מטרת העל של הטיפול הזוגי הוא לחזק את הקשר הזוגי ולהביא אותו למקום טוב יותר. ייעוץ או טיפול מעין זה יכול להתבצע באמצעות מפגשים עם מטפל זוגי אשר אליו מגיעים שני בני הזוג יחד ולעיתים גם לחוד. ייעוץ זוגי מתאים לכל זוג שמעוניין לשפר את מערכת היחסים שלו. לא פעם זוגות נשואים מגיעים למצב שבו הם מרגישים שהם מתקשים להמשיך לנהל את הזוגיות שלהם כפי שהיא ולא פעם הם אפילו מעלים על הפרק את נושא הגירושין. חשוב מאוד לדעת שייעוץ זוגי מקצועי יכול לסייע לזוגיות שלכם להישמר ולהציל ממש את הנישואין שלכם ועל כן, לא כדאי לוותר על זוגיות לפני שמנסים טיפול זוגי.

האם ייעוץ זוגי יכול באמת לעזור?

לא מעט זוגות מוצאים את עצמם סקפטים לגבי ייעוץ זוגי ותוהים האם הוא אכן יכול לסייע להם. חשוב מאוד להבין כי ייעוץ זוגי איכותי אכן יכול לסייע באופן משמעותי כאשר בוחרים בשיטה הנכונה וביועץ הנכון. לא מעט זוגות שבחרו בייעוץ זוגי איכותי יכולים להעיד על כך שהוא סייע להם באופן משמעותי והחזיר אותם למקום חיובי ונעים במערכת היחסים שלהם.

משך התהליך של ייעוץ זוגי משתנה בין זוג לזוג ומאוד תלוי בסיבה שהביאה מלכתחילה את הזוג לטיפול. ישנם זוגות שמגיעים עם בעיות רבות שהצטברו לאורך השנים ואחרים מגיעים בשל משבר נקודתי או קונפליקט נקודתי, בהתאם לכך משך הטיפול ישתנה כאשר אם מדובר על לא מעט נקודות שיש לגעת בהם במהלך הטיפול הוא יהיה ארוך יותר ואם מדובר על נקודה ספציפית שנוגעת לזוגיות לרוב הטיפול יהיה קצר יותר.

כאשר בני זוג מגיעים לייעוץ זוגי הם חייבים להבין כי ייעוץ זוגי מוצלח לא תלוי רק באיש המקצוע שמנחה אותו, אלא גם בהם עצמם. הם חייבים להיות נאמנים לתהליך, להבין כי מדובר על מטרה משותפת שלהם ולזכור זאת לאורך כל הדרך.

כיצד בוחרים ייעוץ זוגי?

כיום ניתן למצוא לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בתחום ייעוץ זוגי, אולם, בכדי שייעוץ זוגי אכן יהיה מוצלח ואיכותי, חשוב מאוד לוודא כי היועץ שאתם בוחרים ושיטת הטיפול מתאימים לכם. לכן, חשוב לקרוא אודות היועץ והשיטה שלו, חשוב להיפגש עם איש המקצוע בכדי להבין האם יש לכם אינטראקציה אתו ואתם מרגישים שאתם יכולים להתחבר אליו ועוד. כמו כן, כדאי לקבל המלצות מזוגות שניסו טיפול או ייעוץ זוגי כזה או אחר ויכולים להעיד על האיכות של הטיפול או הייעוץ, על המטפל, על האווירה ועל התוצאות. נכון שייעוץ זוגי ותוצאותיו זה דבר שתלוי בכל זוג, אך למוניטין של המטפל אין  ספק שיש ערך והשפעה וכן לשיטה הטיפול הנבחרת.

טיפול זוגי בשיטת FIT

טיפול זוגי בשיטת FIT הוא טיפול מיוחד ואיכותי מאוד עבור זוגות, שיכול להציל את חיי הנישואים שלהם. הטיפול פותח על ידי דוקטור רונית שרון, אשר פיתחה לפני שני עשורים את מכון קשרים. מדובר כיום על מכון בפריסה ארצית לייעוץ וטיפול זוגי ואישי. המכון זכה בהכרה הייחודית של האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי ויש לו לא מעט סיפורי הצלחה. דוקטור רונית שרון מנחה פינה בערוץ 13 אשר עוסקת בטיפול זוגי ואישי וכן היא מרצה באוניברסיטה העברית ואף מכשירה מטפלים ומטפלות צעירים.

שיטת FIT היא שיטה אשר באמצעותה מאתגרים את האתגרים של כל זוג באופן ממוקד וקצר. במקביל השיטה מתמקדת גם בחוזקות של בני הזוג והיא מנתבת אותם לטובת רכישת ארגז כלים חדש ואפקטיבי וכן לשיפור מערכות היחסים של כל אדם עם עצמו, עם בן הזוג שלו ועם המשפחה שלו. חשוב לדעת כי השיטה המדוברת עובדת עם 91 אחוזי הצלחה בפתרון קשיים ומשברים שונים.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...