Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדריך מיוחד: איך מוכרים חמץ בשנת 2021?

מדריך מיוחד: איך מוכרים חמץ בשנת 2021?
קרדיט: https://depositphotos.com/

מעוניינים למכור את החמץ שברשותכם? ובכן, אם זה משהו שגם אתם עושים מזה שנים רבות, אתם וודאי יודעים עד כמה מדובר בתהליך שעשוי להיות סבוך ומסורבל. ראשית, ישנו הקושי למצוא מוכרים, ואם אתם לא מכירים אתם קרוב שאינו יהודי שיוכל לרכוש מכם את החמץ זאת בעיה לא קטנה. שנית, גם אם מוצאים קונה, לאחר המכירה עצמה יש צורך להוציא את כלל החמץ מהבית, מה שבהחלט גוזל הרבה יקר. בעבר, ירידי מכירת החמץ ניסו לתת פתרון לעניין, אבל זה לא משהו שהוכיח את עצמו יותר מדי, וכך נראה שעד עכשיו לא נמצא פתרון של ממש לעניין. למרבה ההקלה של ישראלים רבים, בשנים האחרונות נמצא פתרון יעיל במיוחד שפשוט פותר את כל הבעיה וזוהי למעשה שיטת מכירת החמץ אונליין. כך זה עובד ואלו הן הסיבות מדוע זו הדרך המשתלמת והנוחה ביותר.

מה צריך בשביל למכור חמץ אונליין?

אז נבהיר קודם כל כי אנו מדברים כאן על מכירת חמץ לבתי אב פרטיים ולא למסעדות, שם הפרוצדורה היא מעט שונה. על כן, כל מה שצריך בשביל שתהיה לנו את האפשרות למכור חמץ אונליין, זה כתובת בית פרטי שכמובן יש לכולנו וכתובת מייל, גם דבר שיש היום ל-99 אחוזים מהאוכלוסייה. ניתן למצוא מידע נוסף על מכירת חמץ באתר כיפה, אך חשוב לזכור תמיד שאלו הם שני התנאים הבסיסיים ביותר שאתם צריכים לעמוד בהם.

מילוי טופס מקוון

אם אתם אכן עומדים בשני הקריטריונים הפשוטים והבסיסיים הללו, תוכלו להמשיך לשלב הבא שגם הוא איננו מסובך יתר על המידה. בנקודה הזו יהיה עליכם למלא טופס מקוון עם הפרטים שלכם ולערוך גם רשימה מדויקת של כל החמץ שברשותכם שתרצו למכור ולא לזרוק.

ייפוי כוח

מהו בעצם היתרון הגדול של למכור חמץ אונליין ברשת? זוהי למעשה האפשרות להתכונן לחג, להוריד את כל התהליך מעצמנו ולתת לגורם צד שלישי מוסמך לעשות זאת עבורנו בדיוק לשם כך, בשלב הבא נתחום על ייפוי כוח המאשר לאתר דרכו ביצענו את מכירת החמץ לעשות זאת ומכאן אין לנו יותר מדי התעסקויות נוספות. כעברו זמן מה נקבל אישור חתום למייל המעיד על כך שמכרנו את כלל החמץ שברשותנו.

מה עושים עם החמץ שנשאר?

כידוע, בפסח אסור לנו לאכול, לגעת ואפילו לראות חמץ שברשותנו. אבל מה קורה עם חמץ שלא שייך לנו, כמו החמץ אותו מכרנו לגוי? במקרים הללו, אין בכלל צורך להוציא את החמץ מהבית שלנו כי לא נחשב שלנו ואנחנו כביכול שומרים עליו עבור מישהו אחר. הדבר הזה מהווה עבור רבים חיסכון משמעותי בזמן יקר וכן בעלויות השינוע ומדובר בנקודה הזו במהפכה של ממה בעולם הדת ובפרט בתחום של מכירת חמץ והכשרת הבית לקראת פסח. מה שכן, חשוב לשים לב שהחמץ נמצא במקום ברור ומסומן כך שבטעות דרי הבית לא ישתמשו בו. לאחר החג ניתן לקנות את החמץ בחזרה וכך לא מדובר בחמץ ש"עבר עליו הפסח" וניתן לצרוך אותו מאז בכל שלב.

מקור המצווה

שמירת הכשרות בפסח מקורה בסיפור יציאת מצרים, אז לא הספיקו בני ישראל להתפיח את הלחם ויצאו לדרך עם לחם דל שהיום מוכר כמצות. ספק אם משה רבינו או בני ישראל דאז היו יכולים לנחש שאלפי שנים מהמאורעות, בני ישראל של היום היו מוכרים את החמץ אונליין לזכר אותם ימים, אבל נראה כי מדובר בלי ספק באפשרות הנוחה ביותר לעשות זאת היום. חג שמח!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...