Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהאדמה ישר לצרכן

מהאדמה ישר לצרכן
קרדיט אלן צפלסקי

חוות גידול חקלאיות ורטיקליות יחודיות בתוך מכולות הוצבו בצמוד לחלק מסניפי רמי לוי בהן מגודלות ונמכרות חסות ועשבי תיבול מייד אחרי שנקטפו

בשלב הראשון הוצבו חוות גידול מיוחדות בצמוד לסניפי רמי לוי במודיעין ואשדוד, בתוכן גדלים ירקות כמו: חסות ועשבי תיבול שימכרו לקונים במקום ישירות אחרי שנקטפו. בשלב הבא ישולבו הירקות גם למכירה בתוך הסניפים עצמם שיגדלו ויקטפו היישר מהחווה העירונית הנמצאת בפתח הסניף.

משפחות רבות מקפידות על צריכת מזון בריא , בר קיימא, כחלק מהצורך המשפחתי לאורח חיים בריא בעיקר בזמנים של מגיפה בינלאומית. הצרכן  הישראלי מחפש את התוצרת הטרייה ביותר שאפשר לקנות מתוך הבנה כי טריות ואיכות המזון משפיעה באופן ישיר על בריאותו ובריאות משפחתו. לאחרונה, הוקמו בצמוד  לסניפי רמי לוי  "חוות גידול חקלאיות ורטיקליות", בפרויקט ראשון ויחיד מסוגו בארץ, בשיתוף חברת ורטיקל פילד הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה תוצרת כחול לבן המאפשרת גידול של ירקות על מצע אדמה באופן ורטיקלי, מבוקר ואוטומטי.

החוות הורטיקליות הוקמו מחוץ לכמה מסניפי רמי לוי, במודיעין ובאשדוד, ובשבועות הקרובים יוצבו חוות נוספות בסניפים נוספים ברחבי הארץ. במקום מגדלים בסביבה סטרילית סוגים שונים של ירקות  שנמכרות מייד לאחר שנקטפו מהאדמה. הירקות טריים וטעימים והם כוללים חסות, בזיליקום, נענע, פטרוזיליה, קייל, כרוב עלים, עירית ועוד. המוצרים שנמכרים במקום נקיים לחלוטין מכל חומרי הדברה שכן הם גדלים בתנאי גידול סטרילים ומבוקרים, מציעים אספקה שוטפת, ללא תלות בעונות השנה ומזג אויר ובמחירים זולים.

קרדיט אלן צפלסקי

בחברה מציינים כי חיי המדף של ירקות בגידול ורטיקלי ארוכים יותר ובנוסף, הלקוח יכול לרכוש את הירק עם המצע בו הוא גדל, בעת הוצאתו מהאדמה ובכך ליהנות מכל היתרונות התזונתיים שמעניקה האדמה לירק. ומה שלא פחות חשוב, שכל זה במחירים שוים לכל נפש.

"בשיטה שפיתחנו השדה הוא בעצם מכולה בגודל סטנדרטי, שעל הקירות שלה גדלים באופן אופקי הירקות והכל על בסיס מצע אדמה בטכנולוגית גידול מתקדמת." מוסר גיא אליצור מנכ"ל ורטיקל פילד, "כלומר, התוצרת גדלה, נקטפת ונצרכת בסופר ליד הצרכן ולעיניו. הטכנולוגיה מאפשרת גידול, ניתור ובקרה אוטומטית בכדי לייצר מזון איכותי ובריא. הגידול נעשה לגובה על מנת לנצל שטח עירוני מצומצם, אך האפקט המתקבל הוא ממש כמו בשדות חקלאיים, הודות לטכנולוגייה הייחודית שפיתחנו לגידול ירקות על בסיס מצע אדמה ולגובה. מדובר בחוות גידול מבוקרות מבחינת אקלים ותאורה, להבדיל מתנאי גידול רגילים. מה שמאפשר אופטימיזציה לגידול על מנת למקסם את היבול והאיכות."

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...