Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו איטום חריצים לילדים בשיניים?

מהו איטום חריצים לילדים בשיניים?
קרדיט: Pixabay.com

הדאגה לבריאות השיניים מתחילה כבר בגיל צעיר כאשר מנחילים לילדים הרגלים נכונים של שמירה על ההיגיינה של הפה.
צחצוח שיניים מדי בוקר וערב ולאחר כל ארוחה, ביקור קבוע אצל רופא השיניים לביקורת ומגיל מסוים במידה ונוצרת אבנית גם ביקור אצל השיננית.
צחצוח השיניים עשוי להיות מאתגר יותר כאשר ישנם חריצים עמוקים בשיניים האחוריות – השיניים הטוחנות – ושאריות של מזון עשויות להילכד באזור ולגרום לדלקות חניכיים וריח לא נעים.
זיפי המברשת השיניים לא יוכלו לחלץ את השאריות הללו, במיוחד סוכרים המצטברים בין החריצים ואפילו המברשות המתוחכמות ביותר לא מצליחות להיפטר מהם.

אוטמים לפני הופעת חורים או דלקות

דרך אפקטיבית בה רופא השיניים יכול למנוע מראש היווצרות של עששת או צורך בסתימות עתידיות וטיפול שורש היא באמצעות תהליך של איטום סדקים בשיניים המכונה איטום חריצים.
איטום חריצים בשיניים לילדים מתבצע באמצעות הוספת ציפוי פולימרי המודבק על גבי החריצים בשיניים הטוחנות. לרוב מדובר בשיניים הטוחנות הראשונות והשניות הצומחות בגיל שש והטוחנות השניות בגיל 12. ישנם מקרים מעטים בהם רופא השיניים עשוי להמליץ גם על איטום חריצים בשיני חלב במידה ולפעוט יש חריצים עמוקים שמגבירים את הסיכון לעששת.

 

איטום חריצים פשוט לביצוע ואינו כואב

הבשורות המשמחות הן שלא צריך היום לחכות שחלילה תתפתח דלקת או להגיע לפרוצדורה של סתימה כשאפשר "להקדים תרופה למכה" באמצעות איטום חריצים אצל ילדים.
ההליך הוא כזה שראשית מכינים את השיניים הטוחנות היטב לקראת התהליך על ידי ניקיון יסודי כדי לוודא שלא יישארו חלקיקי מזון או חלילה חיידקים דבוקים לשן.
לאחר מכן מורחים ג'ל ייחודי באמצעות מברשת קטנה למשך מספר שניות בלבד הנשטף במים והשן שכעת נקייה ויבשה ומוכנה לקראת התהליך נעטפת בשכבה דקה של הציפוי הפולימרי שמתייבש וכך מתקבע על השן.
לרוב תהליך הקיבוע מסתייע באמצעות כיוון של נורת LED כחולה המסייעת להותיר שכבה קשה וחזקה של הג'ל על כל אחת מהשיניים.
מדובר בהליך פשוט לביצוע, שאינו פולשני ואינו כואב ומהיר לכל שן. החומרים המצפים הם שקופים או בעלי גוון עדין כך שהם גם לא נראים כלפי חוץ.
יתכן שבימים הראשונים לאחר איטום החריצים התחושה בפה תהיה מעט שונה במשטח הלעיסה אבל תוך מספר ימים התחושה הופכת לשגרתית.
מדובר בהליך כל כך פשוט שאינו כואב, ללא קידוח, כשחומרי איטום דנטאליים נחשבים בטוחים ויכולים להגן על שיני הילד למשך שנים ארוכות – אידיאלי במיוחד לילדים שחוששים מטיפולי שיניים. היות ואיטום החריצים יכול להפחית באופן משמעותי את הסיכוי לדלקות וחורים כך שלא יזדקקו לטיפול אצל רופא השיניים כפי שאולי היו צריכים להגיע במידה ושיניהם לא נאטמו…

 

מצפים ונהנים מעמידות גבוהה לאורך שנים

חומרי הציפוי הדנטאליים מתקדמים המשמשים היום לאיטום חריצי השיניים אצל ילדים אומנם דקים אך נחשבים עמידים ביותר בפני ריקבון השיניים ויכולים להחזיק לשנים ארוכות אפילו עשר שנים. אלה חומרי איטום שנחקרו שנים ונחשבים לחומר אפקטיבי למילוי חללים וחומרי האיטום המודרניים נטולי BPA.
עם זאת, במקרים שונים תיתכן שחיקה שתצריך ליטוש. זו הסיבה שכדאי להגיע לרופא השיניים לבדיקות ביקורת תקופתיות, בין היתר, על מנת לבחון מה מצב איטום החריצים ואם אחד נשחק או נשבר ודורש תיקון.
חומרי האיטום יכולים למנוע עששת וחורים בצור הליך מניעתי בעלות אטרקטיבית ויכולים לחסוך גם כסף רב בעתיד על טיפולי שיניים. אל תפספסו את המועד לביצוע איטום חריצים לילדים בשיניים והתייעצו עוד היום עם רופא שיניים מומחה לטיפולי שיניים לילדים בנוגע להליך זה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...