Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו סיר טיגון ללא שמן?

מהו סיר טיגון ללא שמן?
קרדיט pixabay

סירי טיגון הפכו כבר לפני שנים ללהיט ובצדק. היתרונות הרבים שמאוגדים בהם הופכים אותם לקנייה כדאית שמחזירה את ההשקעה בהם די מהר לא רק בריאותית. אלה סירים שיש להם יותר מפונקציה אחת למרות שמם, סיר טיגון, ולכן משמשים לבידול מגוון של מאכלים שיכולים להתבשל בהם ולייתר את השימוש באחרים.

אז מה למעשה עושה סיר טיגון?

סיר טיגון מטגן לא בשמן אלא באוויר, בזרם אוויר שמחומם על ידי גוף חימום ועושה את עבודת הטיגון ללא שמן כמעט. היתרון הגדול של זרם האוויר הזה בניגוד לשמן הוא הזרימה השווה והאחידה שלו כך שהוא מגיע לכל חלקיק במרכיבי התבשיל ולכן הבישול או הטיגון אחידים ובמידת העשייה הנכונה. לשם כך הוא גם בנוי בצורה אטומה לחלוטין שהופכת את האוויר החם ליעיל בריכוז גבוה ובשטח מצומצם. זה מזכיר מעט את פעולת הטורבו בתנור אפייה אבל בצורה שונה. העיקרון הוא להגיע לכל מקום בסיר באותה עוצמה כדי לחקות את הנחת המזון בשמן רותח שעוטף אותו ומטגן אותן כולו בצורה אחידה ועל ידי יצירת הפריכות השחומה של טיגון מבלי לפגוע בעסיסיות.

סירי טיגון למטבח הביתי

כשסירי טיגון משרתים את הצורך הבריאותי לחסוך בשמן ובקלוריות וגם בחמצון מזון, ברור למה סירי טיגון באוויר חם הפכו לפופולריים כל כך. סירי טיגון מגיעים במגוון של דגמים וגדלים כאשר ההבדל ביניהם הוא לא בשיטת הפעולה אלא במיקום התא ובפונקציות נוספות. באתר קוק אנד בייק תוכלו למצוא דגמים שונים של סירי טיגון שיתאימו לצרכים שלכם ויוכלו לשמש אתם לבישול וטיגון בריא במטבח שלכם. הסירים עצמם בנויים כך שיש מאוורר שמסיע את האוויר החם בחום של כ-200 מעלות בחלל הסיר או תא הבישול בתנועה סיבובית, וכך מבטיח טיגון אחיד. זה גם חוסך את הטעויות הנפוצות בטיגון שגורם לאוכל לפעמים להישרף או להיות מטוגן מבחוץ אבל לא מבושל מספיק מבפנים ולכן גם מספק מזון מבושל במדויק.

אילו יתרונות נוספים יש לסיר טיגון?

מדובר במכשיר נוח לתפעול ולניקוי וזה חיוני ממש כאשר מדובר במכשירים שמטגנים. הרי המטבח מתמלא תמיד ברסיסי שמן שמגיעים לכל מקום והופכים ללכלוך דביק וזה בדיוק מה שהופך כל סיר טיגון לרצוי מאוד. מלבד להכניס את המזון לא צריך לעשות הרבה יותר מאשר ללחוץ על כמה כפתורים. הבישול בהם מפחית את השימוש בשמן בכ-80% וזה ללא ספק רצוי מאוד לבריאות. מלבד זאת, בישול לא בשמן הוא חסכוני בעלויות הבישול ולא צריך לזרוק שמן רב לאחר טיגון אחד בלבד. הסיר גם חוסך זמן כך שאפשר לטגן במהירות ארוחה למשפחה מבלי לחכות שעות. החיסכון הוא גם בעלויות חשמל כמובן, והניקיון לאחר מכן מאוד קל ומהיר. אפשר לטגן ממש כל מה שרוצים ולהתנסות בסוגי מאכלים שונים בטיגון מבלי לחשוש וזה גם ייתן תוצאות מעולות ואחידות מבלי שחלקים מסוימים יישארו נאים וללא בישול מספיק.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...