Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהן אונקיות זהב?

מהן אונקיות זהב?
קרדיט pixabay

ישנם מוצרים רבים אשר המחיר שלהם נקבע בהתאם ליחידה, כך לדוגמא: מחשב, שולחן, בגד כלשהו ועוד. מנגד, ישנם מוצרים שהמחיר שלהם נקבע על פי המשקל שלהם, כך לדוגמא: סוכר, חיטה, אורז, פירות, ירקות ועוד. המחיר של מתכות יקרות נקבע בהתאם ליחידה אשר קרויה: אונקיה.

מהי אונקיית זהב?

מרבית האנשים אשר רוכשים זהב בחיי היומיום שלהם, לא משתמשים בעצם ביחידת המשקל הידועה בשם: אונקיה והסיבה לכך היא פשוטה: האונקיה משמשת סוחרי זהב מקומיים או בינלאומיים אשר סוחרים בזהב בכמויות גדולות. כלומר, לא מדובר על יחידת מידה הרלוונטית לצורך רכישת תכשיט זהב או אפילו כמה תכשיטים ועל כן לא מעט אנשים כלל לא מכירים את המושג המדובר.

אונקיה אשר משמשת כיחידת מידה למתכות יקרות נוספות מלבד זהב, שוות ערך למשקל של קצת יותר מ31 גרם. בשווקי העולם נעשה שימוש ביחידת המשקל המדוברת כאשר קובעים את מחיר הזהב העולמי היומי בלונדון. מחיר אונקיית זהב בעולם עובר עליות ומורדות כאשר ניתן למצוא קשר בלתי נפרד וחזק בין מחירי הזהב לבין מצב הכלכלה העולמית. סוחרי זהב יודעים לומר שהמחיר של הזהב נחשב ליציב באופן יחסי.

זהב נחשב למתכת יקרה כבר במשך אלפי שנים, כאשר אחד מסוגי המטבעות הראשונים שנטבעו בעולם והפכו לכסף שעובר לסוחר היו מטבעות זהב. כיום, השימוש בזהב בתור כסף עובר לסוחר איננו נפוץ כפי שהיה בעבר וזאת בשל העובדה שממשלות יציבות ערבות לכסף אשר מדפיס הבנק המרכזי שלהן. יחד עם זאת, כמעט בכל משינה בעולם ישנם סוחרי זהב אשר מוכנים לרכוש ולמכור זהב ללקוחות פרטיים מהשורה. לקוחות רבים נוהגים לסור לסוחרים הללו כאשר הם זקוקים לכסף או כאשר אינם רוצים להסתכן באובדן או גניבה של תכשיטים ישנים ועל כן, הם מוכרים את תכשיטי הזהב ולא פעם גם כלים מזהב. העובדה שמחירי הזהב שומרים על יציבות באופן יחסי, הופכת כמעט תמיד את מכירת הזהב למשתלמת מאוד וזאת בניגוד למניות שטרם מוכרים אותן יש לבדוק באופן מדויק ומדוקדק מה מצב השוק וכן לפני המרה של מטבע חוץ. במקרה של זהב המצב שונה. אונקיית זהב מצד אחד ותכשיטי זהב מצד שני, נמכרים כל הזמן במחירים משתלמים.

איכות הזהב

חשוב להוסיף כי המחיר של מוצרים שונים הן כאלה שנמכרים ביחידות בודדות והן כאלה שנמכרים לפני משקל, קשור באופן בלתי נפרד לאיכות שלהם. ידוע כי מחיר של מוצר איכותי העשוי מחומר גלם משובח יעלה יותר ממוצר פשוט יותר שעשוי מחומר גלם פחות טוב. חשוב לדעת כי גם כאשר קונים או מוכרים זהב באופן פרטי, כך למשל בצורה של תכשיטים, יש הבדל באיכות שמתורגמת למחיר בכסף. מכיוון שהזהב נחשב למתכת רכה שלא כמו ברזל למשל, בכדי לעצב את הזהב למוצר כמו: מדליה או תכשיט, יש לערבב את הזהב עם מתכת נוספת וכך ליצור סגסוגת. המחיר של הסגסוגת תיקבע בין היתר לפי כמות הזהב, לעומת המתכות האחרות שבה. את היחס שבין כמות הזהב לכמות אחרת של מתכת מציינים במונח: קרט, כאשר זהב טהור נקראת בשם: זהב 24 קרט ואילו תכשיט אשר מכיל רק 50 אחוז זהב יהיה תכשיט של 12 קראט.

כיצד נקבע מחיר אונקיית זהב כיום?

מחיר הזהב היומי נקבע בבורסה בדיון אשר כולל נציגים שונים מהבורסה למסחר שמתחלפים מדי יום. הנציגים הללו מהווים בעצמם קונים ומוכרים של זהב כאשר הדיון הוא זה שקובע את שער הזהב היומי שעל פיו נע השוק. מחיר הזהב נקבע בשער אמריקאי, אירופאי ובריטי. לא מעט אנשים סוחרים כיום באונקיות זהב שכן, על אף שמחיר אונקיית זהב משתנה בהתאם למצב הכלכלה העולמי, הוא נחשב כעקרון לאחד מהנכסים אשר שומרים על יציבות. 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...