מה ההבדל בין רישום משטרתי לרישום פלילי

מה ההבדל בין רישום משטרתי לרישום פלילי
קרדיט - Pixabay

גם אם היינו חשודים בביצוע עבירה לפני שנים וגם אם התיק נסגר, עדיין התיעוד על אותו תיק יהיה ברשומות המשטרה אלא אם כן התיק נסגר מחוסר אשמה. תיעוד זה נקרא רישום משטרתי. כאשר תיקים הם פתוחים וכאשר עילת הסגירה היא חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור התיעוד קיים. ניתן עדיין לפנות למשטרה בבקשה למחוק את הרישום המשטרתי ואם המקרה היה לפני שנים יתכן שהמשטרה תחליט למחוק את המידע. עם זאת, הדרך הטובה לכך היא שינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה. רישום פלילי לעומת זאת הוא קשה יותר למחיקה וחשוב לעשות זאת בעזרת עורך דין מחיקת רישום פלילי בעל ניסיון רב. תחת הרישום הפלילי יש הרשעות ותיקים שהוגש בהם כתב אישום. מחיקת רישום פלילי נעשית אוטומטית בעבירות קלות יותר לאחר תקופת התיישנות אך כדי לקצר את התקופה יש לבקש חנינה מנשיא המדינה.

הטרדה מאיימת- מה משמעות הדבר?

הטרדה מאיימת נחשבת עפ"י החוק לכל פעולה או התנהגות שמבצע אדם כנגד אדם אחר ופוגעת בפרטיות, בשלווה או בתחושת הביטחון שלו. כאשר אדם נוהג בצורה כזו זכותו של הצד המאוים להגיש בקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת. עם הטרדה מאיימת נמנות גם פעולות כמו בילוש ומארב לאותו אדם, פגיעה ברכוש שלו, איום בע"פ או בכתב ואף פגיעה בחופש הפעולה שלו או בשמו הטוב. צו זה שונה מצו הגנה מכוח החוק שבמסגרתו מוצאים כל אחד מאותם צווים. בעוד שצו הגנה מוצא מכוח החוק למניעת אלימות במשפחה וקשור בעיקר לנסיבות אלה, השני מוצא מכוח החוק למניעת הטרדה מאיימת ויכול להיות קשור לנסיבות שונות, לאו דווקא לתחום המשפחה. לעיתים יש אנשים אשר בקלות רבה מדי מבקשים להוציא את הצו כנגד אדם אחר ללא סיבה מוצדקת. עורך דין פלילי ייצג את האדם שהצו מוצא כנגדו במטרה לבטל אותו או לפחות להקל באיסורים.

נהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים- מעבירות התעבורה החמורות ביותר

נהיגה תחת השפעת חומרים מסוכנים, בין אם זו נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים נחשבת לאחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר. למעשה ההתייחסות לעבירה זו היא כאל עבירה פלילית לכל דבר ולא כאל עבירת תעבורה פשוטה. הסיכון הרב שישנו למשתמשי הדרך כאשר אדם נוהג תחת השפעת אלכוהול או סמים מביא להתייחסות המחמירה לכך. לכן, אם נתפסתם נוהגים תחת השפעת סמים או אלכוהול פנו לעורך דין פלילי המתמחה גם בעבירות אלה. הוא יעשה כל שניתן כדי להציג טיעונים המטילים ספק בנכונות הבדיקה ויביאו להקלה בסעיף האישום וכך גם בעונש.

עו"ד רונן בנדל הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון רב. הוא ליווה וייצג חשודים ונאשמים בהצלחה גם במשפטים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
האם אפשר לבטל הסכם ממון?
הסכמי ממון הפכו בשנים האחרונות לאופציה נפוצה מאוד. בהתאם ישנם...
מימוש זכויות רפואיות: כיצד להבטיח את התמיכה המגיעה לכם?
מימוש זכויות רפואיות הוא תהליך קרדינלי עבור אנשים הסובלים מבעיות...
אוהבים יין טוב? צאו לחופשה בהרי ירושלים!
אם אתם חובבי אוכל משובח, יין איכותי, ומחפשים חוויה ייחודית...
המדריך המלא לבחירת עורך דין: תאונות קשות, גירושין, נזקי גוף, ענייני משפחה וידועים בציבור
מבוא בחירת עורך דין היא החלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על...
שילוב טפטים בעיצוב הבית – צרו מראה ייחודי, אלגנטי ומרשים
טפטים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים של מעצבי...
ג'ימבורי לתינוקות
איך ניתן לשלב פעילות מהנה לתינוקות עם אחרת הטובה לגופם...
עורך דין מומחה בניווט תהליכים מורכבים לחידוש המרקם העירוני
התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ורב-שלבי שמטרתו לחדש ולשדרג אזורים...
הדרך להתמודדות עם התמכרויות בעזרת מרכז גמילה
התמכרויות הן בעיה מורכבת ורבת פנים, המצריכה התייחסות מקצועית ותמיכה...
איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד...
מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית
במסגרת המאמצים לחיזוק המגזר העסקי בישראל, תוכנית הלוואות בערבות המדינה...
דילוג לתוכן