Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה למידה היברידית

מה זה למידה היברידית
קרדיט: Pixabay

למידה היברידית היא למידה משולבת. בשיטה המדוברת משלבים בין למידה פרונטלית בכיתה, כלומר: שיעורי פנים אל פנים בכיתה, לבין למידה מרחוק שהיא בעצם למידה אונליין. לא מדובר על שיטה חדשה בעולם החינוך, אך בשל משבר הקורונה והסגרים שהיו, השיטה המדוברת הפכה להיות פופולארית מאוד הן בבתי הספר והן באקדמיה. בשיטה זאת תלמידים לומדים חלק מהשיעורים בבית הספר או בכל מוסד לימודים אחר וחלק מהשיעורים הם לומדים מרחוק, כלומר, במרחב הדיגיטלי הכיתתי.

למידה היברידית מהווה מודל מתקדם מאוד להעברת ידע ולחינוך שיש לא מעט יתרונות. השיטה מבטיחה רצף לימודים גם בזמן מששבר עקב התפרצות זן חדש של קורונה, סגרים ועוד.

היתרונות של למידה היברידית

ישנם לא מעט יתרונות ללמידה היברידית, כך למשל:

סביבת הלמידה החדשנית והמתקדמת מתאימה לעידן הטכנולוגי המתקדם שאנו חיים בו ולרוח התקופה. למעשה, ניתן לומר שהקורונה האיצה תהליכי דיגיטליזציה שונים במערכת החינוך המיושנת והשיטה החדשה משפרת את ההישגים של התלמידים ומאפשרת להם לרכוש ידע בצורה נוחה, תוך צפייה בשיעורים מוקלטים בזמנם החופשי, להשתתף בשיעורים מרחוק מבלי שיהיה לכם צורך להגיע למוסד הלימודים ועוד.

השילוב בין למידה מעין זאת ללמידה פרונטלית מאפשרים לכל תלמיד  להתקדם בקצב אישי בחומר הנלמד. התלמידים זוכים לחומרים ועזרים לימודיים עדכניים ונגישים וכל המידע זמין עבורם ללא הגבלה מסביב לשעון.

השיטה ההיברידית מאפשרת גמישות לסטודנטים בבחירת קורסים וכן בהתאמה של תכני הלימוד שלהם בכל סמסטר, בהתאם לצרכים שלהם וליכולות האישיות שלהם. ניתן לשלב בין לימודים בשעות הבוקר לבין לימודים בשעות הערב וכך כל סטודנט יכול לשמור על מקום עבודתו ובד בבד ללמוד במקביל בזמנו החופשי.

אחרי היתרונות החשובים של שיטת הלימוד המדוברת הוא עזרי הלימוד הנלווים. מורים ומרצים  מוצאים דרכים להעביר ידע וחומר לימודי בדרכים חדשות ויעילות יותר כגון: מצגות מעניינות, סרטונים מרתקים ועוד.

המעבר ללמידה משולבת מאפשר לתלמידים לשמור על קשר רציף עם המורים שלהם או לסטודנטים עם המרצים שלהם. ניתן להשאיר הודעות במערכת ניהול הלמידה ולקבל מענה מהיר מהמורה או המרצה. כמו כן, ניתן להפנות שאלות אונליין ולקחת חלק פעיל בשיעור גם כאשר לומדים מרחוק.

המערכת ללמידה משולבת כוללת כלי ניהול, מעקב ובקרה. יש כלים ייעודיים למרצים שהמטרה שלהם היא לסייע לסגל ההוראה הן בבתי הספר והן באקדמיה לאתר קשיים שונים אצל התלמיד, לזהות מגמות שונות בזמן, לפקח על הישגי התלמידים ועוד.

איך יראה העתיד בשיטת למידה היברידית באקדמיה?

למידה היברידית תהווה בעתיד את שיטת הלימוד העיקרית. בשל משבר הקורונה שהביא עימו את הצורך להיות יצירתיים ולאפשר לסטודנטים ללמוד ולסיים את התואר שלהם על אף שעל פי ההנחיות לא התאפשר להם ללמוד באופן פרונטלי, הובן כי יש צורך למצוא שיטת למידה שתאפשר למידה רציפה ואיכותית בכל מצב, בכל זמן ולנוכח משברים שונים. מכיוון שהקורונה לא עזבה אותנו לחלוטין ומדי פעם פורצים גלי תחלואה חדשים של זני קורונה חדשים, אין ספק כי האקדמיה מאמצת בחום את שיטת הלמידה ההיברידית, מפתחת את הכלים הרלוונטיים לשיטת הלמידה המדוברת ואת המערכות הרלוונטיות לשיטת למידה זאת וזאת בכדי שהלמידה תהיה איכותית, עדכנית, חווייתית ותאפשר לסטודנטים להבין את החומר הנלמד ולסיים בהצלחה את התואר שהם לומדים.

בכדי לדעת עוד על הנושא וכיצד הלמידה המדוברת תשפיע על העתיד באקדמיה, לחץ למאמר למידה היברידית באקדמיה – העתיד כבר פה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...