Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחוסר אונים לחוסן נפשי!

מחוסר אונים לחוסן נפשי!

יום העיון השנתי של מרכז יה"ל אשדוד למשפחות מתמודדי נפש יתקיים באופן מקוון ב29.7, יום חמישי וידון במצבי לחץ ומצוקה של המתמודד ובני משפחתו, בעיקר במשברים שגדלו בעקבות הקורונה. עם שירלי יובל-יאיר, תמי קויפמן וליון גאי מאיר, עדויות משפחות מתמודדים ועוד…

לאור ההתמודדות היומיומית עם המשבר הנפשי והקושי של השנה וחצי האחרונות עם אתגרי הקורונה והמצב הביטחוני בדרום שהסלים במבצע "שומר החומות", מקיים מרכז יה"ל אשדוד יום עיון, מקוון בסימן חוסן וחוזק משפחתי.

להתמודדות ממושכת או להתמודדות קצרה ואקוטית יש מרכיבים רבים של מצוקה ונשאלת השאלה כיצד אדם מתמודד עם מצבי לחץ ודחק ממושכים או/ו קצרים וכיצד משפחה עושה זאת.

אחד המושגים המתייחסים למאפייני ההתמודדות הינו חוסן נפשי: היכולת האנושית להתמודד, להתגבר, להתחזק ואפילו להשתנות כתוצאה מהתנסויות בשעת הצרה או מצב בו אדם נחשף לאיום או מצוקה ומבטא הסתגלות חיובית על אף הקשיים

כיצד המשפחה או הקבוצה אינטימית יפתחו חוסן? כיצד איום או מצוקה משפיע  על תחושת הלכידות המשפחתית, תחושת הזהות, הערכים שלה, חינוך, אמונות ועוד שקיימים בה. זהו רגע קצר או תקופה ממושכת בהם המשפחה נמצאת במבחן.

ביום העיון ידונו המומחים בנושאים אלו מתוך הכרה כי חוסן נפשי הינה תכונה נלמדת ונרכשת, שכוללת מחשבות, רגשות והתנהגויות שאפשר ללמד ולפתח בכל אדם. זאת לצד התייחסות למשאבים, והחוזקות שיש באדם אותם נלמד לאתר בעבודה בקבוצות קטנות שיתקיימו ביום העיון.

יום העיון יכלול הרצאות בתחום, הפסיכולוגיה החיובית ותרומתה בהבנת חוסן נפשי, כולל כלים מעשיים. מרצה, שירלי יובל-יאיר, M.A בפסיכולוגיה קלינית, מטפלת ומנחת סדנאות, מרצה מבוקשת בארץ ובעולם (הבינתחומי בהרצליה) בעלת הפודקאסט הפופולארי "להינות מהדרך". שירלי יוצרת ומוסיקאית, כתבה ספרים עם פרופ' טל בן שחר (באושר ואושר), על עקרונות הפסיכולוגיה החיובית בחיי המשפחה.

הרצאה נוספת בתחום הבנת המערכת המשפחתית וכיצד היא מתמודדת עם איום ומצוקה הן ברמת היחיד והן ברמת המשפחה. את ההרצאה תעביר תמי קויפמן, M.S.W פסיכותרפיסטית, פרטני, זוגי ומשפחתי, בעלת ידע וניסיון רב בתחום הטיפול והשיקום, מתמודדים ומשפחות בבריאות הנפש, פרסמה מאמרים שהם אבני דרך לאנשי מקצוע ומשפחות בהבנת תחום ייחודי זה.

אחר-כך יתחלקו המשתתפים לקבוצות קטנות ויעבדו על איתור חוזקות אישיות ומשפחתיות, ע"י צוות מרכז יה"ל.

חלק מרכזי בכנס יהיה שיתוף בסיפורים אישיים מזוויות ראיה שונות האחד של בן משפחה עופר ישראלי, שאמו נפטרה ממחלה וכמעט בצמוד גם אביה של אשתו. ובנוסף, בנו מתמודד הנפש. עופר הוא  פעיל חברתי, שותף בוועד משפחות במרכזי משפחות בבריאות הנפש, פעיל בארגון המשפחות הארצי "משפחות למען משפחות", פרקטיקן של התערבויות טיפול, עוסק במיצוי זכויות וסנגור.

הסיפור האישי השני של בת משפחה מתמודדת המשתפת בנקודת הראות שלה. אשר מקדמת את תחום הידע מתוך ניסיון ומנהלת את התחום בעמותת אנוש.

יום העיון ילווה באמנים-מוזיקאים מתמודדים זכאי סל שיקום, אשר פועלים בקבינה – מרכז אמנות, תרבות וחברה.

יום העיון יתקיים ב- ZOOM ב- 29.7.21 יום חמישי ומיועד למשפחות, מתמודדים, אנשי מקצוע והקהל הרחב:

קישור לטופס הרשמה: https://forms.gle/XcaJzuVtXXEmxc8X8

קישור לזום: https://us02web.zoom.us/j/86334869285?pwd=OTFHLzNpbExxRWRNT20zdmZJRWhWQT09

 

עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ (ראשל"צ, חדרה, כפר סבא ואשדוד) ולכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.

בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה. המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי. לפניה למרכז יה"ל אשדוד בטלפון: 08-9333858

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...
התקדמות משמעותית בטיפול האורתודונטי
יישור שיניים שקוף המושג לרוב באמצעות שימוש במיישרים שקופים, מייצג...