ככל שילדים מקבלים טיפול מוקדם יותר לבעיות רגשיות או התנהגותיות, כך פשוט יותר להעניק סיוע.
ישנם מקרים בהם כדאי להתבונן ולדחות הפנייה לסיוע. לדוגמה, התנהגות של ילד עשויה להשתנות על ידי התרחשויות חיים כמו גירושין של ההורים או הגעת אח חדש. מצב זה משתנה לעתים קרובות ככל שהילד מסתגל לסביבה החדשה. עם זאת, ישנם מקרים בהם ניכר כי דחיית מתן אבחון פסיכולוגי לילדים אינה החלטה נבונה.
מה הם המקרים הדורשים פניה לאבחון פסיכולוגי?
הפרעות אכילה: ככל שהילד או הנער חי יותר זמן עם הפרעת אכילה, כך קשה יותר לטפל בה. חיי ילדכם עשויים להינצל על ידי קבלת טיפול מיידי.
היסטוריה משפחתית: אם מחלת נפש היא תכונה משפחתית, חשוב להיות מודעים לסבירות המוגברת שילדכם יפתח הפרעה. חשוב לפעול באופן מיידי במקרה זה.
זה חשוב לפנות לסיוע אם אתם מגלים שילדכם פוגע בעצמו, ללא קשר לשאלה אם הוא טוען שזה היה אירוע חד פעמי. זה כולל חיתוך וצורות אחרות של פגיעה עצמית. זוהי התנהלות מסוכנת אשר עשויה להעיד על מצב בריאותי נפשי קשה.
מתי צריך לפנות לסיוע בבעיות התנהגותיות?
אבחון פסיכודידקטי יכול לסיוע אם התנהלות ילדכם גורמת לשיבושים משמעותיים בחיי המשפחה שלכם או גורמת לקשיים אקדמיים כרוניים. חרדה, טראומה ותסכול מבעיית למידה לא מאובחנת הם בין הגורמים הרבים שעלולים לגרום להתנהגות בעייתית ומסוכנת.
ילדים זקוקים לסיוע כאשר הם אינם מסוגלים לנהל את האינטראקציות שלהם עם הוריהם או המחנכים. יש לזה פוטנציאל להשפיע על הבריאות והרווחה של כל המשפחה. אם אתם חווים בעיות התנהגותיות, תוכלו להיעזר באיש מקצוע של מכון תושיה לביצוע אבחן והתאמת טיפול להפרעות התנהגות.
מתי צריך לפנות לעזרה עם בעיות בפן הרגשי?
רצוי לפנות לסיוע אם ילד מפגין רמה חריגה של חרדה, עצב או עצבנות במשך תקופה ממושכת, והתנהגות זו פוגעת ביכולתו לעסוק בפעילויות המתאימות לגילו. ילדים חרדתיים או מלנכוליים אינם חווים רק מצוקה. הם מזניחים מרכיבים קריטיים של הילדות. במקרים אלו צריך לקבל סיוע בהקדם האפשרי כדי למנוע מהילד להיקלע לפיגור בהתפתחותו הלימודית והחברתית.
זוהי גם החלטה נבונה מכיוון שככל שילדים סובלים מבעיה כמו חרדה זמן רב, כך גדל הסיכוי להשפיע על התנהגותם באופן מזיק ובלתי הפיך. וודאו שאתם נשארים ערניים לגבי הנושא ומוכנים לנקוט בפעולה אם המצב לא משתפר. אם אתם לא בטוחים אם המצב של ילדכם זקוק לטיפול, גשו לאבחון מסודר במכון תושיה.