Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פקטורינג

פקטורינג
קרדיט pixabay

כל עסק מעוניין להתנהל בצורה תקינה וללא מצוקה של תזרים מזומנים. עולם העסקים כולל כיום אופציות פיננסיות שונות אשר מטרתן היא לסייע לכל עסק להתנהל בצורה נכונה ויעילה. חשוב להבין כי מצוקת מזומנים בעסק עלולה להתדרדר ולהגיע למצב של פשיטת רגל וסגירת העסק ועל כן, אחד הדברים החשובים ביותר בכדי לשמור על תזרים מזומנים חיובי בעסק היא לגשר על הפער בין התשלומים שצריך להוציא מהעסק לבין התשלומים שנכנסים לעסק. אחד המכשירים הפיננסיים שיכולים כיום לסייע לעסקים לעשות זאת קרוי: פקטורינג.

מהו פקטורינג?

אם בניכיון צ'קים מוסרים צ'קים דחויים תמורת מזומנים בניכוי של עמלה וריבית, בפקטורינג מוסרים חשבונית לתשלום שהוצאה ללקוח ומקבלים אחוז מהסכום, בניכוי עמלה וריבית. לאחר שהלקוח משלם את החשבונית, הוא יקבל את שאר הסכום שלה מהחברה. פקטורינג הוא בעצם מכשיר נוסף שהומצא בכדי לאפשר לבעלי עסקים לקבל מזומן בסכומים גדולים ובאופן מידי ולהבטיח כי החשבונית שלהם תשולם. מעבר לכך, זה לא משפיע על המצב שלהם בבנק שכן לא עוברים דרך המערכת הבנקאית הממוסדת כך שהאשראי של העסק לא יפגע. כל בעל עסק מבין שמדובר על אפשרות טובה ביותר עבורו, במיוחד אם האופציה החלופית העומדת על הפרק היא לסגור את העסק או להגיע למצב של פשיטת רגל.

למי כדאי לבחור בפקטורינג?

עסקאות מעין אלה נהוגות אצל לקוחות עסקיים בלבד, אך לא אצל כל לקוח עסקי. מדובר על לקוחות עסקיים שיש להם לקוחות מוכרים שידוע כי הם  ישלמו תמורת החשבונית לתשלום שהופקה להם וזה רק עניין של זמן ולא עניין של אמינות. כמו כן, מדובר על  עסקים שיש  להם מחזור כספים ונפח פעילות עסקית שמצדיקה פקטורינג. הלקוחות של העסקים המדוברים במלא מקבלים אשראי שוטף בשל העובדה שהם הצדיקו את האמון שניתן בהם ועל כן, עסקת הפקטורינג היא לא משהו שהם יכולים להפסיד ממנה.

חשוב לדעת כי מבחינה משפטית מדובר על עסקה חוקית לכל דבר.  העסקה נחשבת למכירת חוב של לקוח והזכות לקבל ממנו  את התשלום. החברה שעושה את העסקה, מספקת את המימון ומכסה את עצמה על הסיכון שהיא לוקחת במידה מסוימת על ידי ניכוי ריבית ועמלה וכן, גם השארת חלק מהחוב אצלה עד שתשולם החשבונית.

מה היתרונות בפקטורינג?

בפקטורינג אין צורך לתת ערובות או ביטחונות. מדובר על הליך קל, מהיר  ופשוט הרבה יותר מנטילת הלוואה מהבנק. פקטורינג מרחיק מהעסק את הסיכון שלא יפרע החוב שלו וכן לכך שלא יהיו לו מספיק מזומנים להתחייבויות שלו. חלוקת העסקה לשני חלקים מעניקה תמריץ לבעל החברה לעמוד בתנאי העסקה שלו ולקבל את היתרה של הכסף בחשבונית ועל כן הוא יעשה את כל מה שניתן על מנת שהלקוח ישלם את החשבונית שלו.

חסרונות בפקטורינג

חשוב מאוד לדעת שלא כדאי לבחור בפקטורינג פעם אחר פעם. מדובר על אופציה רלוונטית רק שנוצר צורך בשל בעיית גישור על פער בין קבלת מזומנים להוצאת מזומנים מהעסק. בסופו של דבר, מדובר על תהליך שמהווה סיכון כלשהו לבעל העסק שכן, אם הלקוח לא ישלם את הסכום בחשבונית הוא לא יקבל את הכסף שמגיע לו. מעבר לכך, מדובר על תהליך שדורש תשלום של עמלה וריבית שנקבעים מראש על ידי החברה שפונים אליה ועל כן, הוא דורש השקעה כלכלית מבעל העסק.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...