צוואה הדדית: מה שחשוב לדעת

צוואה הדדית: מה שחשוב לדעת
קרדיט - Canva

אחת האפשרויות בעריכת צוואה היא צוואה הדדית. צוואה זו נערכת ע"י שני בני הזוג במשותף וזאת מתוך שתי מטרות. האחת היא להבטיח כי כאשר אחד מבני הזוג ילך לעולמו, בן הזוג האחר יקבל את כל הרכוש וכך ישמור על רמת חיים דומה לזו שהייתה לבני הזוג קודם לכן. המטרה השנייה היא להחליט יחד כיצד יחולק הרכוש כאשר בן הזוג השני ילך אף הוא לעולמו. חשוב לערוך את הצוואה בליווי עו"ד צוואות אשר יוכל לסייע בניסוח הצוואה ובעריכתה תוך הקפדה על כל הכללים הנדרשים לכך כדי שלא תיפסל כאשר תצטרך לקבל תוקף משפטי. בחרו עורך דין המתמחה בצוואות וירושות בכלל ובנושא צוואה הדדית בפרט. כך תוכלו להמשיך בחייכם בראש שקט ולדעת שכל נושא הצוואה מוסדר עד לפרט האחרון.

כיצד להתמודד עם התנגדות לצוואה?

כאשר מוגשת בקשה לקיים צוואה, רשם הירושות מפרסם את העניין למשך 14 יום בעיתונות או ערוצי תקשורת אחרים במטרה לאפשר ליורש אחד או יותר ובכלל לבעל עניין בדבר להגיש התנגדות. התנגדות לצוואה היא נושא מורכב הן מבחינת מגיש ההתנגדות והן מבחינת שאר היורשים אשר ההתנגדות מופנית כלפיהם. לשני הצדדים כדאי להיות מיוצגים ע"י עו"ד צוואות המתמחה בנושא. מומלץ מאוד לנסות ולפתור את הדברים מחוץ לבית המשפט באמצעות הליך גישור שמוביל עו"ד מגשר או במו"מ בו מיוצג כל צד ע"י עורך דין. אם הדברים נידונים בבית המשפט, ההתנגדות הופכת לתביעה משפטית כאשר המתנגד הוא התובע ויתר היורשים הם נתבעים. הדבר יכול להפוך את התהליך לארוך ומסורבל ולכן מומלץ לפתור את הדברים ביישוב סכסוכים מוסכם, כמו גישור.

באילו מצבים ממונה מנהל עיזבון?

מנהל עיזבון יכול להיות זמני לתקופה של עד שישה חודשים או קבוע עד סיום חלוקת העיזבון ואף לאחר מכן. כאשר ישנם עניינים לטפל בהם בכל הקשור לעיזבון עוד לפני הוצאת צו קיום צוואה או צו ירושה ימונה מנהל עיזבון זמני. מנהל עיזבון יהיה עורך דין דיני ירושה בעל ניסיון בתחום. הוא ימונה באופן זמני כאשר ישנם עניינים להסדיר באופן מיידי כמו תביעות, כאשר ישנם חובות להסדיר באופן מיידי וגם כאשר ישנו חשש לנזקים שיקרו לנכסי העיזבון אם לא יהיו בטיפול והשגחה מיידיים של גורם מקצועי. מנהל עיזבון קבוע ממונה לאחר הוצאת צו קיום צוואה או ירושה והוא מטפל בכל הקשור לנכסי העיזבון עד חלוקתם, כולל טיפול בחובות אם עוד נותרו, השכרת נכסים וגם בחלוקת העיזבון.

עו"ד דותן פלג מתמחה בענייני משפחה, כולל דיני ירושה וגישור משפחתי. הוא מסייע ליורשים וגם לעורכי צוואות לטפל בנושא מורכב ורגיש זה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
האם אפשר לבטל הסכם ממון?
הסכמי ממון הפכו בשנים האחרונות לאופציה נפוצה מאוד. בהתאם ישנם...
מימוש זכויות רפואיות: כיצד להבטיח את התמיכה המגיעה לכם?
מימוש זכויות רפואיות הוא תהליך קרדינלי עבור אנשים הסובלים מבעיות...
אוהבים יין טוב? צאו לחופשה בהרי ירושלים!
אם אתם חובבי אוכל משובח, יין איכותי, ומחפשים חוויה ייחודית...
המדריך המלא לבחירת עורך דין: תאונות קשות, גירושין, נזקי גוף, ענייני משפחה וידועים בציבור
מבוא בחירת עורך דין היא החלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על...
שילוב טפטים בעיצוב הבית – צרו מראה ייחודי, אלגנטי ומרשים
טפטים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים של מעצבי...
ג'ימבורי לתינוקות
איך ניתן לשלב פעילות מהנה לתינוקות עם אחרת הטובה לגופם...
עורך דין מומחה בניווט תהליכים מורכבים לחידוש המרקם העירוני
התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ורב-שלבי שמטרתו לחדש ולשדרג אזורים...
הדרך להתמודדות עם התמכרויות בעזרת מרכז גמילה
התמכרויות הן בעיה מורכבת ורבת פנים, המצריכה התייחסות מקצועית ותמיכה...
איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד...
מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית
במסגרת המאמצים לחיזוק המגזר העסקי בישראל, תוכנית הלוואות בערבות המדינה...
דילוג לתוכן