Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: מחירי הדירות באשדוד יעלו בשיעור של לפחות 10 אחוזים בשנה

שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה: מחירי הדירות באשדוד יעלו בשיעור של לפחות 10 אחוזים בשנה
שלומי בן עזרי- צילום פורטרייט

בשבוע שעבר התבשרנו לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מחירי הדירות באשדוד עלו בשיעור של 7 אחוזים ברבעון השני של השנה ומי שחשב שאנחנו בשיא, כדאי שייחשב מסלול מחדש. שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים צופה שמחירי הדירות בעיר יעלו בשיעור של 10 אחוזים לפחות בשנה.

בן עזרי: "המצב הנוכחי מזכיר את עליית מחירי הדיור עם הקמת העיר מודיעין באמצע  שנות ה-80. ישנן הרבה סיבות לעליית המחירים הצפויה  ואחד הסימנים לכך הוא תוצאות המכרז של  שכונת הנחל שבו הקבלן הזוכה שילם כמיליון ש"ח לכל יחידת קרקע (לכל יחידת דיור). זאת כאשר בעבר הלא רחוק מחיר קרקע ליחידת דיור עלתה "רק" 400 אלף עד 500 אלף ש"ח. 

הלחץ לעליית המחירי הדירות מגיע לא רק מהסיבות הידועות והמוכרות כמו המחסור הדרמטי בהתחלות בנייה שמגדיל מידי שנה את הפער ההולך וגדל בין ההיצע לביקוש.  השנה  נוספו סיבות חדשות ומאוד משמעותיות: העליה הדרמטית במחיר חומרי הגלם הגורמת לעליית מחירי הביצוע, מה שמקרין באופן מיידי על מדד תשומות הבנייה , עליה בשכר העבודה של העובדים הפלסטינים שעלה משמעותית בעקבות השיטה חדשה של המדינה להקצאת פועלים לבנייה ומנגד ביקושי שיא למשכנתאות" – כל ההשפעות הללו עובדות באותו כוון על מחירי הדירות. 

לדבריו, מחיר הברזל עלה ב-110 אחוזים, מחירי ההובלה הימית התייקרו פי 5  (מה שמשפיע באופן מהותי על מחירי חומרי הבנייה המיובאים מחו"ל – ויש הרבה כאלה), מחיר הבטון עלה ב-16 אחוזים, מחיר הפיגומים כמעט הכפיל את עצמו בעקבות כניסה לתוקף של תקנות חדשות. את הסימן לבאות במחיר החומרים ניתן לראות בכך שהספקים נותנים הצעות מחיר עם תוקף לשבוע בלבד כי גם הם צופים המשך עלייה במחיר חומרי הגלם.

מנכ"ל הארגון בן עזרי: "המשמעות היא שקבלן ביצוע מתחיל עבודה ברמת מחירים מסויימת ובתוך מספר חודשים מוצא את עצמו במקום אחר לגמרי,  יש חשש אמיתי מקריסה של קבלני ביצוע.

"סיבה נוספת לייקור הצפוי במחירי הדיור נעוצה בשיטה חדשה להקצאת פועלי בניין מה שמעניק לכל פועל פלסטיני "אופציה" להפוך "לקבלן עצמאי" למעשה. העובד מקבל רשיון עבודה אישי והוא אינו משוייך לקבלן ספציפי. השיטה החדשה הכניסה למשחק מאכערעים שסוחרים באותם פועלים וגוזרים עמלה על כל פועל שמוצע לקבלן. בנוסף חלק מהפועלים הפלסטינים בעלי הרישיון האישי מעדיפים לעסוק בעבודות שיפוצים בארץ, במקום להגיע לאתרי הבנייה". 

וכשמוסיפים לכל זה את ביקושי השיא למשכנתאות (הרוח שמלבה את האש), לצערי אני צופה עלייה חדה וקשה במחירי הדירות ואני מקווה שמחירי הדיור באשדוד לא יעלו השנה מעבר ל-10 אחוזים", מסכם בן עזרי את המצב.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
מחיר יצירת מרחב מוגן בישראל
בישראל הצורך במרחבים מוגנים בבתים פרטיים הוא נדבך חיוני בהבטחת...
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
גולת הכותרת של הצפון
רכישת דירה חדשה היא אבן דרך משמעותית, אשר יכולה להיות...