Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תת פריקה בכתף

תת פריקה בכתף
קרדיט Freepik.com

לא מעט אנשים שמעו את המושג "פריקת כתף" אך לא שמעו על המושג: "תת פריקת כתף". הכתף מהווה את המפרק עם טווח התנועה הגדול ביותר בגוף האדם, אך יחד עם זאת הוא גם הפחות יציב מבין כל המפרקים בגוף ועל כן, הכתף הוא אחד המפרקים הרגישים ביותר בגוף. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות תת פריקת כתף, התסמינים של התופעה וההתמודדות איתה.

מה ההבדל בין תת פריקת כתף לבין פריקת כתף מלאה?

פריקה מלאה של הכתף היא למעשה מצב שבו ראש העצם של הזרוע יוצא לחלוטין מהמקום שלו בשקע הגלנואידי. מדובר על מצב אשר דורש החזרה של הכתף במקומה על ידי איש רפואה מיומן. תת פריקה של הכתף הוא מצב שבו ראש עצם הזרוע יוצא באופן חלקי בלבד ולרוב הכתף חוזרת בעצמה למקומה. תת פריקה של הכתף יכולה להתרחש קדימה, אחורה או כלפי מטה.

הסימנים שיכולים להעיד על תת פריקה של הכתף הינם: כאב במפרק הכתף, נוקשות המפרק, נפיחות באזור, מגבלה בתנועת המפרק, חולשה, תחושות חריגות כגון: נימול או תחושה שהזרוע נרדמת, חופש תנועה רחב מהרגיל, קליקים במפרק, נעילה של הכתף.

מהו הטיפול המיידי שיש לבצע בתת פריקה בכתף?

חשוב לדעת כי ישנם לא מעט מקרים שבהם מתרחשת תת פריקה והמפרק חוזר לבד במקומו, אך אם הדבר לא קרה, חשוב לפנות כמה שיותר מהר למיון לצורך החזרת המפרק למקומו על ידי אורטופד מקצועי. חשוב מאוד שלא לנסות להחזיר את המפרק למקומו  באופן עצמאי שכן, ניתן להסב נזקים חמורים מאוד אם עושים זאת.

אם עברתם תת פריקה של הכתף, גם אם החזירו לכם את המפרק למקומו, חשוב לגשת לאבחון מקצועי יותר כדי להעריך את חומרת הנזק שנגרמה למפרק. לא פעם אם לא מעריכים את הנזק בצורה נכונה ומטפלים בו, תת פריקה בכתף יכולה להיגרם לכם שוב ושוב. פיזיותרפיסט מקצועי ידע כיצד לבצע אבחון מדויק על מנת לזהות את היקף הבעיה וכן, הוא ידע כיצד לעבוד על שיפור היציבות של הכתף כדי למנוע פריקות חוזרות.

טיפולי פיזיותרפיה לתת פריקת כתף

טיפולי פיזיותרפיה לכתף הם מומלצים מאוד כאמור במקרה של תת פריקת כתף. מטרת טיפולי הפיזיותרפיה היא למנוע תתי פריקות חוזרות ולהחזיר למפרק הכתף את היציבות שלו. במהלך הטיפול תבצעו תרגילים שונים שיאפשרו לכם לשמור על טווחי תנועה מלאים את המפרק, יחזקו את השרירים המייצבים של הכתף ויחזקו את שרירי החגורה של הכתף. הפיזיותרפיסט ינחה אתכם לביצוע תרגילים שונים גם בבית, כאשר חשוב מאוד להקפיד על ביצוע התרגילים הללו באופן שגרתי גם בבית על מנת שהטיפול יהיה יעיל ובכדי שתתקדמו להשגת מטרות הטיפול. על אף שפיזיותרפיה וטיפול שמרני הכולל תרופות להקלת כאב, מנוחה ועוד, מהווים כיום את הטיפול המתאים למקרים של תת פריקת כתף, הרי שבמקרים חמורים מאוד שבהם הטיפול השמרני פחות יעיל, הרופא המטפל ישקול ביצוע ניתוח שמטרתו היא לייצב את הכתף.

המידע במאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. בכל מקרה של חשד לקיומה של תת פריקה בכתף יש לקבל חוות דעת רפואית.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...