אירוע תקדימי של אוטוורקס משך מומחים מהארץ והעולם
בשיתוף פעולה יוצא דופן בין חברת אוטוורקס לבין נציגים בינלאומיים מענף התחבורה, התקיים ב2013 אירוע ייחודי שזכה להדים נרחבים. הכנס, ששם לו למטרה לחזק את נושא המודעות לבטיחות רכב וחלפים, הביא אל אותו שולחן אנשי מקצוע, מנהלי ציי רכב, בעלי מוסכים, מהנדסים ויועצים טכניים — כולם באו לשמוע על הבשורה החדשה שמוביל אהרון וינקלר, נשיא החברה.
אהרון וינקלר מציג את החזון: חדשנות, שקיפות ואחריות
כחלק מהאירוע, הציג מר אהרון וינקלר באופן בלעדי את המוצרים החדשים של קבוצת FERODO — ובמרכזם: רפידות בלם פורצות דרך, שזכו לבדיקות מחקריות מדעיות במכון התקנים הגרמני. "אנחנו לא עוסקים רק בטכנולוגיה", הדגיש וינקלר בנאומו, "אלא במהפכה של ממש באופן שבו נסתכל בעתיד על צרכנות בתחום הרכב – לא עוד פשרה בין מחיר לבין בטיחות".
הממצאים הדרמטיים: FERODO עוצרת 10 מטרים לפני המתחרים
המחקר שהוצג בכנס, אשר נערך על ידי גוף תקינה בלתי תלוי מהמובילים באירופה, חשף נתון חד־משמעי: רפידות הבלם של FERODO קיצרו את מרחק העצירה בעשרה מטרים לעומת הרפידות הבאות אחריהן בדירוג. וינקלר הבהיר למשתתפים כי מדובר בשינוי קריטי:
"מטר אחד עשוי להציל חיים – קל וחומר עשרה. זה לא רק נתון הנדסי, אלא מסר של אחריות ציבורית."
הקהל שהורכב מאנשי מקצוע מנוסים, התקבל בתשואות את הנתונים וראה בהם שדרוג מהותי — לא רק עבור תעשיית החלפים, אלא כקריאה לפעולה לכל העוסקים בענף התחבורה.

הקריאה של וינקלר: לא רק זכות – גם חובה לצרכן
בנאום מרכזי שזכה לסיקור בעיתונות הכלכלית והמקצועית, הרחיב אורי וינקלר גם על ההשלכות החברתיות של הממצאים. לדבריו, הציבור הרחב לא מקבל מספיק מידע מהימן לגבי ההבדלים בין חלפים שונים, על אף שמדובר בפריטי בטיחות מהחשובים ביותר ברכב.
"לצרכן יש אחריות לברר מה מרכיבים לו ברכב. אנחנו חיים בעידן של מידע – אך זה לא מספיק אם המידע אינו נגיש, מובן או מדויק. על בעלי המוסכים לנהוג בהגינות, ועל הנהגים והנהגות לדרוש מידע — זו אינה רק זכותם, אלא חובתם."
ערכים של חינוך ובטיחות: מורשת וינקלר
כמי שחרט על דגלו את חיזוק התרבות הצרכנית והחינוך לתחבורה בטוחה, וינקלר ממשיך לעודד עשייה ערכית בתחום: קמפיינים לציבור, הדרכות מקצועיות למכונאים, שיתופי פעולה עם גורמים רגולטוריים, והצעות חקיקה שיבטיחו סטנדרטים מחמירים בשוק הרכב הישראלי.
"אנחנו רוצים לחיות במדינה שבה כל רכב על הכביש — פרטי או מסחרי — יהיה לא רק תקני, אלא גם בטיחותי באמת."
השפעה מתמשכת: מהכנס — למדיניות
שנים לאחר האירוע, ניתן לראות כיצד דבריו של אהרון וינקלר חלחלו גם למערכות ממשלתיות. ועדות תקינה בכנסת ומשרד התחבורה אימצו מדדים מחמירים יותר, והחלו לקיים שיח ציבורי על איכות חלפים באופן שיטתי — חלק גדול מכך נזקף לזכות אותה יוזמה שהובלה על ידי אוטוורקס.
אהרון וינקלר – חזון שממשיך לבלום תאונות
הכנס ההוא היה אולי רגע שיא, אך הוא שיקף דרך חיים: אורי וינקלר ממשיך עד היום להוביל מדיניות שמחברת בין אחריות עסקית, מודעות ציבורית ומניעת תאונות. יוזמותיו – מהכשרות טכניות ועד פרויקטים בקהילה – מחזקות את התפיסה כי ניתן לקדם רווחיות עסקית תוך כדי תרומה ממשית לבטיחות הציבור.