Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית

אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית
23 ינו' 2014 | טל שמש

עובדי אגף הנטיעות מבצעים מעת לעת גיזום לעצים הנטועים לאורך השדרות ורחובות העיר. אשתקד נגזמו אלפי עצים ומתוכם כ-800 עצים זכו לגיזום מעוצב. היקף הגיזום מסתכם בכרבע מליון ₪. מהו גיזום ומדוע גוזמים את העצים? מדוע לא לאפשר לעצים לגדול כרצונם? מי רשאי לגזום, באלו כלים ומתי? אנשי מקצוע ועובדי הנטיעות עונים על השאלות.

על פניו, גיזום עצים נשמע כעניין פשוט לביצוע, אך משימת הגיזום הינה משימה מורכבת ולא רק בגלל שימוש נכון בכלי הגיזום, אלא בעיקר מהחשש לגיזום לקוי, שכן גיזום לא מקצועי מסכן את חיי הצומח ועלול לגרום למותו של העץ. "בשנה שעברה נגזמו אלפי עצים ברחבי העיר" אומרים באגף הנטיעות ומציינים כי "ביצוע העבודות נעשה לאחר תכנון ותחת עינם הפקוחה של אנשי האגף ובעיקר בהתאם לתוכנית העבודה והרצון ליצור סביבת חיים בריאה יותר לעצים ונעימה יותר לאדם".

כן מציינים עובדי האגף כי גיזום עצים נעשה בשל כמה סיבות ומונים את העיקריות שבהן: "הגיזום מסייע לעצים להתחדש ולרענן את כוחותיהם. במקרים רבים הגיזום נעשה מחשש לקריסה, בטיחות התושבים או משום שהוא מסכן את הציבור (כבלי חשמל, ענפים השולחים 'זרועות' לרשות הרבים…)". אבל מבצעי גיזום נעשים גם לצרכי נוי וטיפוח הסביבה מסבירים במינהל התפעול ומציינים כי "לא פחות מ-800 עצים נגזמו במהלך השנה האחרונה, בהיקף של כרבע מליון ₪, ובכולם נעשתה עבודה אומנותית" אומר ראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג בגאווה בולטת ומשבח את עובדי הנטיעות.

גיזום העצים בעיצוב אומנותי הינו פרויקט חדש יחסית שהועתק מערים באירופה ובמקומות נוספים בעולם, והם מוסיפים נופך אסטטי ו'נקי' לשדרות המרכזיות ולרחובותיה הראשיים של העיר. עבודות גיזום ראשונות נעשו לאורך שד' יצחק הנשיא, ברחוב רוגוזין, בקיבוץ גלויות וברחובות נוספים שבהם ישנם עצים המתאימים לכך, ובכל פעם נוספים עוד אזורים למבצע.

הגיזום נעשה בצורה מקצועית תוך שמירה על חיי העץ והקפדה על הבטיחות כמובן, ומאידך נעשית לא 'תספורת' בצורת קובייה או כדור. "הגיזום" מזהירים בנטיעות, "נעשה רק ע"י אנשי מקצוע המכירים את סוגי העצים, יש להם את הכלים הנכונים, הם מכירים היטב את עונת השנה המתאימה לגיזום ויודעים לבצע את העבודה בדייקנות ובזהירות". בתוך כך ברור כי מי שאינו עונה לקריטריונים הללו אינו יכול לגזום ועלול לסכן את חיי העצים.

מגמה זו תימשך כאמור גם בעתיד ובכל פעם נוכל לראות שורות נוספות של עצי נוי המצטרפים אל העצים המעוצבים. בעירייה אומרים כי בקצב הזה מתפתחת באשדוד "אדריכלות ירוקה" המשתלבת היטב בפעולות אחרות של טיפוח ועיצוב המרחב הציבורי.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
ציוד לטיולים
ציוד לטיולים באיכות גבוהה ומחירים מצויינים
כל מי שמתכנן טיול בקרוב, בארץ או בחו"ל יודע שהוא...
איך לחסוך במים
מפלס הכנרת ממשיך לעלות לשמחתנו, והמדינה ממשיכה להקים מתקני התפלה...
תלמידי מקיף ה' למדו להפיק חשמל מפסולת
מהתיאוריה לריאליטי: מועצת התלמידים, המש"צים ונציגי המועצה הירוקה של מקיף...
‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית
תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות...
מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים
בשנה וחצי האחרונה מאז החלה העירייה באכיפת חוק העזר העירוני...
החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים
מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים הולך אט אט ומקיף את...
אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית
עובדי אגף הנטיעות מבצעים מעת לעת גיזום לעצים הנטועים לאורך...