Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בקשה להחזר מס – כל מה שצריך לדעת

בקשה להחזר מס – כל מה שצריך לדעת
קרדיט freepik.com

יותר ממחצית מאזרחי ישראל זכאים להחזרי מס ואינם מודעים לכך. כיצד להגיש בקשה, מי זכאי להחזר מס, איך מבצעים את הבדיקה וכמה עולה בקשה להחזר מס – כל התשובות בשורות הבאות.

האם כדאי להגיש בקשה להחזר מס

אם אתם עובדים בישראל כשכירים מעל לשנה אתם יכולים להגיש בקשה כזו. הסיבה לכך שאתם נאלצים להגיש בקשה היא מפני שייתכן ויש כספי מיסים עודפים ששילמתם ממשכורתכם החודשית לרשויות המס. זה יכול לקרות כתוצאה משינויים בגובה השכר החודשי. אם דווח בשנת המס שאתם מרוויחים 12,000 ₪ בחודש אבל כתוצאה ממגפת הקורונה למשל, לא עבדתם והרווחתם רק 6,000 ₪ בחודש במשך כמה חודשים באותה שנה, רשות המיסים עדיין גבתה מכם מס הכנסה כאילו אתם מרוויחים את מלוא המשכורת שלכם. אף אחד לא יספר לכם על כך או יטרח לבצע בדיקה בעצמו ולהחזיר לכם את הכסף שמגיע לכם. לכן אתם תצטרכו להגיש את הבקשה בעצמכם כדי לקבל את כספכם בחזרה.

כיצד להגיש בקשה להחזר מס

יש שתי דרכים להגיש את הבקשה. הראשונה היא לעשות את זה בעצמכם דרך האתר של רשות המיסים באתר gov.co.il. אם תבחרו לעשות את זה בעצמכם, כדאי שתדעו שאתם רשאים להגיש בקשה כזו בטופס מקוון עד 6 שנים אחורה. הטופס שתצטרכו למלא הוא טופס 135. מרביתו של הטופס הוא מילוי פרטים אישיים עליכם, פרטים אישיים על בן/בת הזוג, פרטים על העבודות שעבדתם בהן, פירוט הכנסות וכו\'. לאחר מילוי הטופס יש להמציא הוכחות לכל דבר שכתוב בו. זה כולל מספר רב של מסמכים כמו תלושי שכר, ביטוחים, הלוואות ועוד. הדרך השנייה לביצוע בדיקת החזר מס היא לפנות אל חברה המתמחה בתחום ותבצע זאת עבורכם. הם ינחו אתכם לגבי מילוי דברים בסיסיים ואת השאר הם יבצעו לבד באישורכם. חברה מקצועית להחזרי מס תעשה את זה בעלות נמוכה, בלי כאבי ראש מיותרים ובזמן קצר מאוד. 

מי רשאי להגיש בקשה להחזר מס

כפי שציינו קודם, כל אחד רשאי להגיש בקשה להחזר מס בתנאי שהוא עומד בקריטריונים הבאים: 

  • אזרח ישראל ועובד בישראל מעל לשנה
  • משלם מס הכנסה ממשכורתו
  • מעל לגיל 18 ולא הגיש בקשה כזו בשנים האחרונות

ישנם פרמטרים שאם תעמדו בהם הסיכויים שלכם לקבל החזר מס עולים באופן משמעותי. הראשון הוא שינוי בשכר. אם חלה ירידה בשכר במהלך השנה לחודש אחד או יותר ייתכן ותהיו זכאים להחזר מס. סיבה נוספת היא הולדת ילדים. אם נולדו לכם ילדים אתם זכאים לנקודות זכות שמקנות הנחה בתשלום מס הכנסה. לעיתים רשות המיסים מעדכנת את נתון הילדים באיחור וישנם מספר חודשים שבהם שילמתם את מלוא המס למרות שמגיע לכם הנחה. עוד סיבה לקבלת החזרי מס היא מעבר דירה לישוב שמגורים בו מזכים בהחזר מס בכל שנה. בדרך כלל אלה ישובים צמודי גדר (עוטף עזה, גבול לבנון, רמת הגולן וכו\') ועיירות פיתוח שנקבעו ככאלה. סיבה אחרונה שחשוב להזכיר היא רכישת ביטוח חיים או ביטוח משכנתא מכיוון שגם אלה מקנים נקודות זכות. 

כמה עולה להגיש בקשה להחזר מס

אם תבחרו להגיש את הבקשה דרך חברה המתמחה בתחום, בדרך כלל מחיר של הגשת בקשה זו נגזר באחוזים בודדים מהסכום שתקבלו (2-6%). כדי להיות בטוחים שכדאי לכם להגיש בקשה ולקבל את כל הפרטים הרלוונטיים בנושא, פנו לחברת אינדיגו עכשיו. 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
בזכות ערנות הצוות הרפואי במלר"ד מאוחדת באשדוד ניצלו חייו של תושב העיר
מאוחדת השיקה לאחרונה מוקד לרפואה דחופה (מלר"ד) שמעניק לתושבי אשדוד...
בעיצומה של המלחמה: רצים לזכר קציני אגוז
למרות מלחמת 'חרבות ברזל' שנמשכת במלוא עוזה כבר ארבעה חודשים,...
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד פותחת עונה חדשה ומציינת 30 שנה להיווסדה
התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מציינת השנה 30 להיווסדה ופותחת את...
משלחת מנהיגי חינוך בקהילות יהודיות ברחבי העולם ביקרה השבוע באופקים
משלחת מנהיגי חינוך מובילים בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מארה"ב, קנדה,...
נערכים למציאות ביטחונית מורכבת בדרום
מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד במפגש עם תורמים בארה"ב :...
טקס הוקרה לחיילי היחצ"ב בבית החולים אסותא אשדוד
לאחר כחודשיים וחצי מוחלפים 37 חיילי היחצ"ב המוצבים בביה"ח הציבורי...
Viva La Piano עונת מנויים 2023-2024 - קונסרבטוריון אקדמא פותח את העונה ה-27 של סדרת הקונצרטים הוותיקה, בניהולה האמנותי של יאנינה קודליק
הסדרה, מציבה את הפסנתר במרכז וחושפת את הקהל לרפרטואר הפסנתר...
אלו לא חלוקי נחל: נחשף ניסיון להבריח 6 טון של טבק לנרגילה
בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח...
בקשה להחזר מס – כל מה שצריך לדעת
יותר ממחצית מאזרחי ישראל זכאים להחזרי מס ואינם מודעים לכך....
קרקס קולומביה מגיע לראשונה לישראל
קרקס 2022 לכל המשפחה, ללא חיות, בקצב דרום אמריקאי סוחף...