Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו

הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
קרדיט - Canva

אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה בה יורה באופן ברור כיצד לחלק את רכושו, כשזכותו להוריש רכוש גם לאדם שאינו קרוב משפחה. אם הורה שנפטר או קרוב אחר לא הותיר צוואה, יש לחלק את הרכוש עפ"י חוק הירושה. המהלך הראשון המומלץ ליורשים הוא פניה אל עורך דין ירושה בחיפה או לפי אזור המגורים. כדאי שעורך דין ילווה את התהליך מתחילתו. מדובר בתהליך הכולל לא מעט בירוקרטיה והתמודדות מול הרשויות, כולל איתור נכסים בחלק מהמקרים,  וכן התמודדות בין היורשים הנמצאים כולם במצב רגיש בשל מותו של המנוח. עורך הדין ינהל את הדברים, ידאג לכך שהירושה תחולק עפ"י החוק ובמצבים חריגים יוכל להציע פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.

מדוע מומלץ לערוך צוואה?

עד כמה שהמחשבה על המוות ועל כך שחיינו אינם נצחיים היא קשה, מומלץ מאוד לאדם בגיל השלישי לעכל את הדברים וגם לבצע פעולות שקשורות לעניין כמו עריכת צוואה. עריכת צוואה תאפשר לו לקבוע בצורה הברורה ביותר איך הוא מעוניין לחלק את רכושו. כך, כפי שציינו, יוכל להחליט על הורשת רכוש, ואפילו רכוש בעל ערך רב, לאדם שאינו קרוב משפחה או קרוב שהוא רחוק יחסית. כאשר לאדם יש נכסים רבים, כולל כאלה שיורשיו אינם יודעים עליהם עריכת צוואה אצל עורך דין ירושה בחיפה הכתובה באופן מסודר וכוללת את כל הנכסים שישנם תקל על היורשים ותבטיח את חלוקת הרכוש כפי שהמצווה רוצה. חשוב לערוך את הצוואה כשאדם נמצא במצב טוב קוגניטיבית ופיזית כדי שלא יתעוררו ספקות לגבי כשירותו.

ליקויי בניה לאחר שיפוץ: מה ניתן לעשות

רבים קונים היום דירות יד שניה (או שלישית ויותר) שהן ישנות מתוך כוונה לשפץ אותן וכך להעלות את ערך הדירה. פעמים רבות זה שיפוץ כללי שדומה ממש לבניית הדירה מחדש. כך, לאחר שיפוץ מקיף וכולל מתגלים פעמים רבות ליקויי בניה שצצו בעקבות השיפוץ ולא היו ידועים עם רכישת הדירה. קבלני שיפוצים ובעלי מקצוע רבים מנסים להתנער מאחריות על הליקוי או מציעים פיצוי חלקי בלבד. אל תוותרו. חפשו עורך דין ליקויי בניה בצפון אם זהו אזור הדירה אשר מתמחה בתחום ובעל שנים של ניסיון. באמצעות מכתב התראה לפני תביעה תגיעו למצב של מו"מ מול הקבלן ופיצוי הולם. אם הדבר אינו קורה,  עורך הדין ייצג אתכם בתביעה וידאג לכך שהקבלן יתקן את כל הליקויים או יפצה בהתאם.

עו"ד חגי אורגד הוא עו"ד ונוטריון בעל ניסיון רב בכל הקשור למקרקעין, כולל ליקויי בניה, ירושות וצוואות ונושאים אחרים במשפט המסחרי והאזרחי. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...