Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים

החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים
30 מרץ 2014 | טל שמש

מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים הולך אט אט ומקיף את כל העיר. החודש החלו להפריד ברובע י"א ובחודש הבא יצטרפו תושבי רובע י"ב. בכך יושלמו כל רובעי המגורים וכ-65,000 בתי אב יהיו כלולים במיזם. בקרוב יתחילו לחלק פרסים למשפחות מצטיינות!

נתוני הפסולת מלמדים כי משפחה ממוצעת מייצרת 2 טון פסולת בשנה. "מדובר בפסולת המוטמנת באתרי הטמנה ויוצרת מפגעי סביבה קשים. הפסולת המצטברת מזיקה למשאבי הטבע, תופסת עוד ועוד קרקע, מזהמת את האדמה ואת מי התהום שלנו" אומרים אנשי סביבה ומציינים כי "רוב הפסולת שאנו מייצרים בבית היא פסולת אורגנית (שאריות מזון וירק) שאם נפריד אותה מהפסולת ה"יבשה" – נוכל למחזר אותה ולהפוך את הזבל שלנו ל"נכס" – לדשן (קומפוסט) לחקלאות, לטיפוח הצמחייה, טיוב הקרקע ועוד". זו למעשה תמצית התוכנית להפרדת הפסולת לשני זרמים או אם תרצו "כל תורת הפרדת הפסולת על רגל אחת!"

מיזם הפרדת פסולת לשני זרמים שמקיף כבר את רובה של העיר אשדוד, נועד להפריד בין פסולת "רטובה" (אורגנית, שאריות מזון וירקות), לפסולת "יבשה"!. המיזם מתקיים במסגרת מדיניות ארצית אותה מקדם המשרד לאיכות הסביבה. עיריית אשדוד, העיר הגדולה במיזם הארצי, פועלת לצמצום כמות הפסולת הנוצרת בעיר ולהפחתה הדרגתית של הפסולת המועברת להטמנה ובימים אלה, היא משלימה את המיזם באזורי המגורים האחרונים: רובע י"א ולאחריו רובע י"ב.

צוותי הסברה מטעם העירייה הפוקדים בשבועיים האחרונים את בתי התושבים ומוסדות החינוך ברובע י"א, מדווחים על היענות התושבים ועל היכרותם את המיזם. "הצוותים עוסקים אומנם בהסברה על תהליך ההפרדה, מחלקים דפי הסברה ומגנטים ומוסרים פח בצבע חום המיועד לפסולת "רטובה" (פסולת אורגנית), אשר יוצב על השיש במטבח הביתי" אומר שלומי נהון – ראש מינהלת הרובע, אך מדגיש כי "בסופו של דבר, התושב יקבע אם המיזם יצליח או לא".

במינהל התפעול מציינים כי רוב תושבי העיר משתפים פעולה עם העירייה ומבצעים את ההפרדה בפועל. "אנחנו רואים זאת בפינויי האשפה ויודעים למדוד את התקדמות המיזם בהתאם לכמויות האשפה המפונה" אומרים באגף תפו"ח, האחראים להציב את הפחים החומים הגדולים ברחובות העיר, בסמוך לכלי האצירה ו"טמוני הקרקע", ואלה המלווים את קבלן האשפה ומבצעים את המדידות בשטח. אגב, גם טמוני האשפה אמורים להשתדרג בעתיד.

עובדי מינהלת י"א, מדגישים בפני התושבים את הסלוגן: "להפריד זה פשוט!" תוך שהם מציינים כי בפעולה פשוטה של הפרדה, כל אחד מאיתנו משפיע על איכות החיים שלנו ושל ילדינו. "הפתרון – בידיים שלנו" איננו סתם סיסמא אלא מציאות עובדתית. בהסברה זה נשמע הרבה יותר פשוט: הפרדה בבית – את הפסולת האורגנית מניחים בפח החום ואת שאר הפסולת בפח הירוק. הפרדה בחוץ – מרוקנים את הפח החום לפח החום הגדול הממוקם בחוץ ואת שאר הפסולת לפח הירוק.

במינהלת הרובע מצייניים כי מספר התושבים ב-י"א הוא כ-20,000 תושבים ורובם כבר עברו הסברה וכבר מפרידים. ברובע י"ב יש כ-17,000 תושבים והם יחלו להפריד בשלב הבא. במטה ההסברה אומרים: "בסוף אפריל כל העיר תהיה במיזם".

בתמונה: צוות הסברה מבצע הסברה באירועי חוצות ברובע.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
ציוד לטיולים
ציוד לטיולים באיכות גבוהה ומחירים מצויינים
כל מי שמתכנן טיול בקרוב, בארץ או בחו"ל יודע שהוא...
איך לחסוך במים
מפלס הכנרת ממשיך לעלות לשמחתנו, והמדינה ממשיכה להקים מתקני התפלה...
תלמידי מקיף ה' למדו להפיק חשמל מפסולת
מהתיאוריה לריאליטי: מועצת התלמידים, המש"צים ונציגי המועצה הירוקה של מקיף...
‏יוזמה של כתבים מצעירים במקיף ט' זיכתה אותם מרשת בינלאומית
תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות...
מאות דוחות על אי איסוף גללי כלבים
בשנה וחצי האחרונה מאז החלה העירייה באכיפת חוק העזר העירוני...
החל מחודש אפריל כל תושבי אשדוד מפרידים פסולת לשני זרמים
מיזם הפרדת הפסולת לשני זרמים הולך אט אט ומקיף את...
אשדוד: 800 עצים זכו השנה לתספורת עירונית
עובדי אגף הנטיעות מבצעים מעת לעת גיזום לעצים הנטועים לאורך...