Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכוח העצום של אסטרטגיות למידה

הכוח העצום של אסטרטגיות למידה
קרדיט PIXABAY

כבר עשרים שנים שאני מלווה תלמידים למצוינות דרך הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה. 20 שנים ולא קרה פעם אחת שתלמיד לא התחיל לצחוק כאשר שמע אותי מדברת על המוח. זה מצחיק אותם פשוט מפני העובדה שאני מדברת על המוח כאדם נפרד שחי בתוכינו.

משפטים כמו: "המוח עושה מה שהוא רוצה ואנו חייבים לשתף פעולה עם מה שהוא רוצה", "אתה צריך להבין מה המוח שלך  צריך אחרת הלימודים יהיו מאתגרים יותר", חוזרים על עצמם בתדירות גבוהה, וזה מהסיבה שזה ממש כך: המוח הוא יצור בתוכינו, מכונה שאנו צריכים לדעת מה היא רוצה ומה היא צריכה כדי להצליח בלמידה.

אז להלן כמה עקרונות לאסטרטגיות למידה כאשר קודם לכן אענה על שאלה פשוטה שחוזרת על עצמה והיא: "מה ההבדל בין אסטרטגיות למידה להוראה מתקנת".

אז, הוראה מתקנת זהו השם הניתן למגוון דרכי למידה המקלים מאוד על זיכרון והבנה לילדים שהובחנו כבעלי לקות למידה.

אסטרטגיות למידה לעומת זאת, הן מגוון רחב של טכניקות למידה שמאוד מיעלות למידה, כלומר: לומדים יותר, בפחות זמן וזוכרים ומבינים לעומק. הידע נכנס לזיכרון לטווח ארוך.

בפועל מה שקורה זה שאני מלמדת אסטרטגיות למידה אגם את מי שהוא בעל לקות למידה ולחילופין, גם מי שהוא אינו מאובחן עם לקות למידה מקבל את כל הכלים שמספקת ההוראה המתקנת.

בשני המקרים מדובר בטכניקות מאוד יעילות, רבות, מגוונות ויצירתיות.

מה יקרה אם ילד בעל לקות למידה ילמד ללא הוראה מתקנת? הוא יחווה תסכולים רבים, תחושות כישלון, תחושת ביטחון עצמי שתיווצר, והרבה אכזבות ופרשנות מוטעית רבה לגבי מה שהוא ומהן יכולותיו. ילד עם לקות למידה חייב למידה דרך הוראה מתקנת.

מה יקרה אם ילד ללא לקות למידה ילמד ללא טכניקות של הוראה מתקנת, לא הרבה, רק שחבל, כי גם אם הלימודים לא קשים לו כמו מי שחווה לקות למידה, הטכניקות של הוראה מתקנת עדיין גם עבורו יכולות מאוד לקצר את הדרך.

זו הסיבה שילדים אצלי לומדים את כל הכרת האותיות כולל שלבי קריאה ראשונים באנגלית תוך ארבעה חודשים, גם ילדים עם לקויות למידה קשות ביותר והפרעות קשב וריכוז.

 

אז כמה עקרונות לאסטרטגיות למידה:

להיעזר בכל מקום שניתן בתומכי זיכרון רק שימו לב להערה הבאה: תנו לילדים ליצור את תומכי הזיכרון לפעמים. במקרים מסוימים הביאו להם אתם את תומכי הזיכרון ובמקרים אחרים תנו להם ליצור את תומכי הזיכרון.

המוח לומד בצורה הטובה ביותר כאשר לא קל ו מידי ולא קשה לו מידי. כאשר אני מלמדת אסטרטגיות למידה אני מסבירה על שיטות לאתגר את המוח באופן יצירתי. המוח יאהב את זה ולכן יזכור את החומר באופן טוב ביותר.

באתר שלי ישנם קורסים מצולמים – קורסים בהם לימדתי הורים בחינוך בייתי כיצד ללמד את ילדיהם – אתם תופתעו לגלות כמה שיטות מדהימות יש ללמד את ילדיכם ולהוביל אותו למצוינות בקלות יחסית.

מזמינה אתכם לבקר באתר שלי בלשונית "קורסים אונליין" שם תוכלו להתרשם מהקורסים השונים בנושאים כגון: דקדוק באנגלית, הבנת הנקרא, הכרת האותיות וראשית קריאה באנגלית, טכניקות להעשרת אוצר המילים באנגלית ועוד.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...