Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפתרון לכל הטראומות

הפתרון לכל הטראומות
קרדיט: freepik

ישנם לא מעט דברים שיכולים להעיב על חייו של אדם. אחד מהדברים הללו הוא טראומה שהוא עובר. מלחמות, פיגועים, אסונות טבע, תאונות דרכים, שוד אלים, תקיפות מיניות ועוד, הם אירועים שמהווים סכנה לשלמות הפיזית והנפשית של האדם ומהווים אתגר מורכב מאוד לחווים אותם ולא רק בזמן האירוע עצמו אלא גם לאחר שאירוע מסתיים, האדם נדרש להתמודד עם השאלות, הזיכרונות וההשלכות של אירוע. טיפול בטראומות לא נדרש לאחר כל טראומה, אך אם מדובר על אדם שפיתח פוסט טראומה רצינית לטראומה אותה הוא חווה, הרי שאין ספק שחשוב מאוד לפנות לטיפול. לעיתים פוסט יכולה להעיב באופן מהותי מאוד על חייו של האדם. אדם יכול להפסיק לעבוד, להיפגש עם אנשים ועוד. במקרה זה, לא פעם יוצע לאדם לקבל טיפול במסגרת אשפוז פסיכיאטרי. במידה והוא לא מעוניין באשפוז מעין זה, הוא יכול לבחור טיפול בבית מאזן.

מהו טיפול בבית מאזן?

בית מאזן מציע טיפול אינטנסיבי בקהילה לכל אדם שאיננו מעוניין באשפוז פסיכיאטרי. האדם מקבל טיפול ממוקד וספציפי על ידי אנשי המקצוע המתאימים, אשר מותאם לו באופן אישי. קופות החולים מכירות בטיפול מעין זה וכאשר האדם מקבל הפניה לטיפול מעין זה מגורם מוסמך כגון: פסיכיאטר, הקופה לרוב תממן לו את עלות הטיפול בבית המאזן. טיפול בבית מאזן מתאים למגוון מצבים לרבות כאמור: טיפול בטראומות. מעבר לטיפול בטראומות, גם אדם הסובל מחרדה ודיכאון משמעותיים שלא מאפשרים לו לחיות את חייו בצורה תקינה וצריך טיפול בחרדה ודיכאון אינטנסיבי יותר מכפי שניתן לקבל בבריאות הנפש של קופות החולים, יכול לבקש טיפול בבית המאזן, גם אנשים אשר סובלים מתחלואה כפולה וזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי אך לא מעוניינים להתאשפז יכולים לבחור באופציה זאת  וישנם עוד מגוון מקרים שבגינם ניתן לקבל טיפול בבית המאזן לרבות הפרעת אישיות ובעיות נפשיות קשות אחרות.

למי כדאי לבחור טיפול בבית מאזן?

כל אדם אשר צריך שיקום בבריאות הנפש ואיננו מספיק לו טיפול חד שבועי או דו שבועי המוצע במסגרת בריאות הנפש של קופות החולים ואף מקבל המלצה לטיפול באשפוז פסיכיאטרי, יכול לבחור בחלופה לאשפוז זה שהיא בית מאזן. לא מעט אנשים זקוקים לטיפול אינטנסיבי, אך אינם מעוניינים להתאשפז לצורך קבלתו בשל סיבות שונות ועל כן, במקרה הזה טיפול בבית המאזן יהיה הדבר הטוב ביותר בשבילם, שכן, מדובר על טיפול אינטנסיבי וממוקד שהאדם יקבל בהתאם למצבו ללא צורך באשפוז.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
החיפויים שישנו את עיצוב הבית שלכם
למרות כל הניסיונות שלכם, משהו בכל זאת חסר לכם בעיצוב...
ההבדל בין עיצוב דירה לעיצוב בית פרטי
עיצוב פנים היא האומנות של עיצוב הבית והחלת הסגנון האישי...
"להוריד את הבטן" ללא כפיפות אינסופיות- כך תעשו את זה
ככל שאנו מתבגרים, כך הצטברות השומן, במיוחד באזור הבטן, גדלה...
סימפוניה מרחבית - נקודת המפגש בין אדריכלות לעיצוב פנים
בכל פרויקט בנייה של בית חדש, מקום מסחר או כל...
לעבור משברים משפחתיים בעזרת עורך דין מתאים
אמנם המשפחה היא מעגל האנשים הקרוב אלינו ביתר, אך עם...
להשאיר את הראש מעל המים גם בזמן מלחמה- איך עושים את זה
מלחמה היא מצב לא פשוט מכל הבחינות: פיזית, רגשית וגם...
איך ממחזרים משכנתא
הליך מיחזור של משכנתא מתבסס על החלפת הלוואת המשכנתא הנוכחית...
סימנים לכך שצריך להזמין טכנאי מעליות
אם אתם גרים בבניין משותף או עובדים בכזה, ויש בנכס...
אל תוותרו על מה שמגיע לכם מהביטוח
חברות הביטוח אינן יכולות למשוך תביעות צודקות עד אין סוף...
האם מטבח כפרי יתאים לכם?
החיפוש אחר מטבח שיתאים לבית זו לא תמיד משימה קלה...