Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השלמת שיניים חסרות

השלמת שיניים חסרות
קרדיט Freepik.com

שיניים חסרות פוגמות במראה האסתטי של הפה אך לא רק. השיניים החסרות עלולות לפגוע במגוון רחב של בעיות תפקודיות ואף לגרום לעיוות הפנים והדיבור. אובדן שיניים מתקשר לרבים מאיתנו עם גיל הזקנה, אך לא תמיד זה כך, גם צעירים יכולים לאבד שיניים כתוצאה מחבלה כלשהי, ממחלה או מהזנחה. השלמת שיניים חסרות עשויה לשפר דרסטית את התפקוד של הפה, את המראה של הפה, את הבריאות ואת הדימוי העצמי.

מהו תהליך השלמת שיניים חסרות?

תהליך השלמת שיניים חסרות הוא תהליך המוצע כיום על ידי הרפואה המודרנית. ניתן להשלים שיניים חסרות במגוון דרכים שונות. תהליך השלמת שיניים חסרות מתבצע בשל סיבות שונות כגון: אם האדם איבד שן או כמה שיניים בשל חבלה כלשהי, אם שן נשרה לאדם בשל מחלת חניכיים כלשהי, אם נשברו לאדם שיניים בשל הזנחה ועוד. מכל סיבה שבה אדם כלשהו איבד שן אחת או כמה שיניים, הוא יכול כיום לבחור בתהליך השלמת שיניים חסרות המתבצע בכמה שיטות:

שיטה מוכרת ופופולארית ביותר היא שיטת ההשתלה הקלאסית. בשיטה זאת מטמיע הרופא שתל דמוי בורג בתוך עצם הלסת. השתל עשוי מסגסוגת של טיטניום והוא מהווה תחליף מלאכותי לשורש של השן. במהלך תקופת ההיקלטות של השתל בעצם הלסת מתפתחים תאי עצם אשר מקיפים את השתל, מחזקים אותו ומייצבים אותו במקום. לאחר סיום התהליך שאורך לרוב כמה חודשים, הרופא בונה מבנה שעליו הוא מרכיב כתר. השן החדשה היא הדבר הדומה ביותר לשן טבעית. כיום תהליך השלמת שיניים חסרות באמצעות השתלה יכול להתבצע ביום אחד. מדובר על שיטה אשר יכולה להתבצע ביום אחד בלבד הודות לשילוב של טכנולוגיית שתלים חדישה.

שיטה נוספת להשלמת שיניים חסרות המתאימה בעיקר במקרים שבהם חסרות בעיקר שיניים בודדות. שיטה זאת קרויה פליפר, מדובר על תותבת קטנה שנתמכת בשיניים הסמוכות בעזרת ווים. לעיתים הפליפר משמש שחזור זמני עד לשחזור הקבוע.

שיטה נוספת היא שימוש בגשר. גשר הוא צירוף של לפחות שלושה כתרים מחוברים אשר נתמך בשיניים הסמוכות משני הצדדים של הגשר.

עוד שיטה היא לשחזר שיניים חסרות באמצעות מספר שתלים וכתרים המחוברים ביניהם בשיקום נייד באמצעות תותבת חלקית שניתן להוציא. התותבת החלקית עשויה מאקריל קשיח או פולימר רך והיא משלימה את השיניים החסרות. היא יכולה להישען על השיניים הסמוכות או להשתלב עם הכתרים.

חשוב מאוד להתאים את הליך השלמת שיניים חסרות לכל אדם בהתאם לפרמטרים שונים כגון: מצב השיניים שלו, הסיבה שבגינה חסרות לו שיניים, המחיר שהוא מוכן להשקיע בתהליך השלמת השיניים, איזה טכניקה תתאים ביותר למצב הפה שלו ועוד. רופא שיניים מקצועי ומומחה ידע כיצד להתאים את השיטה הרלוונטית לכל אדם. חשוב לבחור ברופא שיניים המומחה בשיקום הפה.

טיפולים משלימים להשלמת שיניים חסרות

כדי שהשיניים שלכם יראו הכי טוב שאפשר, כדאי שתכירו טיפולים משלימים נוספים שיכולים להעניק לכם את החיוך המושלם: ראשית כל, אם השיניים שלכם לא ישרות, אתם תמיד יכולים לבחור בתהליך יישור שיניים. תהליך יישור שיניים מתבצע כיום בשיטות שונות כאשר אחת השיטות שמתאימות למבוגרים היא יישור שיניים שקוף שכן, לא רואים אותו.  טיפול משלים נוסף הוא הלבנת שיניים. אם אתם רוצים חיוך מושלם עם שיניים צחורות, תוכלו לבחור כיום בהלבנת שיניים בשיטות שונות לרבות שיטת הלבנה באמצעות לייזר ועוד.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...