Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זיכרון ופיוס: ערב זיכרון אלטרנטיבי לחרדים וחילונים

זיכרון ופיוס: ערב זיכרון אלטרנטיבי לחרדים וחילונים
קרדיט לצילום: יוסי זלינגר

הקונגרס הישראלי יערוך ערב זיכרון אלטרנטיבי לחילונים לחרדים– מדובר במפגשי זום שיערכו בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה וישלבו שיחהקרנה של קטעי עדויותוהעיקרניסיון לשים פנים במקום סטראוטיפים

הקונגרס הישראלי יערוך ביום ב' הקרוב, ערב יום השואה סדרה של מפגשי זום שמטרתם להפגיש בין חרדים לחילונים לשיח משותף על שואה, גבורה וזיכרון. "מטרת המפגשים היא להנציח את השואה גם בתקופה הזו" מסביר גלעד וינר, מנכ"ל הקונגרס הישראלי, אשר יזם את סדרת המפגשים "השיחה הזו חשובה במיוחד השנה, על רקע עליית המתח בין הקבוצות השונות באוכלוסייה- בין הכעס החילוני על מה שנתפס כאי קיום של הוראות, לבין התדהמה החרדית על הגדרות שהוקמו בין בני ברק לרמת גן, והתחושות ההיסטוריות שהצעד הזה עורר, יש צורך בשיחה אמיתית וכנה שתנסה להתעלות מעבר לדעות הקדומות ותנסה ליצור יחד תודעה משותפת של זיכרון השואה, שתאפשר לגשר במשהו על הפערים שנפערו".

במהלך המפגשים יתקיימו שיחות על זיכרון השואה, כיצד יש להנציח את זכר הקורבנות והעולם שאבד, מהם הלקחים ההיסטוריים וכיצד ניתן לעצב זיכרון משותף לציבור החרדי והכללי בישראל. באירוע מתוכננים סדרה ארוכה של מפגשי זום, שיערכו על בסיס מוניציפלי, בין השאר בערים ירושלים, מודיעין, חיפה, רחובות, אשדוד ויבנה. המפגשים יתקיימו בשיחות זום ויוגבלו כל אחד ל- 30-50 משתתפים, כאשר המשתתפים ינותבו לקבוצות השונות, אשר יערכו על פי מודל מועצות ההסכמה של הקונגרס הישראלי. באירוע צפויים להשתתף מאות משתתפים מרחבי הארץ, והוא יחל בשעה 30:20.

הקונגרס הישראלי הוא מיזם משותף לאוניברסיטת בר אילן וקרן מנומדין, שהוקם במטרה לתת מענה לאתגר המרכזי של החברה הישראלית כיום: המתח המתמשך בין זהותה היהודית לזהותה הדמוקרטית של המדינה, כאשר המפתח לגישור על המתח היסודי הזה הוא תהליך ציבורי רחב היקף של בניית הסכמות. הקונגרס מאמין שהדרך לבניית הסכמות היא על ידי קיומו של שיח ציבורי פרודוקטיבי, המשתמש בכלים יישומיים של גישור ויישוב סכסוכים שיהפכו את השיח למערכת של הסכמות. דרך זו תאפשר למגזרים השונים בחברה הישראלית לעצב בעצמם את ההגדרה של מדינה יהודית ודמוקרטית, תוך איחוי השסעים החברתיים. הקונגרס הישראלי מפעיל סדרה של מיזמים שונים בהם מועצת ההסכמה, מועצת העם ומדד ההסכמות השנתי.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
המנהל שנמצא במילואים מ - 7/10 הועלה בדרגה – מול כל התלמידים
מאז שמחת תורה, ה-7/10 נמצא הרב שלום מלול במילואים ביחידה...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
למען החטופים
תלמידי ישיבת אמית יגל אשדוד, יחד עם מאות תלמידי הישיבות...
מסעדת פטרה תהיה פתוחה בפסח תפעל בערב ליל הסדר ולאורך כל ימי החג כרגיל
מסעדת פטרה, שהינה מוסד קולינארי מוביל בישראל, הממוקמת על הקו...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...