Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חוקים של מדינת ישראל לשמירה על בריאות הציבור

חוקים של מדינת ישראל לשמירה על בריאות הציבור
קרדיט: Pixabay

חוקים של מדינת ישראל לשמירה על בריאות הציבור, כגון אלו שנוצרו מאז התפרצות הקורונה, נועדו על מנת להגן על האוכלוסיה. בריאות הציבור היא ערך המקבל חשיבות ייחודית במדינת ישראל, כאשר משבר הקורונה הביא לכך שבעלי התפקידים הבכירים במשרד הבריאות, האחראי על תחום זה, "הגיעו לסלונם של האזרחים" כמעט מדי ערב, במהדורות החדשות, על מנת להסביר על ההתנהלות הנדרשת מן הציבור במהלך המגיפה. מרבית הפעילות של אנשי המקצוע היא הבאה של יוזמות שונות אל הפועל. בנוסף, הפעילות כולל ישום תוכניות ממשלתיות בריאותיות, שמטרתן למגר מחלות ולהפחית עד כמה שניתן את ההשפעה של תופעות חברתיות בלתי רצויות על בריאות הציבור – וביניהן התמכרויות לאלכוהול ולסמים.

כיצד שירותי בריאות הציבור יכולים לסייע לטיפול בהתמכרויות?

 

אין ספק כי טיפול פרטני וליווי צמוד, באופן שבאמת יסייע למכורים להיפרד לצמיתות מן ההתמכרות שלהם, כפי שיכול להציע מכון גמילה מסמים קלים, הינו האופציה הטובה ביותר עבור הזקוקים לעזרה. למרות זאת, אי אפשר להמעיט בחשיבות הפעולות שיוזם המשרד לבריאות הציבור לצורך מיגור הסמים בישראל, בעיקר באמצעות היחידה לשיקום השכונות.

יחידה זו פועלת בעשרות איזורי בישראל מצפון ועד דרום ומציעה מגוון של שירותי תמיכה למשפחות, לתינוקות, ילדים, מבוגרים וקשישים, בכל תחומי הבריאות לרבות בריאות נפשית וקידום הטיפול בהתמכרויות. הרעיון הוא להעניק סיוע רלוונטי בתוך הקהילה, כדי לקדם ולשקם מכורים ולאפשר להם לקבל הזדמנות חדשה לחיים, בתחילה בסביבת המגורים שלהם ולאחר מכן בחברה באופן כללי.

החקיקה בתחום של בריאות הציבור בישראל

 

חוקים של מדינת ישראל לשמירה על בריאות הציבור, עוסקים במגוון תחומים לרבות קידום תברואה ברמה גבוהה, בין היתר בעריכת בדיקות איכות למזון תוצרת הארץ ומזון מיובא, מניעת התפרצות של מחלות מדבקות ומיגור בעיות חברתיות שמשפיעות על בריאות החברה. המשמעות היא שפעילויות האגף לבריאות הציבור, הפועל תחת משרד הבריאות, הן בעלות השפעה מיטיבה על כל האזרחים במדינה – בין אם האזרחים עצמם יודעים להעריך את תרומתה של החקיקה לקידום בריאותם ובין אם לא.

החוקים הללו נוצרו בכדי לאכוף סטנדרט בריאות על הציבור בישראל, מתוך הבנה כי ניסיון לטפל בבעיות הפוגעות בבריאות הציבור, רק בעזרת עידוד להתנהגות מסוימת או "חינוך הזולת", במיוחד אם המחולל של הבעיות הוא אכן חברתי – התנהגותי – לא יכול להצליח בצורה טובה.

לאילו סוגי אוכלוסיות ניתן לעזור בעזרת החקיקה הזאת?

 

שירותי בריאות הציבור לא נועדו אך ורק לאוכלוסיות מוחלשות, אלא לקידום הבריאות הנפשית והפיזית של כל אזרחי המדינה.  האנשים שנעזרים בלשכות הבריאות המקומיות, מגיעים מכל שכבות האוכלוסיה, אך גם אנשים שאינם מכירים מקרוב מוסדות כגון מרכזי גמילה, מרכזי בריאות האישה או שאינם נעזרים בשירותי הבריאות בישראל באופן תדיר, בסופו של דבר נתרמים מן היוזמות שמפעיל האגף לבריאות הציבור.

 

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...