Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חימום הבית – פתרונות עבור חימום ביתי 

חימום הבית – פתרונות עבור חימום ביתי 
קרדיט: pixabay

הנוחות והיעילות מחייבות למצוא שיטות חימום חסכוניות ומהירות לחימום הבית בימים הקרים בישראל, ולמרבה הפלא יש לא מעט כאלה. ככל שאנחנו מצליחים לחמם את הבית מהר יותר כך גם החיסכון בעלויות גדול יותר משום שלא צריך להגביר את הטמפרטורה. בחירת שיטת החימום וההסקה חייבת לקחת בחשבון את גודל הבית וגם את המבנה שלו, משום שיש שיטות שיעילות יותר להסקת בית גדול ומרובה חללים שחייבים לתמרן ביניהם.

אילו סוגי פתרונות חימום לבית קיימים?

  • מזגן – מתאים לכל מי שיש לו חללים שמושפעים במהירות ובקלות ממיקום המזגן והאפשרויות שלו. עם זאת, חשוב לדעת שלא כל אחד אוהב את השיטה הזאת בגלל היובש הקיצוני שהוא גורם לכך, נוסף על החום, ולכן לא מתאים למי שסובל מיובש ומקשיי נשימה.
  • קמינים – היום אפשר למצוא קמינים מסוגים שונים, כמו קמין סולר, קמין חשמלי, קמין עצים או גז, והוא מתאים לבתים שבנויים כך שמקור החום המרכזי מצליח לחמם את כל הבית בצורה אחידה. מכיוון שלא כל הבתים קטנים או בנויים עם חלל מרכזי כזה, זה לא מתאים לכל בית משום שאז החימום פשוט לא יגיע לכל חדר.
  • תנורי חימום מסוגים שונים – היתרון של תנור חימום הוא שהוא מחמם ביעילות את החדר שבו הוא נמצא ולכן מתאים לבית קטן או כזה שבו יש מעט דיירים ולכן יעיל רק להם. זה לא מתאים לבתים שבהם נעים מחדר לחדר משום שהצבת תנור בכל חדר היא לא יעילה מבחינת חיסכון בעלויות.
  • חימום תת רצפתי – ללא ספק, החימום המפנק ביותר שמוכר בעיקר באזורים קרים לאורך השנה כמו באירופה ובארה"ב. זוהי שיטה שמתאימה בעיקר בשלב בניית הבית אם כי אפשר בהחלט לשלב אותה גם לאחר מכן ולהתקין את מערכת ההסקה מתחת לרצפה לאחר הבנייה. היא עובדת כך שהחימום עולה מהרצפה בצורה אחידה בכל הבית, בלי יוצא מהכלל, ולכן מחממת במהירות וביעילות את הבית. כך שאפשר לווסת גם את החום בכל חדר בנפרד על מנת לדייק ולחסוך עלויות. הופכת להיות השיטה הפופולרית בישראל.

שיווק חימום תת רצפתי

כשרוצים לחסום באנרגיה ולייעל את צריכת החשמל גם בגלל מגמת השמירה על איכות הסביבה, רצוי גם לחסוך בחימום ביתי ולבחור בשיטה שמחממת את הבית כמה שיותר מהר ולכן גם חוסכת זמן הסקה ושימוש בחשמל. שיטת החימום התת רצפתי באמצעות מים חמים ומשאבות חום מוכרת כשיטה מדויקת ומהירה לחימום ביתי ולכן רבים מעדיפים אותה כדי לחמם מהר את הבית בצורה נעימה שלא גורמת גם לקשיי נשימה וליובש מציק. זוהי שיטה נוחה מאוד שגם חוסכת את הצורך בהצבת תנורי חימום לא בטיחותיים, ומכיוון שהחימום אחיד ועולה מהרצפה הוא גם הרבה יותר טבעי ואמין. אין הבדלי טמפרטורה בין חדר לחדר ואין צורך לשחק עם הכפתור כדי להתאים אותה לנוכחים. החיסכון הוא לא רק בכסף אלא גם בבזבוז אנרגיה משום שהבית מחומם מיד ולכן אפשר להסתפק בטמפרטורה סבירה מיד בהתחלה. אפשר להתקין אותה במהירות ולהסב כל מערכת ישנה למערכת החדשה והמתקדמת יותר ולשלם הרבה פחות על חימום ביתי. השימוש במים חמים ובמשאבות חום גם מייתר את הצורך במאגרי סולר ולכן גם הופך לבטיחותי ונוח יותר. המערכת בטיחותית משום שהיא מייתרת את הצורך בתנורים וגם לא גורמת לפליטת פחמן דו חמצני. אפשר לשלוט בה בקלות והיא בעלת בקרה משוכללת ומתקדמת.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...