Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בעובש בקיר

טיפול בעובש בקיר
קרדיט Freepik.com

עובש בקיר מהווה למעשה את אחת התופעות הלא נעימות. מעבר לעובדה שעובש פוגע באסתטיקה של הבית ובמראה שלו, הוא גם יכול לפגוע בבריאותם של דיירי הבית. מעבר לכך, עובש מהווה בעיה לא פשוטה לפתרון והטיפול בו יכול להיות קשה וממושך. לא די לטפל בעובש עצמו, אלא יש צורך לאתר את הסיבות להופעת העובש ולטפל גם בהן, על מנת שלא ייווצר שוב עובש. אם אתם תוהים כיצד מתמודדים עם עובש, במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות טיפול בעובש בקירות.

ממה נוצר עובש בקירות?

אם הקיר שלכם מתחיל להצמיח נקודות שחורות שרק הולכות וגדלות עד שהן הופכות לכתם שחור גדול ומכוער על הקיר, הרי שמדובר בעובש. לפני שחושבים על טיפול עובש בקירות, יש צורך לברר מהן הסיבות אשר גורמות לעובש. העובש יכול להיווצר בשל כמה סיבות: ראשית, הוא יכול להיווצר בשל רטיבות בקירות או התקרה אשר נובעת מאיטום לקוי של הקירות או התקרה. שנית, העובש יכול להיווצר בשל עיבוי, מצב שבו האדים הופכים לטיפות על זגוגיות החלונות וברגע שהמים מצטברים על החלונות הם מחלחלים לקיר וכך נוצר העובש. עובש בקירות יכול להיווצר גם בשל נזילה סמויה אשר גורמת לרטיבות בפנים הקיר והאיתותים לבעיה המדוברת הוא העובש שנוצר באותו המקום. עובש גם יכול להיווצר בשל לחות, מדובר על מצב שלרוב מתרחש בחדר האמבטיה כאשר השילוב של המים החמים יוצר לחות באוויר אשר מצטברת על הקיר, חודרת את שכבת הצבע ומייצרת עובש בקיר.

בכדי להימנע מעובש בקירות חשוב מאוד לדאוג לאיטום איכותי של הקירות, הרצפות וגג המבנה, יש לבחור חומרי איטום איכותיים לצורך איטום. מעבר לכך, בכל מקרה של חשד לנזילה בקיר יש לאתר את מקור הנזילה וכן, יש להקפיד לאוורר עד כמה שניתן את חדר האמבטיה על מנת שלא תיווצר לחות שתגרום לעובש.

טיפול בעובש בקירות- איך עושים את זה?

טיפול בעובש בקירות יכול להתבצע בכמה אופציות, כאשר חשוב מאוד ליישם כל אחת משיטות הטיפול רק לאחר שמגלים מהן הסיבות לעובש ואחרי תקופת הגשמים:

אם הסיבה לעובש בקיר היא בגין סדק או נזילה חיצונית, חשוב מאוד לאטום את הקיר ולאחר מכן לעבור לטיפול בעובש בקיר. יש להוריד את הטיח עם העובש, לטפל בעובש עצמו ולצבוע את הקיר בצבעים מתאימים.

אם העובש בקיר הוא בקירות של האמבטיה ככל הנראה הסיבה לכך היא לחות או עובש אשר נוצר בעקבות עיבוי. דרך הטיפול בעובש בקירות הוא קודם כל לנסות ולאוורר את החלל על מנת למנוע לחות. יש לאוורר את החלל לאחר כל מקלחת חמה ואך לפתוח חלונות. בכדי למנוע עיבוי על חלונות חשוב לאוורר את הבית גם בימי החורף הקרים. כדי לטפל בעובש הקיר עליכם לצבוע בעצמכם את חדר האמבטיה או את הקיר מתחת לחלון כאשר חשוב מאוד לבחור בצבעים דוחי עובש. יש אנשי מקצוע שטוענים שניתן להסיר עובש גם באמצעות אקונומיקה.

טיפול בעובש בקיר באמצעות צביעה צריך להתחיל בהורדת חלקי הטיח עם העובש באמצעות שפכטל. לאחר שמורידים את השאריות יש לקחת מטלית ודלי עם מים ואקונומיקה ולשפשף את הקיר עליו גדל העובש. לאחר מכן יש לשטוף שוב את הקיר במטלית ספוגה מים בלבד וזאת בכדי לנקות את שאריות האקונומיקה מהקיר בכדי שהצבע ידבק לקיר בצורה טובה ביותר.

טיפול בעובש בקירות חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר שכן, מעבר לעובדה שהעובש פוגע כאמור במראה ובעיצוב של הבית, הוא גם יכול לפגוע בבריאותם של דיירי הבית. על כן, אם אינכם יודעים או מצליחים להסיר את העובש באופן עצמאי, כדאי לבחור באנשי מקצוע שיעשו את העבודה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...