Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך תנהלו חכם כסף פנוי 

כך תנהלו חכם כסף פנוי 
Credit: Pixabay.com

חשוב לדעת לנהל חכם את הכסף הפנוי שלכם, ויש כמה וכמה דרכים יעילות ואפקטיביות לעשות זאת. חשוב לדעת כדי לנהל בצורה נכונה את כספי החסכון שלכם או את כספי הפרישה כדאי מאוד לא לעשות את זה בעצמכם, אלא לתת למי שזו ההתמחות שלו לעשות את זה עבורכם. תוכלו לבחור בפתרון של family office או בפתרון של מנהל השקעות. גם מתכנן פרישה הוא כלי אפקטיבי לצורך כך, וכדי לעשות סדר בדברים ריכזנו עבורכם את מה שחשוב לדעת בנושא. 

היעזרו באיש מקצוע

כאשר יש לכם כספים משמעותיים שצברתם והם שוכבים גם בחשבונות הבנק, בחסכונות שונים בגופים חוץ בנקאיים ובבורסה – אתם מנקזים את הניהול של כל זה למומחה פמילי אופיס (family office) שמעניק לכם את כל שירותי הניהול, המעקב, אפיקי ההשקעה וכל מה שחשוב כדי שהכסף שלכם ישמור על ערכו ויצבור תשואה. 

מדובר בפתרון נהדר שמתאים למשפחות, זוגות או יחידים שיש ברשותם סכומים נכבדים של כסף שצברו במהלך השנים, כאשר הכסף מושקע בתחומים שונים כמו נדל"ן, בורסה וכספי פנסיה למשל. במרבית המקרים יש גם סכומי כסף ששוכבים בחשבון הבנק ובחסכונות חוץ בנקאיים. 

איך למקסם את הכסף שלכם

חבל שהכסף סתם יישכב לו בפיקדון בבנק שלא מניב ריבית משמעותית, ולכן הפתרון הנכון בהקשר הזה הוא להשקיע את הכסף בשוק ההון ובאפיקים פיננסיים נוספים שיניבו לכם ריבית הוגנת. כך היקף החיסכון ילך ויגדל השנים בשל הריבית והתשואה. חשוב מאוד לבצע זאת בחוכמה ולתכנן את ההתנהלות הכלכלית והפיננסית שלכם, ובדיוק לשם כך יש פתרון נהדר שנקרא ניהול השקעות. אתם מקבלים מנהל השקעות שמנהל את ההשקעות שלכם, עוקב אחר אפיקי התשואה ובוחן אלטרנטיבות. מנהל השקעות כזה נמצא עמכם בקשר ומייעץ, מלווה, עוקב בצורה יומיומית. אתם לא תתקלו במצב שבו פתאום ביום בהיר אחד תיווכחו לדעת שהכסף שלכם איבד אחוזים לא מעטים מערכו.  

גיל הזהב יכול להיות התקופה הטובה בחייכם

חשוב מאוד לתכנן את הפרישה שלכם. בממוצע אנו חיים עוד 20 שנה לפחות אחרי היציאה לפנסיה ולכן אנחנו חייבים להגיע לגיל פרישה עם חסכונות מספקים ונכסים מניבים – כדי שנוכל לחיות בכבוד, לטייל, ללכת לחוגים ולהנות מהחיים. ולכן חשוב מאוד לבצע תכנון פרישה עם מתכנן פרישה. עם איש מקצוע שהוא מתכנן פרישה אתם תבצעו פריסת ההכנסות שלכם מאפיקי ההכנסות השונים. עם העלייה בגיל הוצאות הבריאות גדלות ולכן חשוב לבצע התאמה נכונה בין ההוצאות לבין ההכנסות שלכם. תוכלו למשל להפקיד חלק מהכסף בקופת גמל שרווחים ממנה פטורים ממס וגם להגדיל את ההכנסות שלכם עם תוכניות חסכון ועוד. יש מקרים שונים כמו למשל בעת יציאה לפנסיה מוקדמת. פרישה מוקדמת דורשת תכנון פיננסי כאשר חשוב לגם לשמור על רמת חיים מסוימת, ולמפות את המקורות הכספיים שלכם. 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...