Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל היתרונות בעריכת הסכם ממון

כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
קרדיט - Canva

היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם פורח כשהם מחליטים על בניית בית משותף, דבר נוסף שמומלץ לבצע בשלב זה הוא עריכת הסכם ממון אצל עורך דין לדיני משפחה. עריכת הסכם ממון מהווה עבור הזוג מעין תעודת ביטוח לכך שאם יגיע מצב בו יחליטו להתגרש, כל הנוגע לחלוקת רכוש שצבר כל אחד  בנפרד או צברו יחד עד אותו שלב יהיה מעוגן בהסכם. הדבר משמעותי במיוחד עבור זוגות הנישאים בגיל מאוחר יחסית וכבר הספיקו לצבור רכוש, עבור זוגות שזה פרק ב' עבורם ויש גם ילדים מנישואים קודמים או זוגות שאחד מהם קיבל נכס  בירושה. עריכת ההסכם נותנת שקט ומקלה משמעותית אם יגיע הזוג למצב של גירושין, מה שקורה היום לצערנו ללא מעט זוגות.

מה שחשוב לדעת על ייפוי כוח מתמשך

תוחלת החיים שרק הולכת ועולה מעלה גם את הסיכוי לכך שבשנותיו האחרונות אדם לא יהיה בשיא צלילותו ולא יהיה מסוגל לטפל בענייניו או לפחות בחלקם. היום ישנו פתרון המאפשר לאותו אדם לשמור על שליטה מסוימת בניהול ענייניו גם כאשר לא יהיה מסוגל לעשות זאת. הדבר נעשה באמצעות עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין לדיני משפחה אשר הוסמך לכך. מדובר על מתן ייפוי כוח עתידי לאדם אחד או יותר אשר  יצא לפועל כאשר מייפה הכוח כבר לא יהיה מסוגל לטפל בענייניו. עריכת הסכם זה צריכה להתבצע מבעוד מועד כאשר מייפה הכוח עדיין צלול לגמרי. הוא יכול לייפות את כוחו של אדם אחד לטפל בכל ענייניו או להחליט על מיופה כוח לכל תחום, וגם להשאיר הוראות כיצד ירצה שענייניו יתנהלו, פירוט לגבי נכסיו ועוד.

כיצד נעשית חלוקת ירושה ללא צוואה?

בכל הנוגע לחלוקת עיזבון ישנן שתי דרכים לעשות זאת: על פי צוואה שהותיר המנוח או בהתאם לחוק הירושה במקרה בו אין צוואה. חלוקת ירושה על פי חוק הירושה מעוררת במשפחות רבות מחלוקות כי מדובר על חלוקה לפי החוק היבש שאינה תמיד הולכת בקנה אחד עם הקורה  באותה משפחה. על פי חוק זה החלוקה היא לפי דרגת קרבה, כאשר במצב בו ישנם למנוח אישה וילדים, חצי מהעיזבון תקבל האישה והחצי השני יתחלק בין ילדיו. כאשר נוצרות מחלוקות בירושה כדאי להתייעץ עם עו"ד לענייני ירושה בשלב מוקדם ככל האפשר ולא לתת למחלוקת להתפתח. עורך הדין המתמחה בתחום יוכל לסייע ביישוב המחלוקת ולהציע פתרון המקובל על שני הצדדים.

עו"ד ערן כהן הוא עורך דין לענייני משפחה המסייע בכל הקשור לתחום זה, החל מגירושין דרך ירושות וצוואות ועד ייפוי כוח מתמשך. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...