Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שחשוב שתדעו על דיסלקציה אצל ילדים

כל מה שחשוב שתדעו על דיסלקציה אצל ילדים
קרדיט - Freepik

ישנם ילדים אשר קשה להם יותר בקריאה ובכתיבה וזאת על אף שיש להם יכולות קוגניטיביות. ילדים שמתקשים לקרוא ולכתוב, חווים תסכול רב. חשוב מאוד להבין כי ייתכן מאוד שהקושי שלהם לקרוא ולכתוב נובע מלקות למידה הקרויה: דיסלקציה. מדובר על לקות שילדים רבים מתמודדים עימה והיא באה לידי ביטוי בקושי שלהם לקרוא ולאיית. לא מדובר על בעיה המעידה על אינטליגנציה נמוכה ויש לא מעט אנשים חכמים אשר מתמודדים עם דיסלקציה גם בבגרות. אבחון דיסלקציה לילדים, יכול לסייע להבין מהו מקור הבעיה של הילד ולהעניק לו התאמות שיכולות לסייע לו להתקדם בלימודים ולא לחוות תסכול.

מהם המאפיינים של דיסלקציה?

ניתן לראות מאפיינים של דיסלקציה כבר אצל ילדים בגן, כאשר הם יתקשו עם צלילים ואותיות. בשלב בית הספר, הצוות החינוכי יעיד כי מדובר על ילד חכם ובעל יכולות, אך ניכר כי הוא איננו מביע עניין בקריאה. גם ההורים יראו בבית שהילד איננו מצליח לקרוא על אף שמנסה. במקרה הזה, כדאי מאוד לפנות למומחה בתחום דיסלקציה בקריאה בקרב ילדים אשר יבין האם אכן הילד סובל מדיסלקציה בהתאם לאבחון מתאים. בהתאם לתוצאות האבחון תהיה לו אפשרות להעניק לילד את הסיוע שיקל עליו לקרוא וללמוד.

חשוב להבין כי ילדים אשר סובלים מדיסלקציה לרוב יהיו מאוד מתוסכלים וזאת בשל העובדה שהם לא יחוו חווית הצלחה בקריאה, על אף שמאוד ינסו. לעיתים הם ירגישו חריגים ושונים מחבריהם אשר רוכשים קריאה בצורה קלה יותר, בעוד שהם אינם מצליחים. על כן, חשוב להבין כי אבחון דיסלקציה מהווה דבר חשוב ביותר עבור הילד, אשר יכול להשיב לו את הביטחון העצמי ולאפשר לו חווית הצלחה וזאת לאחר שמבצעים עבורו התאמות רלוונטיות בהתאם לאבחון.

כיצד ילד עם דיסלקציה יכול להצליח?

כאמור, אבחון דיסלקציה מהווה דבר חשוב ביותר שכן, הוא יכול לסייע לכל ילד המתמודד עם דיסלקציה לחוות הצלחה. מרבית הילדים אשר מאובחנים עם דיסלקציה, יוכלו ללמוד לקרוא עם סיוע של הוראה המתאימה להם. הם ילמדו שיטות חדשות שיסייעו להם לזכור צלילים שונים המשפיעים על הקריאה, ילמדו על שיטות היגוי שונות שיקלו עליהם את הקריאה ועוד. כיום יש מומחי למידה שיש להם ידע משמעותי ביותר בתחום הקניית קריאה לילדים עם דיסלקציה והם יכולים לסייע לילד שמאובחן עם דיסלקציה, להצליח לקרוא בצורה מוצלחת.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
והזוכה המאושר: ישיבת אמית יגל אשדוד
כשרועי השמיניסט האשדודי רצה להפיק הכתרת פורים בישיבה, הוא לא...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...