Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתן לדעת על נעלי מוקסין לנשים

כל מה שרציתן לדעת על נעלי מוקסין לנשים
credit Canva

מהי נעל המוקסין?

המוקסין זוהי נעל שעשויה מעור צבי או מעור נוח אחר. מובן שהיום, עם התפתחות המודעות לטבעונות ישנם דגמים רבים שעשויים מחומרים דמויי עור – שכלל לא הגיעו מן החי – אך בבסיסה זוהי נעל נוחה העשוייה עור. סולייתן רכה וגמישה, וחלקה העליון מקושט פעמים רבות במעין רקמה מיוחד, פרנזים או אפילו חרוזים.

הקסם של נעלי מוקסין לנשים מושרש קודם כל בעובדה שאלו נעליים נוחות – ונוסף על כך תמיד יש בהן איזה טוויסט עיצובי יפהפה, מה שגורם להם להיות מגוונים באסתטיות ולכן להתאים למגוון רחב של נשים.

קצת היסטוריה

כמו לא מעט תופעות אופנתיות במערב, אם נחפור קצת אחורה נגלה שלמעשה הן מבוססות על תופעה עתיקה יותר בתרבות כהה יותר. נעלי המוקסין החלו את מסען בעולם בכלל כנעלי ציידים – ששימשו את ילידי השבטים האינדיאנים במסעותיהם – והמילה מוקסין היא מילה שמקורה בתרבות האינדיאנית העתיקה.

האדם הלבן הגיע, אהב מאד את המוקסין, וכהרגלו לקח דגימה קטנה מן האופנה האינדיאנית (ולא את כל האאוטפיט כדי שלא נתבלבל לחשוב שקיבל עליו את התרבות האינדיאנית) והחליט לייבא אותה לאירופה. כבר בשנת 1962 המוקסין הגיע  אלינו לארץ וכבש את עולם האופנה בישראל בסערה.

כיום נעלי המוקסין הן מבין הנעליים האפנתיות והנמכרות ביותר בארץ. גם כעבור 60 שנים מהגעתן ארצה, הן מפריטי האופנה היחידים שלא מפסיקים להיות רלוונטיים ולעניין פאשניסטות בכל דור ודור.

סוגי מוקסינים והשימוש בהם בעולם

מוקסינים לרכיבה או לנהיגה – זוהי גרסה מודרנית לנעלי המוקסין האינדיאניות – רק שסולייתן עשויה גומי ולא מעור. הדבר מאפשר להן להיות גמישות ביותר, ומעניקות נוחות מירבית לנועלים אותן. בנוסף גורמות לכך שהנעל תשרוד שנים ארוכות כך שמי שנועל אותן יוכל להנות מהן לתקופה ארוכה מאד.

מגפי מוקסינים לעבודה – מגפיים אלו מורכבים מסוליית גומי קשיחה יחסית. סגנון הנעליים הללו משקף את זה של האינדיאנים בצורה מסויימת. בדרך כלל נוצרת הנעל הזו על ידי ריתוך או תפירה של חלקי עור או בד שונים זה מזה, כך שנוצר מעין סכך שסוגר על הבהונות, מה שנותן יציבות לרגליים בזמן העבודה.

לסיכום, נעלי המוקסין הן מיוחדות מכיוון שהן שמשלבות עיצוב מקורי שאין דומה לו, אך לא מתפשרות על נוחות ועל יציבה טובה לרגל. לא סתם הן עברו גלגולים כה רבים ואומצו במדינות כה רבות עד היום. אז אם אין לך מוקסין בארון, אולי הגיע הזמן.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...
מהי הפלה יזומה
הפלה יזומה היא הפסקת הריון הנעשית באופן מלאכותי מסיבה רפואית...
מחיר יצירת מרחב מוגן בישראל
בישראל הצורך במרחבים מוגנים בבתים פרטיים הוא נדבך חיוני בהבטחת...
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...