Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה טוב לנו לאכול כורכום

למה טוב לנו לאכול כורכום
קרדיט: Freepik

הכורכום הוא צמח נפוץ מאוד. יש לו ארומה וטעם חזקים והצבע שלו זהוב. כיום אנשים בכל העולם משתמשים בתבלין הכרכום למגוון רחב של תבשילים שונים. מעבר לעובדה שיכול להוסיף טעם נפלא לתבשילים השונים, הוא טוב מאוד לריפוי וזאת בשל העובדה שיש לו לא מעט יתרונות בריאותיים.

כורכום מכיל מגוון רחב של רכיבים נוגדי חמצון, אנטי בקטריאליים, אנטי פטרייתיים, אנטי סרטניים, אנטי מוטגניים ואנטי דלקתיים. מעבר לכך, הוא עשיר ברכיבים מזינים מאוד לרבות חלבונים, סיבים, ניאצין, ויטמין סי, ויטמין E, ויטמין K, סידן, אשלגן, ברזל, נחושת, מגנזיום ואבץ. בשל התכונות הללו, לא מעט אנשים עושים שימוש בכורכום וזאת בכדי לטפל במגוון רחב של בעיות בריאותיות.

מהם היתרונות הבריאותיים של הכורכום?

הנה כמה מהיתרונות הבריאותיים של הכורכום:

ראשית כל, הרכיבים האנטי הדלקתיים שבו מעולים לצורך טיפול בדלקת מפרקים ניוונית או שגרונית. מעבר לכך, נוגדי החמצון שיש בו מחסלים רדיקלים חופשיים בגוף ופוגעים בתאים.

שנית, ניתן להשתמש בו לצורך טיפול בסוכרת שכן הוא מווסת את רמת האינסולין שבגוף ומסייע בשליטה על הגלוקוז. מעבר לכך, הוא מגביר את ההשפעה של התרופות אשר משמשות לצורך טיפול בסוכרת. יתרון בולט נוסף שיש לו הוא היעילות בהפחתת העמידות לאינסולין דבר אשר יכול למנוע הופעת סוכרת מסוג 2.

יתרון בריאותי נוסף שיש בו הוא הגנה על המערכת החיסונית. בכורכום יש רכיב מיוחד שנקרא: ליפופוליסכריד. רכיב זה מסייע לתגובה חזקה של המערכת החיסונית. גם הרכיבים האנטי בקטריאליים, האנטי נגיפיים והאנטי פטרייתיים שיש בו, מסייעים גם הם לחיזוק המערכת החיסונית. חשוב להבין כי מערכת חיסונית חזקה מפחיתה את הסיכון ללקות בשפעת, צינון או שיעול.

עוד יתרון בריאותי הוא שיפור העיכול וכן הקלה בתסמינים של דלקת מעיים כרונית. בכורכום ישנם רכיבים רבים אשר גורמים לכיס המרה לייצר מיצי מראה, מסייעים לעיכול ומפחיתים נפיחות בבטן וגזים. הוא מסייע בטיפול ברוב הצורות של מחלות דלקתיות במעיים לרבות קוליטיס כיבית.

יתרון נוסף הוא הגנה על הכליות. באמצעות נוגדי החמצון שבו הוא מגן על הכליות של כל אדם ויכול לסייע בטיפול במחלות כליות שונות לרבות זאבת.

מתכונים טעימים עם כורכום

כמובן שמעבר ליתרונות הבריאותיים שיש בו, הוא מוסיף טעם טוב מאוד למגוון תבשילים שונים. בהחלט לא כדאי לוותר על שילובו בבישול. הנה כמה מתכונים טובים עם כורכום:

ירקות צלויים בתנור עם יוגורט כורכום- כל שעליכם לעשות במתכון זה הוא להכין מראש את רוטב היוגורט המעורב עם כורכום וכל תבלין אחר שאתם אוהבים, לחתוך ירקות שאתם אוהבים ומתאימים לצלייה בתנור לתוך תבנית, לשפוך עליהם את הרוטב שהכנתם ולהכניס לתנור עד שהם מתרככים.

מתכון מושלם נוסף שבהחלט כדאי לכם לנסות הוא: כרובית בתנור עם טחינה וכורכום. במתכון זה תדרשו בסך הכל להניח במרכז תבנית כרובית שלמה, לערבב טחינה גולמית עם כורכום, לשפוך על הכרובית ולהכניס לתנור עד שהכרובית מתרככת. הטעם נפלא והמתכון בריא ואיכותי.

מתכון טעים נוסף הוא קדירת עוף עם שומר ושורש כורכום- גם במקרה הזה מדובר על תבשיל מדהים שמורכב בסך הכל מכל חלקי העוף שאתם אוהבים, שורש כורכום ושומר חתוך. את הסיר עם התבלינים והמים שמכסים את העוף והשומר מבשלים על אש נמוכה, עד שהעוף מתרכך. הריח מדהים והטעם מושלם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...