Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה כל עסק חייב ביטוח עסק?

למה כל עסק חייב ביטוח עסק?
קרדיט תמונה Depositphotos

רכישת ביטוח עסקים היא הכרחית עבור כל עסק, מקטן לגדול, ולא משנה באיזה תחום עיסוק הוא פועל. הקורונה וההשלכות שלה הוכיחו, מעבר לכל ספק, את מה שבעצם היה ברור תמיד: אף פעם לא ניתן לדעת מה העתיד זומם לנו. בחלקים מסוימים של החיים, גורם ההפתעה יכול להיות נחמד ומרענן, אך בכל מה שנוגע לניהול עסק, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיתקל בהפתעות ולהיתפס לא מוכנים.

לצערנו, יש כמעט אינספור תרחישים לא נעימים שעלולים להתממש ולגרום לעסק שלכם לסבול מהוצאות כבדות מאוד, ואפילו לקרוס לחלוטין. הדרך הכי טובה להתכונן, היא להתאים לעסק שלכם פוליסה שתכלול בדיוק את הכיסויים הדרושים, ולרכוש ביטוח עסקים שיספק לכם הרבה מאוד שקט נפשי.

הכיסויים העיקריים אשר מרכיבים פוליסה של ביטוח עסקים הם ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח צד ג', ביטוח חבות מעבידים וביטוח אובדן הכנסה. שלושת הכיסויים הראשונים יחסית מוכרים, אז אנחנו נתמקד בשני האחרים, ונסביר בדיוק מה החשיבות שלהם ומפני מה הם עשויים להגן עליכם.

ביטוח חבות מעבידים

אם אתם מעסיקים עובדים, יש לכם אחריות כלפיהם. כדי להגן עליהם ועל עצמכם מפני נזקים שעלולים להיגרם להם בתחומי העסק, מומלץ לרכוש הרחבת ביטוח עסקים שנקראת ביטוח חבות מעבידים. ההרחבה מכסה הוצאות במקרים של תאונה בה היו מעורבים עובד אחד או יותר, במקרים של מחלות שנגרמות לעובדים כתוצאה ישירה משהייה בתחומי העסק, למשל מחשיפה לחומר מזיק כלשהו. בנוסף ההרחבה מכסה הוצאות משפטיות, שנגרמות בשל תביעות של עובדים מאותן הסיבות.

תביעה מצד עובד שנפצע או חלה עלולה להיות בסכום גבוה מאוד. כמובן שתקבלו כבעלי העסק אפשרות לטעון בבית המשפט, כי נקטתם בכל אמצעי הבטיחות הדרושים, אבל אם תפסידו תצטרכו להתמודד עם הפסדים כספיים משמעותיים, כך שביטוח חבות מעבידים עשוי ממש להציל אתכם במקרים כאלה.

איך בכל זאת ניתן לצמצם או למנוע נזקים בבית המשפט? מנסים להעביר חלק מהאחריות על התאונה לתובעים. כלומר, טוענים כי פעלתם בהתאם לכל תקנות הפיקוח והבטיחות, וכי העובדים נושאים באשמה על מה שקרה להם. אם טענותיכם יתקבלו, בית המשפט יקל עליכם בקביעת גובה הפיצויים שתשלמו.

חשוב לציין, כי הביטוח מפצה על סכומים מעבר לאלה שהעובד מקבל מביטוח לאומי, אם הוא אכן מקבל. אם לא שילמתם ביטוח לאומי ולכן העובד שנפגע לא זוכה לפיצוי, חברת הביטוח תשלם לכם סכום הפיצויים בניכוי הסכום שהייתם אמורים להפריש.

ביטוח אובדן הכנסה

אם העסק שלכם מושבת מסיבות כאלה ואחרות, ואין לכם במשל פרק זמן מסוים אפשרות לייצר הכנסות, אתם ניצבים בפני בעיה אדירה. עסקים רבים נאלצו לחוות על בשרם, בשל הסגרים להם גרם משבר הקורונה, תקופות בהן פשוט לא הורשו לפתוח את העסקים, או הוגבלו באשר למספר הלקוחות שהרשו להם להכניס. יש עוד המון תרחישים שיכולים לגרום לאובדן הכנסה, ולכן חשוב מאוד להיות מוכנים ולרכוש ביטוח מתאים.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...
כל היתרונות בעריכת הסכם ממון
היום יש יותר ויותר זוגות המודעים לכך שלמרות שהקשר שלהם...