Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למי מיועדים מחוללי חמצן

למי מיועדים מחוללי חמצן
קרדיט: Pixabay.co.il

האוויר שאנו נושמים הוא תערובת של גזים. שני העיקריים שבהם הם: חנקן שתופס כמעט 80 אחוזים מנפח האוויר וחמצן שתופס כ20 אחוזים. ניתן לומר כי אין אפשרות לצורך חנקן בלבד, אך חמצן כן. ישנם מקרים שבהם ישנה תועלת בהגדלת חמצן בתערובת הגזים  לנשימה עד כדי נשימה של 100 אחוזי חמצן לפרקי זמן קצובים. דרך יעילה ומקובלת לצורך העשרת תערובת הגזים  לנשימה בחמצן היא שימוש במחולל חמצן. במחולל חמצן חלק מהחנקן מופרד בשיטה כזאת או אחרת מהאוויר וכך מתקבלת תערובת עשירה בחמצן שניתן להשתמש בה בדרכים שונות.

מהו מחולל חמצן?

מחולל חמצן הוא מכשיר אשר שואב אוויר מהסביבה ומפריד ממנו את החמצן. במהלך השימוש במכשיר ניתן לקבוע את רמת החמצן על פי המינון שהאדם צריך לקבל. החמצן שמתרכז מוזרם אל אפו של האדם דרך צינורית. כיום ניתן למצוא מגוון נרחב של דגמי מחוללי חמצן ועל כן, חשוב להקפיד לבחור את הדגם המתאים ביותר בהתאם למצבו הרפואי של האדם שזקוק לו.

למי מיועד מחולל חמצן?

מחוללי חמצן רלוונטיים בעיקר לחולים במחלות ריאה חסימתיות, אך המכשיר רלוונטי גם עבור כל אדם שסובל מקשיי נשימה וזקוק לחמצן כגון: אדם אשר סובל מדום נשימה בשנתו, חולים אונקולוגיים, חולים שסובלים מאי ספיקת לב קשה ועוד.

סוגי מחוללי חמצן

ניתן למצוא כיום סוגים של מחוללי חמצן וחשוב כאמור לבחור את הסוג הנכון בהתאם לצורך. ניתן למצוא מחולל חמצן נייד או מחולל חמצן נייח. מחולל חמצן נייד מהווה את הפתרון הטוב ביותר על מנת לאפשר לכל אדם שזקוק לו באופן שגרתי לחיות את חייו בצורה תקינה. לרוב מחולל חמצן נייד יהיה במשקל נמוך על מנת שתהיה אפשרות לשאת אותו ממקום למקום בצורה קלה ונוחה. המשקל ינוע בין כמה מאות גרמים עד שני קילוגרם. המכשיר יפעל באמצעות סוללות כאשר ישנם דגמים ספציפיים שיספיקו לשימוש של מעל שלוש שעות. תהיה אפשרות להטעין את המכשיר במהלך נסיעה ברכב.

סוג נוסף של מחולל חמצן הוא מחולל חמצן נייח. המכשיר הנייח לעומת הנייד מותאם לשימוש ביתי וספק החמצן שלו גבוה יותר. המכשירים הניייחים שקטים ומשפרים באופן משמעותי את איכות החיים של כל חולה. אם החלטתם לרכוש בהתאם להמלצה רפואית את המחולל הנייח תוכלו לרכוש את הדגם האמין והאיכותי ביותר שיכיל סוללות גיבוי למקרה של הפסקת חשמל. כמו כן, כדאי לרכוש דגם נייח שיש בו גלגלים על מנת שתהיה אפשרות להניע את המכשיר בבית בצורה קלה ונוחה.

איך משתמשים בצורה נכונה במחוללי חשמל?

השימוש במחולל חמצן חייב להתבצע בצורה מדויקת ונכונה על מנת שהוא יענה על מטרותיו. אם מדובר על מכשיר נייח יש למקם אותו במיקום המאוורר בצורה הטובה ביותר, רצוי שהוא יהיה במרחק של חצי מטר מהקיר וזאת בכדי שאיסוף ושחרור האוויר יעשו ללא הפרעה. לאחר שמחברים את צינורית האף או המסכה, יש להפעיל את המכשיר ולהגדיר את זרימת החמצן כפי שנקבעה לאדם על ידי הרופא. לאחר מכן ניתן לנשום באמצעות המסכה או צינורית האף. יש לנהוג בהתאם לכל כללי הבטיחות בעת שימוש במכשיר ולהימנע משהייה במקום שבו מעשנים וכן  להרחיק את המכשיר לפחות 2 מטר ממקור חום או בעירה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...
למה כשנקלעים לחובות עורך דין הוא חבל הצלה?
כשאדם או עסק נקלעים לחובות שאין ביכולתם לפרוע, התוצאה היא...
איחוד הלוואות - הדרך שלכם להתחיל מחדש!
אם אתם נאבקים עם תשלומי חוב מרובים ומתקשים לעמוד בהתחייבויות...
היבט חשוב בתכנון נסיעות עבור תיירים רבים
השכרת רכב בחו"ל והשוואת מחירים היא היבט חשוב בתכנון נסיעות...
הבוסית שיילדה את העובדת
לפני מספר ימים הגיעה איילת כץ, 31, תושבת כרמי גת,...
עריכת הסכם ממון לפני הנישואים: קשה באימונים, קל בקרב
גירושין הוא תהליך שיכול להיות ארוך ומייגע עד ההגעה להחלטות...
הכול על רכישת גלילים מקרטון בעידן המודרני
אתם מתכוננים לקראת מעבר דירה? או שאולי אתם מעבירים את...
מה כולל שירות IT במיקור חוץ
חברות מובילות בארץ ובעולם בוחרות לקבל שירותי it חיוניים במיקור...
עבודתה של הדולה
אם אי פעם תהיתן מה כוללת עבודתה של הדולה, אשת...
כך תקבלו את היעוץ המתאים ביותר לגבי ההלוואה המשמעותית בחייכם
משכנתא היא ההלוואה המשמעותית ביותר שתיקחו בחייכם. כיוון שזו הלוואה...