Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מדוע חייב לפנות אל עורך דין נזקי גוף

מדוע חייב לפנות אל עורך דין נזקי גוף
קרדיט Freepik.com

תאונת עבודה, תאונת דרכים או נפילה במרחב הציבורי עשויות להוביל לפגיעה גופנית קשה. אם נגרם לכם נזק גופני, ייתכן שאתם זכאים לפיצויים בסכום כספי משמעותי. עורך דין נזיקין קובי שפירא המתמחה בתביעות נזיקין מפרט את מי בדיוק תובעים וכיצד ומה מוכרחים לעשות לאחר שהתרחשה תאונה.

תאונות יכולות להתרחש בפתאומיות בכל זמן ומקום. אתם הולכים בקניון או מטיילים בפארק, נתקלים לפתע במכשול מסוים ונופלים ממנו בחוזקה. במקרה הטוב תוכלו לקום ולהמשיך כרגיל, אך במקרה הרע, מדובר בפציעה קשה ולעתים אף מורכבת ובלתי הפיכה, שמצמיחה זכויות שונות ובראשן קבלת הפיצוי הכספי.

עורך דין נזקי גוף
קרדיט Freepik.com

את מי תובעים בשל נזק גופני שנגרם לנו? ועל עורך דין נזיקין

כלל האצבע בתביעות נזקי הגוף הוא לדרוש פיצוי כספי מהגורם המזיק או האחראי: בור פתוח או אבני ריצוף בולטות על גבי המדרכה שגרמו לנפילה ולפציעה, יכוונו אצבע מאשימה אל העירייה שבשטחיה התקיים המפגע. בשל החלקה במרכז מסחרי מסוים יש לבוא בתלונות להנהלתו. אם מדובר ברשלנות רפואית ניתן לתבוע את הרופא המטפל או המוסד הרפואי עצמו. בפגיעה מתאונת דרכים יש לתבוע את חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע וכן הלאה.

ומה בנוגע לתאונות עבודה? כאן הפרוצדורה מעט מורכבת יותר, שכן בתאונות אלה חלה מעורבות כמעט אוטומטית מצד המוסד לביטוח הלאומי. הנפגעים נדרשים למלא טופס תביעה מתאים ולצרף אליו הוכחות ותיעוד רלוונטיים, בהגשתם יתקבלו דמי פגיעה למשך שלושה חודשים ולאחריהם תיווצר הזכאות להגיש תביעת נכות כללית, כמובן בכפוף לנזק מתמשך.

חשוב להבהיר שבהתאם לנזק הגופני שנגרם, צומחת גם האפשרות להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט כנגד גורם שהתרשל ושאחריותו התבררה, או תביעה לחברת הביטוח כנגד פוליסת ביטוח תאונות אישיות, נכות מעבודה וכן הלאה. כאשר הנזק מלווה גם באובדן כושר עבודה ניתן יהיה לתבוע את קרן הפנסיה ולקבל פיצויים בגובה 75% מהשכר המבוטח.

עורך דין נזקי גוף ממליץ: כך תפעלו לאחר התאונה 

עורך דין נזקי גוף מסייע לנפגעים לאסוף תיעוד, ראיות ומסמכים הנדרשים לגיבוש תיק התביעה, אך חשוב לפעול לצבירת כל הנתונים הדרושים לכך כבר משלב הפגיעה עצמה. ככל שניתן, רצוי לצלם את מקום המפגע, את המכשול עצמו, את האזור ואת האזורים הפגועים בגוף. יש לדאוג לרישום של פרטי עדים למקרה בשמם המלא, כתובתם ומספר הטלפון שלהם, לרישום פרטי המעורבים המלאים ולציין לעצמכם את כל פרטי התאונה המדויקים.

כעת חשוב להתפנות לקבלת טיפול רפואי. יש לציין את נסיבות הגעתכם לקבלת הטיפול (תאונת דרכים, תאונת עבודה וכו\') ולקבל אבחון לפגיעה והיקפה, יחד עם הפניות לבדיקות המשך ולטיפולים המתאימים. גם אם נדמה שהפגיעה שלכם הייתה קלה ושאינה מצדיקה קבלת טיפול רפואי, זכרו שישנם מקרים שבהם הנזק עשוי להתגלות מספר ימים מאוחר יותר, אלא שבנקודה זו יהיה קשה יותר לקשור משפטית בינו לבין התאונה.

את כל הניירת הרפואית על סיכומי הביקור, תוצאות הבדיקות, המרשמים והאבחונים שנמסרו לכם יש לשמור באופן מסודר ורצוי כרונולוגי. הדבר יסייע לכם בהמשך, כאשר תזדקקו לעזרת עורך דין נזקי גוף כדי לתבוע.

למידע נוסף: kslaw.biz

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
עולם קסום של קדושה, עם תשמישי קדושה
בתוך עולם עשיר במסורות ותרבות, תופס לו העולם של תשמישי קדושה מקום...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...