Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי קרן השתלמות ומה צריך לדעת?

מהי קרן השתלמות ומה צריך לדעת?
קרדיט Pixabay.com

קרן השתלמות מיועדת לחיסכון לטווח בינוני עבור עובדים שכירים ועצמאים. ניתן להפקיד לקרן סכום קבוע בכל חודש או באופן חד שנתי. הקרן סגורה למשיכה למשך 6 השנים הראשונות ממועד פתיחתה ולאחר מכן היא נזילה לתמיד. ניתן להמשיך להפקיד אליה גם כאשר היא נזילה ולהשאיר את הכסף לטווח ארוך. בעבר, קרן השתלמות היתה מיועדת עבור יציאה ללימודים עבור העובד. כיום היא משמשת לכל מטרה לחיסכון עבור הילדים, לחתונה או לטיול גדול.

היכן מנוהלות קרנות ההשתלמות?

את קרנות ההשתלמות מנהלות חברות הביטוח ובתי ההשקעות. לכל חברה מנהלת יש את המסלולים שהיא מציעה. מגוון המסלולים הרחב מאפשר להתאים את הקופה המנוהלות לכל חתך סיכון אפשרי. קיימים אפילו מסלולי הלכה המושקעים באופן מותאם למגזר הדתי והחרדי. עבור ניהול קרנות ההשתלמות והשקעתם הגופים גובים אחוז של דמי ניהול מההפקדה ומהצבירה. שכיר יכול להצטרף לקרן רק דרך המעסיק. עצמאי יכול להצטרף דרך יועץ פיננסי או משווק פנסיוני וגם באופן עצמאי.

מה חשוב לדעת כשבוחרים קרן השתלמות?

עצמאים יכולים לבצע הפקדות עבור קרן השתלמות באופן קבוע או אחת לתקופה. עבור שכירים המעסיק פותח את הקופה כהטבה ובהתאם לחוזה. המעסיק מפקיד את חלקו  ואת חלק העובד שמועבר מהשכר החודשי. בחלוף 6 שנים מיום ההפקדה הראשונה הכספים בקופה נזילים וניתן לבצע פדיון מלא או חלקי. במקביל, ניתן להמשיך לבצע הפקדות לקרן להגדיל את החיסכון ולצבור תשואה.

כאשר הכספים נועדו לצרכי השתלמות הם נזילים כבר אחרי 3 שנים. תקרת ההפקדות השנתיות הפטורות ממס רווחי הון הינו עד לסך של 18,960 ש\"ח. כל סכום שהופרש מעל לסכום התקרה חייב במס באופן יחסי. מי שבבעלותו קרן נזילה יכול להחיל את הוותק שלה על שאר קרנות ההשתלמות שבבעלותו ולבצע משיכה גם מהן.

השוואה בין קרנות ההשתלמות הקיימות

בשביל לבצע השוואה בין קרנות ההשתלמות השונות לא צריך רישיון יועץ וגם לא השכלה פיננסית. כל אחד יכול להיכנס לאתר גמל נט ולבצע השוואה מהירה דרך מנוע החיפוש. לפני שמבצעים השוואה חשוב לדעת כמה דברים. ראשית, כדי לקבל מדד נכון, יש להשוות בין קרנות באותו מסלול השקעה. שנית, כשבוחנים את התשואות אותן עשו הקופות יש לבחון אותן לאורך זמן כדי לקבל תמונה מלאה. התקופה המומלצת היא 5 שנים אחורה.

רוצים לדעת איזו תשואה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? מעוניינים לבחון את חלופות ההשקעה השונות? באתר גמל נט תוכלו לחפש קרנות השתלמות השוואה ולבדוק איזו קופה הציגה את התשואות הכי מרשימות לפי תקופה שתבחרו. תוכלו להשוות בקלות גם בין קופות גמל, קרנות פנסיה פוליסות חיסכון ועוד. מנוע ההשוואה המתקדם מאפשר לקבל בכל חיפוש נתונים עדכניים ומלאים בקלות רבה.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
זקוקים לפתרון מימון חכם? היתרונות של משכנתאות לעסקים
כל עסק חשוף לסיכונים שונים, ובפרט במציאות התזזיתית של המאה...
איזה ארונות אתם באמת צריכים במשרד שלכם?
מידי כמה שנים גם אתם, כמו אחרים, חושבים על עיצוב...
לימוד ריקוד לבת מצווה
היום הגדול והמרגש שלך מתקרב – הנה רק בעוד כמה...
למה כדאי פילאטיס לנשים?
אם אתן מחפשות אימון איכותי שיחזק את הגוף שלכן, את...
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...