Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זו טראומה ואילו כלים יש לנו להתמודד איתה

מה זו טראומה ואילו כלים יש לנו להתמודד איתה
קרדיט - Canva

המונח טראומה הפך שכיח בשנים האחרונות, בעיקר משום שאנחנו רואים עליה בהיכרות של הציבור עם המונח ומונחים נוספים מעולמות בריאות הנפש. אבל מה זו טראומה בכלל? מה זה אומר טיפול בפוסט טראומה מורכבת ועוד. על זה נדבר בהרחבה במאמר הבא.

מה היא טראומה הלכה למעשה

מדובר על סיטואציה בה אדם נחשף לאירוע מטלטל, פעם אחת או מספר פעמים, מה שמוביל את הנפש לפתח סימפטומים שונים. באופן כללי, בני האדם, מגיבים לאיום או תחושה של איום בצורות שונות. טראומה נוצרת הרבה פעמים מתוך חוויה של חוסר אונים וחוסר שליטה בסיטואציה. למשל, התעללות מינית יכולה להביא להתפתחו תסמינים טראומטים. התסמינים משתנים בין אנשים שונים. אבל בגדול אנחנו מכירים תופעות כמו: דיסוציאציה, בלבול, תחושה כמו של אובדן זיכרון של האירועים, רעידות בגוף, קצב לב מוגבר, הזעה, קושי בריכוז, קשיים בשינה וכן הלאה. טיפול בטראומה מורכבת היא בדרך כלל מענה במקרים בהם האירוע הקיצוני לא קרה פעם אחת אלא מספר פעמים. מה שהוביל להיווצרות שכבות שונות על גבי הטראומה הראשונית. אם נישאר בדוגמא שלנו על התעללות מינית, הרי שכאשר מדובר בהתעללות מתמשכת, הרי שנראה סימפטומים נוספים. ירידה בערך העצמי למשל, התפתחות נטיה להתמכרות, ניסיון לפגיעה עצמית וכן הלאה.

האם אפשר לטפל באירועים מהסוג הזה בהצלחה?

התשובה חיובית. לאורך השנים אנחנו יודעים להשתמש בכלים נוספים מעולמות בריאות הנפש כדי לעזור למטופלים הסובלים מטראומה וטראומה מורכבת. אחת הדרכים הנפוצות זה טיפול בחרדה CBT. חרדה יכולה להיות תוצאה של תגובה טראומתית לאירוע. חרדה מאופיינת בעליה של מחשבות טורדניות חוזרות. טיפול בחרדה CBT הוא טיפול במסגרתו אנחנו מעודדים את המטופל או המטופלת לבצע פעולות קבועות באופן קצת אחר. בקצרה נגיד כי כולנו, מבצעים ביום יום פעולות רבות בלי לחשוב. אנחנו מצחצחים שיניים, בוחרים מה ללבוש ומה לאכול, הכל על פי סדר פעולות קבוע מראש. במהלך טיפול בחרדה CBT אנחנו מנסים כמו 'לפרוץ את התבניות' הרגילות כדי להביא לעליה של תחושות אחרות בכל פעם.

אנחנו פה כדי לעזור לכם

בית מאזן מקבוצת 'רוח ים', הוא בית אשר תפקידו לשמש בתור מקום מפלט לאלו שחוו אירוע מטלטל ומחפשים איך לשקם את חייהם מחדש. הטיפול מותאם אישית לכל מטופל ומתנהל בסביבה נעימה ורגועה, בליווי צוות מקצועי. אנחנו משתמשים במגוון כלים כדי לעזור למטופלים שלנו ונשמח להיות שם גם עבורכם.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מה אתם צריכים לדעת על בריאות השיניים שלכם
אם הבריאות שלכם חשובה לכם, אולי זה הזמן לציין כי...
איך ליצור קמפיין פרסום לחרדים שייתן תוצאות בשטח        
כאשר צריך ליצור קמפיינים פרסומיים המכוונים באופן ספציפי לקהילה החרדית,...
טיפול בבעיות מיזמי בנייה מחייב מקצועיות וניסיון
כשאתם בונים בית חדש או רוכשים דירה מקבלן אתם מצפים...
הגנה על עובדים חלשים היא חיונית
זכויות עובדים הן לא רק רעיון יפה, אלא למעשה חלק...
כך תמכרו בעסק שלכם בצורה מוצלחת יותר
בין אם אתם מוכרים מוצרים ובין אם אתם מוכרים קורסים...
איך ליעיל את התקשרות בעסק?
העסק שלכם כל הזמן נמצא בתהליכי גדילה? יש לכם יותר...
מה תפקידו של מנעולן רכב מקצועי?
מנעולן רכב הזמין 24 שעות ביממה אמור להיות בדרך כלל...
עורך דין לירושות וצוואות- הכתובת בכל נושא הקשור לתחום
אף אחד לא אוהב לעסוק בנושאים הקשורים לירושות, צוואות וגם...
הדמיית שיער - על קצה המזלג
אם אתם נמצאים בחיפוש אחר פתרונות לשיער דליל או התקרחות...
חשיבות המשחק והדמיון להתפתחות הילדים
משחק ודמיון הם מרכיבים בלתי נפרדים מהילדות התורמים באופן משמעותי...