Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

"מטיחים שירה" באשדוד

"מטיחים שירה" באשדוד
קרדיט - זיו עמר

אירוע "מטיחים שירה" הינו מהפסטיבלים הראשונים בארץ החוגגים את אומנות השירה המדוברת (spoken word) אומנות חדשנית, בועטת וצעירה שהצליחה בשנים האחרונות למקם את השירה במרכז הבמה ולהפוך אותה לחיה ונושמת ומביאה אליה קולות צעירים וחדשניים.

במסגרת אירועי "מטיחים שירה" יתקיים ערב ספוקן וורד עם המשוררים הבולטים שבסצנת הספוקן וורד בארץערב Spoken X  עם הרצאות בסגנון TED באמצעות ספוקן וורדסלאם נוערמופע סדנאי חוויתי לילדים בגילאים 8-12, סדנת ספוקן לצרכים מיוחדים ועוד

29-31 בדצמבר, אשדוד

 הכניסה חופשית

מנהל אומנותי: דר פיקרסקי

"משוררים לא יושבים בחדרים מוארים לאור נר וכותבים עם נוצות אווז מעומלנות, צא לחיות את השירה שלך" (אריק אבר, ממייסדי "פואטרי סלאם ישראל" , מכתב אל משורר צעיר)

פסטיבל "מטיחים שירה", יתקיים בין התאריכים 29-31.12 במוקדים שונים ברחבי העיר אשדוד.

הפסטיבל הינו יוזמה של מרחב יצירה אשדוד, גוף יוצר המקדם תרבות ואמנות במרחב הציבורי ובקהילה במסגרת החברה העירונית לתרבות ועיריית אשדוד.

האירוע הינו יוזמה שנולדה מתוך הפעילות הענפה בתחום האומנות המתקיימת באשדוד בשלוש השנים האחרונות, בה  אמנות הספוקן וורד (spoken word)  מהווה כלי לביטויי וליצירה המחבר בין קהילות, מפגשים בינ-דוריים ומחייה מרחבים ציבוריים נשכחים.

צילום – זיו עמר

"מטיחים שירה" יהווה קרקע יוצאת דופן לקולות שונים שטרם קיבלו את הבמה לצד אלו הוותיקים בבמות, בין אם אלו אמני הנוער היוצר באשדוד, דרך הגמלאים, משוררות המגירה של רובע א' הוותיק ואמני אשדוד וישראל. המסר של מארגני הפסטיבל הוא  כי לכל קול, לכל גוון, עדה וגיל יש מקום- בוודאי בעיר אשדוד כעיר רב תרבותית המונה יותר מ- 99 קהילות.

בין אירועי "מטיחים שירה": "דיבור נגוע", ערב ספוקן וורד רב תרבותי במהלכו יעלו משוררים מהבולטים שבסצנת הספוקן וורד בארץ ( אריק אבר, יוסי צברי, אורית טשומה, עדי קיסר ואחרים) וישוררו את מילותיהן המחודדות בשאלות של זהות, מפגש ותרבות,  Spoken X הרצאות בסגנון טד באמצעות ספוקן וורד, משוררים מנוסים לצד חניכי שנת השירות של הספוקנוער, בהרצאה קצרה וממוקדת יפרסו משנה חדשנית באמצעות ספוקן וורד. בנוסף, לראשונה בישראל, יתקיים ניסוי חברתי חדשני לנוער בפסטיבל, המעבדה, מה קורה

קרדיט ספוקנוער

כששמים בחדר אחד שחקן, משורר, אומנית חזותית וזמרת, שכולם בני נוער יצירתיים? לראשונה יוצאת לפועל גלריית נוער רב תחומית  שעוסקת במוזיקה, תיאטרון, אומנות חזותית ושירה במרחב אחד. מיטב אמני הנוער של אשדוד ייקחו חלק בפרויקט המעניין שימשך חודשיים וחצי. המיזם קורם אור וגידים בימים אלו, ומוכיח לכולנו שאומנות חדשנית היא ממש לא עניין למבוגרים.

מה הסיפור שך' ? במהלך השבועות האחרונים התכנסו באי המרכז הקהילתי "בית לברון" לסדנאות ספוקן וורד שתכליתן לתת מקום למסרים שיש לדור המבוגר לתת לנו, לחברה. במופע יעלו גמלאים לצד נוער בערב ספוקן וורד ששואל "מה הסיפור שלך?".

עוד בפסטיבל,  גמר הסלאם נוער שמונה בני נוער שהגיעו לגמר, יזכו לייצג את קבוצתם ואת אזורם בארץ ולהשתתף בגמר התחרות. הם יטיחו זה בזו שירה מדוברת ויתחרו על הזכות הגדולה מכולן – זכות המילה האחרונה.

הגלריה לשירת רחוב: מטיחים צבע מטיחים שירה, בין בית הקפה לחנות הנעליים שבמרכז המסחרי ברובע א' תוכלו למצוא את מילותיהן של משוררים מוטחות על הקיר. גרפיטי, מדבקות ומודעות נתלשות ימלאו את מרחב המרכז המסחרי במילותיהן של משוררים. שיר- סיפור , ספוקן וורד גם לילדים, מופע סדנאי חוויתי לילדים בגילאים 8-12, יש מקום, סדנת ספוקן לצרכים מיוחדים ועוד (מצ"ב תכנית ולו"ז מפורט בקובץ המצורף).

ספוקן וורד (spoken word), היא אומנות ביטוי חדשנית המבוססת על שירה מדוברת המשלבת צורות ביטוי נוספות כמו, מונולוג, ראפ ו- Storytelling. אומנות השירה המודרנית מסייעת לבני הנוער והדור הבוגר יותר להתנסח ולבטא את רגשותיהם באופן שוטף, המייצר שקיפות ואמפטיה מצד הקהל. אומנות הביטוי הייחודית, spoken word, החלה כבר בעת העתיקה, בתרבויות שונות כמו בשבטים אפריקאים קדומים והמשיכה לתקופות חדשות כמו המאבק על זכויות האזרח בארה"ב עם מרטין לות'ר קינג ו"יש לי חלום". בכך מראה אומנות ביטוי הייחודית שבעזרת השימוש בה ניתן לסייע ליצירת חברה אמפטית, פחות אלימה וגזענית שבה יש מקום לקבלת השונה ולסיפור האישי והקולקטיבי של כל אחת ואחד.

האומנים המשתתפים: אריק אבר, עמית צפריר, עדי קיסר, אסף שנהב, יאיר הררי, חן עמרם, אורית טשומה, זיו הרמלין שד"ר, רינט חסנוב, ענת קץ, תכלת זוהר, ליאור ״הולידיי״ קוגן, גלעד בלום, לונא אבו נאסר.

 

פסטיבל "מטיחים שירה": 29-31 בדצמבר, הכניסה חופשית

לפרטים : טל' 08-9221883 ובדף הפייסבוק של "מרחב יצירה אשדוד"

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
יום המעשים הטובים שמח במדרשת שחרי אשדוד
יום המעשים הטובים במדרשת אמית שחרי באשדוד נפתח בחלוקת משלוחי...
הכול על הובלות קטנות באזור הצפון
עוברים לדירה חדשה באזור הצפון? מדובר בסך הכול על הובלה...
מסעדה לחתונה קטנה
חתונה קטנה זו שמחה גדולה ולכן ברור מדוע גם אתם...
עבודה עם עורך דין מונעת סיכונים מיותרים
בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ גבוהים מאוד, וכשכל...
מה ההבדל בין אריחים רגילים לבין אריחים מדקקים
בכל פרויקט עיצוב של הבית כולו או רק חדר מסוים,...
הורה נפטר ולא השאיר צוואה? כך תנהגו
אחת הפעולות שמומלץ לאדם לעשות לפני פטירתו היא לערוך צוואה...
בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי נשכחת
ארגון יום הולדת כרוך בתכנון ותיאום קפדניים ליצירת חגיגה בלתי...
מתי זה הזמן להזמין איש מקצוע לתחזוקת המזגנים?
בארץ אנחנו חווים קיץ לוהט במשך חודשים רבים. לכן צריכה...
מה שחשוב לדעת על עבירות מין באינטרנט
עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות, במיוחד בשנים האחרונות בהן המודעות...
מחפשים פעילות יצירתית וחד פעמית? בואו לקרקס
כולנו מכירים את הסיפורים והאגדות על הקרקס האגדי משנות העשרים...