Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מיסים שיש לשלם בעת רכישת נכס

מיסים שיש לשלם בעת רכישת נכס
קרדיט - Canva

קניית דירה היא אתגר לא קטן עבור רבים, הן מבחינת הפרוצדורה עצמה שהיא ממושכת והן, ואפילו בעיקר, מבחינת ההוצאה. מעבר למחיר הדירה עצמו שהוא גבוה מאוד, ברכישת דירה יש לקחת בחשבון תשלומים נוספים שמייקרים את העניין עוד יותר. אם נדרש שיפוץ, חשוב לקחת גם אותו בחשבון בתור חלק ממחיר הדירה. עניין נוסף הוא המיסים המשולמים בזמן רכישת דירה. כדאי להתייעץ עם עורך דין מיסוי מקרקעין כדי להפחית את המיסוי למינימום אפשרי ובכלל כדי להבין מה יש לשלם. מס מרכזי שיש לשלם הוא מס רכישה הנגזר לפי מחיר הדירה וגם האם מדובר על רכישת דירה ראשונה או שניה ומעלה. יש מדרגות מס לפי ערך הדירה. ישנו גם היטל השבחה שמשולם לרשות המקומית אם ישנם אישורים להשבחת הנכס באופן כלשהו כמו הרחבתו.

מדוע מומלץ לערוך צוואה אצל עורך דין?

לפני ההחלטה האם לערוך את הצוואה אצל עורך דין או לבד, נדגיש מאת החשיבות הרבה של עריכת צוואה. אף אחד לא אוהב להתעסק בעניינים הקשורים לסוף החיים ורבים מדחיקים את העניין מתוך הנחה שרכושם יחולק גם אם לא תהיה צוואה. אכן ישנו חוק הירושה על פיו מתחלק העיזבון אם אין צוואה, אך כאן החלוקה היא על פי דרגת קרבה משפחתית ובכלל מתעוררות מחלוקות רבות כשהמנוח לא הותיר צוואה אחריו. לכן, כדאי מאוד להשאיר צוואה שתעשה סדר בדברים וגם תאפשר לכם להחליט על אופן חלוקת הרכוש בדרך הנראית לכם, כולל לאנשים שאינם קרובי משפחה. הדרך המקובלת לערוך צוואה היא בכתב יד. מומלץ מאוד לעשות זאת אצל עורך דין שיסייע בניסוח ברור של תוכן הצוואה, ידאג לכך שתהיה מקיפה ותכלול את כל הרכוש וגם יוודא שאין בצוואה כשלים כמו חוסר בתאריך או בחתימה שיכולים לפסול את הצוואה.

תרגום נוטריוני למגוון רחב של מצבים

בסיטואציות שונות אנו נדרשים להציג מסמכים רשמיים, בין אם באינטראקציה מול הרשויות כמו מס הכנסה וביטוח לאומי או לגופים אחרים כמו מוסד אקדמי. כפי שנדרש להציג מסמכים רשמיים בארץ כך נדרש לעשות זאת גם בחו"ל, למשל ברילוקיישן, לימודים בחו"ל וכמובן למעבר ארוך טווח לחו"ל. אז מן הסתם המסמך יצטרך להיות מתורגם לשפה שתהיה מובנת כאשר ישנה לגורם הדורש את המסמך וודאות שהמסמך תורגם באופן מדויק מהמקור. לכך נדרש תרגום נוטריוני. נוטריון נותן גושפנקא לתרגומו המדויק של המסמך. לרוב תרגום נוטריוני לאנגלית מתקבל גם במדינות שאנגלית אינה השפה הרשמית בהן אך ניתן גם למצוא משרד  המציע תרגום נוטריוני בשפות אחרות כמו רוסית, צרפתית ועוד.

עו"ד נתנאל טייבי מתמחה בתחומים שונים וצבר בהם ניסיון רב כמו דיני מקרקעין, משפחה עם דגש על ירושה, וגם כל הקשור להוצאה לפועל כולל חדלות פירעון. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
סיבות לשלילת רישיון נהיגה
פסילת רישיון נהיגה יכולה להתבצע במספר מצבים. אחד המצבים הוא...
החיפויים שישנו את עיצוב הבית שלכם
למרות כל הניסיונות שלכם, משהו בכל זאת חסר לכם בעיצוב...
ההבדל בין עיצוב דירה לעיצוב בית פרטי
עיצוב פנים היא האומנות של עיצוב הבית והחלת הסגנון האישי...
"להוריד את הבטן" ללא כפיפות אינסופיות- כך תעשו את זה
ככל שאנו מתבגרים, כך הצטברות השומן, במיוחד באזור הבטן, גדלה...
סימפוניה מרחבית - נקודת המפגש בין אדריכלות לעיצוב פנים
בכל פרויקט בנייה של בית חדש, מקום מסחר או כל...
לעבור משברים משפחתיים בעזרת עורך דין מתאים
אמנם המשפחה היא מעגל האנשים הקרוב אלינו ביתר, אך עם...
להשאיר את הראש מעל המים גם בזמן מלחמה- איך עושים את זה
מלחמה היא מצב לא פשוט מכל הבחינות: פיזית, רגשית וגם...
איך ממחזרים משכנתא
הליך מיחזור של משכנתא מתבסס על החלפת הלוואת המשכנתא הנוכחית...
סימנים לכך שצריך להזמין טכנאי מעליות
אם אתם גרים בבניין משותף או עובדים בכזה, ויש בנכס...
אל תוותרו על מה שמגיע לכם מהביטוח
חברות הביטוח אינן יכולות למשוך תביעות צודקות עד אין סוף...