ממד הזמן בתהליכי גמילה

ממד הזמן בתהליכי גמילה
קרדיט - Canva

שאלת השאלות כאשר ניגשים לטיפול בתחום ההתמכרויות, תהיה כמעט תמיד- כמה זמן. נקודת הזמן היא כנראה הכואבת ביותר בכל הסיפור הבלתי פשוט של עולם ההתמכרויות הנפשיות בקרב אוכלוסיות שונות, גם מפני שממד הזמן הוא המדיד ביותר להערכת כל תהליך, ובעיקר מפני שתחושת הפספוס של כל יום שעובר על המכור בחיים לא חיים שכאלו היא עמוקה ושורפת עבורו ועברו כל הסובבים אותו. השאלות המשמעותיות ביותר קשורות בזמן- כמה זמן ייקח הטיפול, תוך כמה זמן הוא יחזור לעצמו, ובעיקר- לכמה זמן זה יחזיק מעמד… חשוב לדעת שתהליכי גמילה אינם מוחלטים מבחינת לוח הזמנים שלהם כלל ועיקר, גמילה מקוקאין לא דומה לגמילה מהימורים, גמילה מאלכוהול אינה צורכת את אותו הטיפול כמו גמילה מרשתות חברתיות, ובעיקר- אף נפש אינה דומה לרעותה וכל אדם זקוק לגישה אישית, הוליסטית ועצמאית במיוחד עבורו. כך שקביעת זמני תפוגה, תאריכי יעד וטווח עבודה, לעולם לא תהיה מדויקת וכמובן שלא מקצועית. אולם, למרות זאת, צוות המומחים של עמותת מכורים לחיים מסמנים מספר נקודות הקשורות בממד הזמן שצריכות להישקל בתהליך בחירת מכון הגמילה, מתוך ניסיונם העצום בתחום.

תהליך ארוך מדי

אף גורם מקצועי לא יגביל טיפול בזמן באופן מוחלט, אומרים לנו המומחים, אולם טיפול שאורך זמן גבוה בהרבה מן הממוצע ללא כל שינוי משמעותי במצבו של המטופל הוא סימן מעורר שאלה. כמה זמן זה? קצת קשה להגדיר באופן מדויק. הפתרון הוא פשוט לעקוב ולעקוב, במידה ומתעוררת שאלה- לגשת להתייעצות, במידת הצורך עם רופא או פסיכיאטר שאינו מתוך מכון הגמילה שבחרתם. חשוב לסמוך על הצוות הטיפולי שבמכון, אותו בררתם מתוך מגוון מכוני הגמילה בארץ, אולם עיניים עיוורות הם מתכון בטוח לטעויות, לעיתים כאלו שעולות ביוקר. פניתם לסיוע מרכז גמילה מאלכוהול? זכותכם להיות מעורבים בתהליך לכל אורכו, לקבל מידע רציף, הערכות ואבחונים שונים, וגם דיוקי זמן.

טיפול ממוקד זמן

חשוב לדעת כי אם פניתם אכן למכון מקצועי ובעל ניסיון משמעותי בתחום, הם יערכו מספר שיחות מעמיקות שיסייעו להם לנתח את מצבו של המטופל באופן אישי, ולאחר מכן לרוב תקבלו מהצוות הטיפולי כבר בראשית הטיפול קווים כלליים של זמנים, שיסייעו לכם להעריך את המצב המשתנה לאורך הזמן. במידה והמכון אינו מגדיר זמנים באופן כללי עבור המטופל, יש מקום לבקש זאת, אי הגבלת זמן הטיפול באופן מוחלט היא נורה אדומה. חשוב לשים לב כי הטיפול אכן ממוקד ואפקטיבי גם במדידת הזמנים. באם לא נראה שינוי- לשקול אותו בעצמכם.

זקוקים לייעוץ? אנחנו כאן בשבילכם באתר, בטלפון או בכל דרך שתבחרו.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם
מימוש זכויות רפואיות: כיצד להבטיח את התמיכה המגיעה לכם?
מימוש זכויות רפואיות הוא תהליך קרדינלי עבור אנשים הסובלים מבעיות...
המדריך המלא לבחירת עורך דין: תאונות קשות, גירושין, נזקי גוף, ענייני משפחה וידועים בציבור
מבוא בחירת עורך דין היא החלטה חשובה ובעלת השפעה רבה על...
שילוב טפטים בעיצוב הבית – צרו מראה ייחודי, אלגנטי ומרשים
טפטים הם אחד הכלים החזקים ביותר בארגז הכלים של מעצבי...
ג'ימבורי לתינוקות
איך ניתן לשלב פעילות מהנה לתינוקות עם אחרת הטובה לגופם...
עורך דין מומחה בניווט תהליכים מורכבים לחידוש המרקם העירוני
התחדשות עירונית היא תהליך מורכב ורב-שלבי שמטרתו לחדש ולשדרג אזורים...
איך ניתן למחוק רישום פלילי ומשטרתי?
בידי המשטרה ישנם שני סוגי מידע על אדם שהיה חשוד...
מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית
במסגרת המאמצים לחיזוק המגזר העסקי בישראל, תוכנית הלוואות בערבות המדינה...
הכשרה ומקצועיות בעולם הברית
מוהל מוסמך הוא אדם שהוכשר והוסמך לבצע את טקס ברית...
האם אפשר לקבל טיפול פסיכולוגי בצפון אונליין?
בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים יותר ויותר פעולות מתבצעות אונליין....
חושדים כי יש דברים בעסק אליהם אתם לא מודעים? זה הפתרון
לפעמים החיים עולים על כל דמיון. כך יגיד כל בעל...
דילוג לתוכן